Goodyear łączy siły z ZF, aby zapewnić flotom kompleksowe wsparcie
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear poszerza ofertę o zaawansowane rozwiązania do zarządzania flotą pod marką ZF Trancics w celu optymalizacji mobilności pojazdów ciężarowych i naczep oraz zwiększenia efektywności operacyjnej firm transportowych i logistycznej w całej Europie.
• Kompleksowe rozwiązania w zakresie zarządzania oponami i flotą w celu maksymalizacji bezpieczeństwa, wydajności oraz czasu sprawności pojazdów i flot.
• Goodyear i ZF zapewnią europejskim flotom pojazdów użytkowych i producentom naczep wiodące w branży wsparcie i elastyczność.
• Poszerzona oferta przyczyni się do zrównoważonego transportu i pomoże klientom w spełnieniu wymogów prawnych. Ponadto skorzystają oni z dedykowanych programów motywacyjnych.
Goodyear ogłosił nawiązanie długoterminowej współpracy z firmą ZF, światowym dostawcą systemów do pojazdów osobowych i użytkowych oraz technologii przemysłowych. Ta strategiczna umowa połączy możliwości oferty Goodyear Total Mobility i rozwiązania Fleet Management Solutions (FMS) marki ZF.
Rozszerzony pakiet zaawansowanych opon i interoperacyjnych rozwiązań do zarządzania oponami i flotą na podstawie danych zapewni firmom transportowym kompleksowe podejście umożliwiające bardziej wydajną i zrównoważoną działalność. Wyjątkowa, dostosowywana indywidualnie propozycja wartości od Goodyear i ZF jeszcze bardziej ułatwi flotom i producentom OEM proces transformacji cyfrowej, łącząc wiele strumieni danych za pomocą jednego wspólnego sprzętu telematycznego.
„Unikalna propozycja ‘pod klucz’ oferowana przez Goodyear i ZF jest odpowiedzią na rosnącą złożoność związaną z wymagającymi operacjami flotowymi” – powiedział Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. pojazdów użytkowych Goodyear w Europie. „Pozwala ona operatorom zachować elastyczność i podejmować świadome decyzje w celu wydłużenia czasu sprawności pojazdów, promowania bardziej ekonomicznej jazdy, zwiększenia okresu eksploatacji opon i aktywów, obniżenia emisji i usprawnienia zarządzania obsługą klienta w oparciu o zintegrowany zbiór danych o oponach i flocie, przekładający się na użyteczne informacje.”
„Współpraca ZF z Goodyearem łączy wiedzę i szerokie możliwości dwóch liderów branży z dążeniem do oferowania europejskim flotom i konstruktorom naczep korzyści płynących z kompleksowego rozwiązania zarządzania flotami.” – powiedział Peter Bal, Business Leader - Digital Customer Services w dziale systemów kontroli pojazdów użytkowych firmy ZF w regionie EMEA. „Nasza zdolność do dostarczania zintegrowanego rozwiązania przy ograniczonych inwestycjach w sprzęt, oznacza że klienci mogą korzystać z uproszczonych operacji, dążąc do uzyskania dalszej wydajności, a także zwiększonego bezpieczeństwa i ochrony ładunku.”
Kompleksowe rozwiązanie dla inteligentnego zarządzania oponami i naczepami
W 2019 r. Goodyear wprowadził na rynek swoją kompleksową ofertę Total Mobility z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb, zapewniając tym samym pełne monitorowanie opon i zarządzanie nimi, począwszy od montażu odpowiedniego ogumienia w zależności od rodzaju działalności, poprzez planowanie proaktywnej obsługi technicznej, aż po bieżnikowanie. Ta innowacyjna oferta obejmuje system monitorowania ciśnienia w oponach z autorskim algorytmem Goodyear G-Predict, który zapewnia proaktywne ostrzeżenia w czasie rzeczywistym i zapobiega nawet 90% awarii związanych z oponami[1].
