Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – jeszcze lepsza opona całoroczna
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Prezentując Vector 4Seasons Gen-3, Goodyear wprowadza na rynek najnowszą generację opon całorocznych, które zapewnią konsumentom jeszcze lepsze osiągi na śniegu oraz mokrej i suchej nawierzchni. Ogumienie uzyskało już szereg homologacji OE i będzie montowane jako pierwsze wyposażanie m.in. w Peugeot 2008/3008/5008, DS3 Crossback i DS7 Crossback.
„Nasi projektanci i inżynierowie stanęli przed ogromnym wyzwaniem udoskonalenia Vector 4Seasons Gen-2, opony całorocznej, która zdobyła więcej nagród niż jakakolwiek inna marka[1]” – powiedział Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie. „Jesteśmy dumni, że dzięki Vector 4Seasons Gen-3 osiągnęliśmy jeszcze lepsze wyniki” – dodał.
Segment opon całorocznych jest jednym z najszybciej rozwijających się w branży oponiarskiej. Kupujący tego typu ogumienie poszukują trzech podstawowych cech: bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych, efektywnego hamowania i przyczepności na mokrej nawierzchni oraz równie dobrego zachowania na suchej nawierzchni.
Dzięki opracowanej przez Goodyear technologii Snow Grip opona Vector 4Seasons Gen-3 zapewnia lepszą przyczepność na śniegu. Duża ilość lameli w centralnej części bieżnika odpowiada za pewniejsze prowadzenie na śniegu – uzyskano poprawę tego parametru o 5% w porównaniu z poprzednią generacją opony[2].
Wyjątkowe zachowanie opony to także zasługa technologii Dry Handling. To mocne klocki w części szczytowej i barkowej bieżnika, które ograniczają odkształcenia ogumienia podczas ostrych manewrów. Przekłada się to na lepsze wyniki hamowania na suchej nawierzchni – również poprawione o 5% względem poprzedniej generacji opony[3].
Vector 4Seasons Gen-3 posiada również imponującą odporność na aquaplaning. To efekt zastosowania technologii Aqua Control w postaci głębokich i szerokich rowków, które usprawniają odprowadzanie wody.
Nowa Vector 4Seasons Gen-3 właśnie zadebiutowała na rynku. W 2020 roku pojawi się 65 nowych rozmiarów, a kolejne będą systematycznie wprowadzane do sprzedaży w latach 2021 i 2022.
Ogumienie uzyskało już szereg homologacji OE. W najbliższych miesiącach planowane jest dostarczenie nowych opon na fabryczny montaż dla takich samochodów jak: Peugeot 2008/3008/5008, DS3 Crossback i DS7 Crossback. W drugiej połowie roku lista ta powiększy się o kolejne modele innych producentów.
[1] W oparciu o 34 testy przeprowadzone przez 18 wiodące, niezależne czasopisma oponiarskie w okresie od stycznia 2015 do grudnia 2019. Wyliczenie oparte na liczbie testów wygranych przez Goodyear w segmencie całorocznym w porównaniu ze wszystkimi testowanymi konkurentami. Więcej informacji na https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-test-claims.html .
[2] Test wewnętrzny, rozmiar 205/55R16 91V, samochód VW Golf.
[3] Test wewnętrzny, rozmiar 205/55R16 91V samochód VW Golf.
Volkswagen Financial Services z najnowszą kampanią marketingową
Ekologia na torach – czyli co?
Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.