Goodyear wzmacnia swoje zaangażowanie w zrównoważone pozyskiwanie soi
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear ogłosiła nową globalną strategię dotyczącą pozyskiwania oleju sojowego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, która odzwierciedla jej zdecydowane zaangażowanie w odpowiedzialne pozyskiwanie surowców. Producent jest przekonany, że dzięki tym zasadom będzie mógł pomóc przetwórcom, rolnikom i wszystkim innym uczestnikom łańcucha dostaw w ustalaniu praktyk i podejmowaniu rozsądnych decyzji środowiskowych i społecznych związanych z uprawą, zbiorem i przetwarzaniem soi.
„Wykorzystanie oleju sojowego przez Goodyear rośnie, a my chcemy, aby nasze działania miały pozytywny wpływ na życie rolników i innych uczestników łańcucha dostaw soi” – powiedział Maureen Thune, wiceprezes i dyrektor ds. zaopatrzenia. „Nowe zasady pomogą kierować naszą współpracą z przetwórcami, rolnikami i innymi podmiotami w celu wzmocnienia zrównoważonego rozwoju globalnego łańcucha dostaw soi.”
W oparciu o firmowy Podręcznik Postępowania w Biznesie (Business Conduct Manual) oraz Kodeks Postępowania dla Dostawców (Supplier Code of Conduct), nowa strategia, z którą można się zapoznać tutaj, uwzględnia następujące ważne elementy:
- Prawa człowieka – Goodyear będzie dążył do tego, aby jego łańcuch dostaw oleju sojowego wspierał i chronił prawa wszystkich zaangażowanych stron oraz promował pozytywne środowisko pracy na wszystkich poziomach łańcucha dostaw.
- Odpowiedzialne pozyskiwanie i użytkowanie gruntów – Goodyear będzie promował ekologicznie i społecznie odpowiedzialny łańcuch dostaw soi, wolny od wylesiania i zawłaszczania ziemi.
- Przetwarzanie oleju sojowego – Goodyear oczekuje, że jego dostawcy oleju sojowego będą wytwarzać swoje produkty w sposób odpowiedzialny i przyjazny dla środowiska.
- Uprawa i zbiór soi – Goodyear zachęca swoich dostawców i wszelkich poddostawców do stosowania najlepszych znanych praktyk uprawowych i rolniczych, w tym, w stosownych przypadkach, praktyk określonych przez Okrągły Stół na rzecz Odpowiedzialnej Soi (The Round Table for Responsible Soy).
- Dostosowanie do potrzeb dostawców – Goodyear zachęca swoich dostawców i poddostawców oleju sojowego do wykazania się zaangażowaniem w odpowiedzialne praktyki.
- Wdrażanie i przestrzeganie zasad – Goodyear jest zaangażowany w przejrzyste i wolne od korupcji wdrażanie zasad.
W ramach zaangażowania w zrównoważone zaopatrzenie, Goodyear zwiększa w swoich produktach wykorzystanie materiałów wytwarzanych z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju, w tym oleju sojowego. Naukowcy i inżynierowie Goodyear – przy wsparciu United Soybean Board – opracowali mieszankę bieżnika, w której olej sojowy zastąpił częściowo lub całkowicie olej ropopochodny, odkrywając, że olej sojowy pomaga zachować elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach, co jest kluczowym osiągnięciem w utrzymywaniu i zwiększaniu przyczepności pojazdów na drogach.
Goodyear wprowadził tę innowację na rynek amerykański w 2017 r. w linii opon osobowych Assurance WeatherReady™, a w kolejnych latach rozszerzył na inne modele: Eagle Enforcer All Weather™ (2018), Eagle Exhilarate™ (2019) oraz Assurance ComfortDrive (2020).
Zużycie oleju sojowego w 2020 r. wzrosło o 73% w stosunku do roku 2019, co stanowi postęp w realizacji długoterminowego celu, jakim jest całkowite zastąpienie oleju naftowego w produktach Goodyear do 2040 r.
Strategia Goodyear w zakresie pozyskiwania oleju sojowego wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym i dotyczy wszystkich materiałów na bazie soi, pozyskiwanych przez zakłady Goodyear na całym świecie.
Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS
Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.