Goodyear w oczekiwaniu na wyścig Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2.
• 24-godzinny wyścig Le Mans to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu wyścigów długodystansowych.
• Nad torem będzie latał sterowiec Goodyear Blimp.
24-godzinny wyścig Le Mans to najbardziej prestiżowa impreza w kalendarzu zmagań długodystansowych. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla 27 samochodów startujących w klasie LMP2.
Goodyear projektuje i produkuje wyścigowe opony Eagle F1 SuperSport dla kategorii Le Mans Prototype 2, najliczniej reprezentowanej na torze Le Mans. W 2022 r. odbędzie się 90. edycja tego historycznego wydarzenia, a rozgrywany w ten weekend wyścig będzie zarazem trzecią rundą sezonu Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Oprócz 15 samochodów WEC, Goodyear dostarczy opony również do 12 aut LMP2 z mistrzostw świata startujących na torze Le Mans. Amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2, co oznacza ścisłą współpracę z zespołami w zakresie ustawień i strategii na cały sezon, w tym podczas prestiżowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
W ubiegłym sezonie zwycięzcy LMP2, zespół WRT, pokonali 363 okrążenia 13,6-kilometrowego toru, czyli więcej niż 16 Grand Prix Formuły 1. Biegi liczą zazwyczaj po 11 okrążeń, a niektóre zespoły przejeżdżają cztery biegi na tym samym komplecie opon, czyli 600 kilometrów. Najdalszy dystans przejechany na komplecie opon Goodyear na torze Le Mans w 2021 r. wynosił 650 km - to więcej niż dwa dystanse wyścigu Grand Prix Formuły 1, do którego potrzeba zwykle około sześciu kompletów opon.
„Goodyear uwielbia wracać do Le Mans” - mówi Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych. „To najważniejsza data w kalendarzu wyścigów długodystansowych i ważne wydarzenie dla naszej marki. Choć wyścig trwa 24 godziny, przygotowania do niego trwały przez cały rok, ale to właśnie na ten start nasz zespół czeka najbardziej. Niesamowita atmosfera i wyścigi sprawiają, że Le Mans jest tak wyjątkowe".
WRT prowadzi w klasyfikacji LMP2 przed wyścigiem w Le Mans
Po dwóch rundach sezonu WEC, zespół WRT prowadzi w klasyfikacji generalnej dzięki kierowcom Rene Rastowi, Robinowi Frijnsowi i Seanowi Gelaelowi. Cała trójka jedzie do Le Mans po zwycięstwie wywalczonym podczas majowego 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps. United Autosports, zwycięzca pierwszej rundy na torze Sebring, ma zaledwie sześć punktów straty do lidera.
Wprowadzenie jednej opony na mokrą nawierzchnię
Od tego sezonu zespoły WEC LMP2 mogą korzystać z jednej opony Goodyear na mokrą i suchą nawierzchnię. Oznacza to odejście od dostarczania opon "pośrednich". Chociaż opony te były już używane w sezonie WEC, Goodyear po raz pierwszy zaprezentuje tę dwuelementową strategię na torze Le Mans. „Ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem opony na mokrą nawierzchnię o znacznie szerszym zasięgu roboczym” - wyjaśnił Mike McGregor, menedżer ds. programu Goodyear Endurance. „Jesteśmy zadowoleni z jej osiągów i przekonani, że kierowcy z przyjemnością podejmą wyzwanie ścigania się na oponach z jednej mieszanki.”
„Po wprowadzeniu ograniczenia do jednej specyfikacji, nasi inżynierowie zaprojektowali oponę, która poradzi sobie zarówno w ekstremalnych upałach Bahrajnu, jak i podczas chłodnych nocy Le Mans. Ponadto, z uwagi na zrównoważony rozwój, spodziewamy się, że w trakcie zawodów zużyjemy mniej opon.”
Wirtualnie: wystawa serii e-sportowych otwarta dla kibiców
W tym roku w Wiosce Kibiców Le Mans będzie obecny także Le Mans Virtual, dając fanom przedsmak wyzwań i presji prawdziwego wyścigu odbywającego się zaledwie kilkaset metrów dalej. Goodyear jest oficjalnym partnerem oponiarskim mistrzostw e-sportowych, które zakończyły się w styczniu wirtualnym 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, w którym wzięli udział jedni z najszybszych kierowców symulatorów na świecie. Jako dostawca opon zarówno do prawdziwego wyścigu, jak i jego wirtualnej wersji, Goodyear prezentuje swoje innowacyjne rozwiązania widzom na całym świecie.
Harmonogram Goodyear na Le Mans
Przygotowania do wyścigu Le Mans trwały przez cały rok, a inżynierowie Goodyeara pojawili się na torze już dwa tygodnie przed zawodami. Treningi i kwalifikacje do wyścigu odbywają się w środę i czwartek. Zespół inżynierów marki kontynuuje wsparcie dla zespołów nawet po rozpoczęciu wyścigu, współpracując z nimi w pit-stopach, doradzając w zakresie strategii i zapewniając terminowe dostawy opon w dzień i w nocy przez całą dobę.
24-godzinny wyścig Le Mans rozpocznie się w sobotę 11 czerwca o godzinie 16:00.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.