Dzięki interoperacyjnemu i elastycznemu rozwiązaniu, opartemu na pojedynczej skrzynce telematycznej o nazwie TX-TRAILERPULSE, klienci mogą teraz korzystać z usług i wsparcia obu firm, w tym z rozwiązań Transics FMS firmy ZF:
• Połączenie rozwiązań TX-TRAILERPULSE i TX-TRAILERFIT z systemem zarządzania oponami FleetOnlineSolutions firmy Goodyear zapewni pełny wgląd w osiągi, użytkowanie i stan techniczny opon oraz parku naczep. Floty skorzystają na szybszej obsłudze i dokładnych informacjach o przebiegu opon, co pozwoli uniknąć przedwczesnej wymiany opon i konserwacji naczep. Z kolei firmy wynajmujące pojazdy użytkowe i naczepy mogą zapewnić większą przejrzystość związaną z dokładnym wykorzystaniem naczepy i opon przez klienta końcowego.
• TX-CONNECT udostępnia w czasie rzeczywistym dane o pozycji naczepy, geofencingu, informacje o ruchu drogowym, a także umożliwia śledzenie ładunku klienta. Dostawcy usług również mogą uzyskać dostęp do danych, aby zaplanować proaktywną konserwację w czasie przerw w pracy.
Zintegrowana oferta zarządzania oponami i flotą zapewni nową jakość w zakresie widoczności i wydajności operacyjnej:
• Elastyczność - klienci wybierają pakiet usług i rozwiązań zgodny z ich potrzebami.
• Uproszczenie - jeden wspólny sprzęt i zintegrowany pulpit nawigacyjny, zapewniający dostęp do danych dotyczących zarządzania oponami, pojazdami i ładunkami, który umożliwia dalszą integrację systemów niezależnie od marki, wykorzystywanych już w codziennej działalności.
• Oszczędność czasu - podejmowanie decyzji w oparciu o fakty oraz praktyczne spostrzeżenia pozwala zapobiegać przestojom i planować proaktywną konserwację. Kompleksowa konfiguracja skracająca czas instalacji.
• Obsługa klienta - obaj partnerzy zapewnią fachową pomoc drogową i flotową za pośrednictwem silnej ogólnoeuropejskiej sieci serwisowej.
Wspieranie celów w zakresie zaawansowanej mobilności i zrównoważonego transportu
Współpraca będzie bazować na wspólnych możliwościach monitorowania opartego na danych i analityce predykcyjnej, aby pomóc producentom OEM i flotom komercyjnym działającym na terenie UE w płynnym dostosowaniu się do przyszłych wymagań prawnych, w tym przepisów GSR5 TPMS, które wymagają, aby pojazdy HCV były stopniowo wyposażane w system TPMS od lipca 2022 roku. To istotne wsparcie również z punktu widzenia spełnienia rozporządzenia UE w sprawie bezpieczeństwa ogólnego, które nakazuje stosowanie zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa.
Wspierając bardziej ekologiczną mobilność, inteligentna technologia monitorowania i opony o niskich oporach toczenia przyczyniają się do pozytywnego wpływu na całkowitą emisję CO2 przez pojazdy. Na przykład, flota licząca 100 pojazdów użytkowych może obniżyć emisję o 4%, a koszt TCO o 40 000 euro rocznie, dzięki oszczędnościom na paliwie poprzez zastosowanie opon o niskich oporach toczenia[2].
W przyszłości partnerzy będą nadal dostarczać najnowocześniejsze i dostosowane do potrzeb wsparcie dla dużych flot i producentów naczep w całej Europie.
[1] Porównanie 50 flot po instalacji systemu Goodyear TPMS w 2019 r.
[2] Potencjalne oszczędności w oparciu o model obliczeniowy Goodyear, uwzględniający opory toczenia nowych opon. Rzeczywiste oszczędności mogą się różnić w zależności od stanu i konserwacji pojazdu, warunków drogowych, zachowania kierowcy i innych czynników.
Volkswagen Financial Services z najnowszą kampanią marketingową
Ekologia na torach – czyli co?
Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.