Komunikaty PR

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 wygrywa w teście opon całorocznych Auto Bild

2021-10-05  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Goodyear po raz drugi z rzędu został zwycięzcą testu opon całorocznych przeprowadzonego przez niemiecki magazyn Auto Bild, wyprzedzając ponad 30 innych marek. W kompleksowym badaniu sprawdzano zachowanie opon m.in. na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni oraz pod względem przebiegu.

Test Auto Bild [1] polegał na ocenie sprawności 32 opon w rozmiarze 225/50 R17 na BMW serii 3, z czego 16 poddano szczegółowej kontroli, w tym najnowszą generację opon konkurencji [2].

W badaniu oceniano 16 różnych parametrów, w tym zachowanie na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni, a także przebieg, koszt i opory toczenia. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 była jedyną oponą, która otrzymała ocenę "zieloną" we wszystkich 16 kategoriach, w efekcie uzyskując bardzo dobre podsumowanie ogólne: „przekonujące zachowanie w każdych warunkach pogodowych, dynamiczne prowadzenie, krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, bardzo dobra odporność na aquaplaning, długi przebieg i dobry stosunek ceny do jakości". Vector 4Seasons Gen-3 uzyskała w teście przebiegu lepsze wyniki niż jakakolwiek inna opona w pierwszej piątce.

To już drugi raz, kiedy Vector 4Seasons Gen-3 zwyciężyła w prestiżowym teście opon całorocznych magazynu Auto Bild - podobny rezultat osiągnęła rok temu (numer 39-2020), wtedy też redakcja przyznała Goodyearowi prestiżowy tytuł producenta opon całorocznych roku (wydanie 41-2020).

Laurent Colantonio, Dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: „Konsumenci, którzy wybierają opony całoroczne, oczekują produktu, która łączy w sobie doskonałe hamowanie i przyczepność w zmiennych warunkach pogodowych, od suchych dróg w lecie po mokre i zimowe nawierzchnie, zachowując przy tym bezpieczeństwo i komfort jazdy. Połączenie tych wszystkich wymagań, a także dostarczenie kierowcy wartości, jaką jest długi przebieg, nie jest łatwym zadaniem, dlatego jesteśmy dumni, że mamy więcej zwycięstw w testach opon całorocznych niż jakakolwiek inna marka [3]. Vector 4Seasons Gen-3 to najnowsza ewolucja naszej długoletniej rodziny opon Vector, która jest liderem w rozwoju technologii opon całorocznych od czasu, gdy 35 lat temu stworzyliśmy pierwszą oponę z tej serii.”

Najnowsza wersja opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 zapewnia kierowcom lepszą przyczepność na śniegu niż jej poprzedniczka [4] dzięki dużej liczbie lameli w centralnej części bieżnika, które są tak ułożone, aby otwierały się i zatrzymywały w sobie śnieg, zapewniając lepszą przyczepność. Z kolei mocne bloki w szczytowej i barkowej części bieżnika opony poprawiają prowadzenie i skracają drogę hamowania na suchej nawierzchni [5]. Dla optymalnego bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni głębokie i szerokie rowki usprawniają odprowadzanie wody, zwiększając odporność na aquaplaning.

[1] Test został opublikowany w wydaniu z 30 września, nr 39-2021.

[2] Rozmiar testowanej opony: 225/50R17. Samochód testowy: BMW serii 3. Testowane opony: Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, Dunlop Sport All Season, Continental AllSeasonContact, Hankook Kinergy 4S2, Vredestein Quatrac Pro, Falken EuroAll Season AS210, Nokian Seasonproof, Michelin CrossClimate 2, Maxxis Premitra All Season AP3, Bridgestone Weather Control A005 Evo, Viking Four Tech, Kumho Solus 4S Multiseason, Firestone Multiseason SF2, Pirelli Cinturato All Season SF2, Nexen N'blue 4Season, Giti Allseason AS1

[3] Na podstawie 41 recenzji w czasopismach z okresu od listopada 2013 r. do września 2020 r., przeprowadzonych przez 16 wiodących i niezależnych europejskich magazynów oponiarskich. Obliczenia są oparte na liczbie zwycięstw testowych Goodyear w kategorii All-Season nad wszystkimi testowanymi konkurentami. Więcej informacji pod adresem: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-test-claims.html

[4] Test wewnętrzny, rozmiar 205/55R16 91V, Volkswagen Golf.

[5] Test wewnętrzny, rozmiar 205/55R16 91V, Volkswagen  Golf.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.