GLS przejmuje francuski start-up technologiczno-logistyczny Tousfacteurs
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Amsterdam, 22 czerwca 2022 r. – Grupa GLS, wiodący międzynarodowy dostawca usług kurierskich, podpisała umowę przejęcia francuskiej firmy technologiczno-logistycznej Tousfacteurs. Zajmujący się ostatnim etapem procesu dostawy przesyłki, założony w 2015 r. paryski start-up specjalizuje się w opracowywaniu cyfrowych i zrównoważonych rozwiązań wzbogacających ofertę e-commerce. Przejęcie Tousfacteurs umożliwi Grupie GLS dalszą optymalizację doświadczeń klienta związanych z ostatnim etapem procesu dostawy, pozwalając na udoskonalenie usług opartych na zrównoważonym rozwoju.
Grupa GLS współpracuje z Tousfacteurs od 2019 roku, wykorzystując oferowane przez francuską firmę przyjazne dla środowiska dostawy rowerowe na terenie Paryża. Współpraca między firmami rozszerzyła się wraz z wdrożeniem przez Grupę GLS innowacyjnych rozwiązań cyfrowych Tousfacteurs, w tym autorskiej usługi Track & Engage, dzięki której proces dostawy jest dla odbiorcy doświadczeniem w pełni cyfrowym i wizualnym, jednocześnie działając jako kanał marketingowy pozwalający angażować klientów.
Grupa GLS będzie stosowała usługi Tousfacteur na większą skalę, zapewniając swoim klientom zrównoważone i cyfrowe rozwiązania na etapie doręczenia przesyłki.
Tousfacteurs będzie nadal obsługiwał swoich dotychczasowych klientów pod kierownictwem dwóch założycieli firmy: Benjamina Levine i Youssefa Tagemouati.
– Dzięki przejęciu Tousfacteurs wzmocnimy nasz potencjał w zakresie rozwiązań cyfrowych
i przyjaznych środowisku – mówi Nicolas Robert, dyrektor zarządzający GLS France. – Tousfacteurs zapewni nam szybki dostęp do wspaniałych, innowacyjnych rozwiązań, co pozwoli nam na doskonalenie w jednym z najważniejszych dla nas obszarów, jakim jest doświadczenie klienta – dodaje.
– Bardzo cieszy nas, że możemy otworzyć ten nowy rozdział w naszej podróży – komentują Benjamin Levine i Youssef Tagemouati, założyciele Tousfacteurs. – Mamy teraz dostęp do dużej międzynarodowej sieci GLS i będziemy mogli skalować naszą działalność znacznie szybciej, zachowując jednocześnie cel, który przyświecał nam od samego początku: opracowywanie innowacyjnych, zrównoważonych i efektywnych rozwiązań dla firm kurierskich i ich klientów.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom w ponad 40 krajach wysokiej jakości usługi. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.
O Tousfacteurs
Założony w 2015 roku startup Tousfacteurs opracowuje technologiczne rozwiązania dla branży
usług kurierskich, specjalizując się w rozwiązaniach służących poprawie doświadczeń klienta
związanych z ostatnim etapem dostaw przesyłek. Działalność firmy opiera się na 3 filarach,
którymi są przyjazne środowisku doręczenia przesyłek (kilka tys. dostaw dziennie w 3
miastach Francji), licencjonowanie technologii dostaw poprzez oprogramowanie Proxipick©
umożliwiające innym przewoźnikom cyfryzację działalności i poprawę efektywności
operacyjnej, oraz wprowadzone w ostatnim czasie rozwiązanie Track & Engage© służące
poprawie doświadczenia klienta i budowaniu marki. Więcej informacji na temat Tousfacteurs
dostępnych jest na stronie https://www.tousfacteurs.com/.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.