Goodyear wzmacnia swoje zaangażowanie w zrównoważone pozyskiwanie soi
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear ogłosiła nową globalną strategię dotyczącą pozyskiwania oleju sojowego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, która odzwierciedla jej zdecydowane zaangażowanie w odpowiedzialne pozyskiwanie surowców. Producent jest przekonany, że dzięki tym zasadom będzie mógł pomóc przetwórcom, rolnikom i wszystkim innym uczestnikom łańcucha dostaw w ustalaniu praktyk i podejmowaniu rozsądnych decyzji środowiskowych i społecznych związanych z uprawą, zbiorem i przetwarzaniem soi.
„Wykorzystanie oleju sojowego przez Goodyear rośnie, a my chcemy, aby nasze działania miały pozytywny wpływ na życie rolników i innych uczestników łańcucha dostaw soi” – powiedział Maureen Thune, wiceprezes i dyrektor ds. zaopatrzenia. „Nowe zasady pomogą kierować naszą współpracą z przetwórcami, rolnikami i innymi podmiotami w celu wzmocnienia zrównoważonego rozwoju globalnego łańcucha dostaw soi.”
W oparciu o firmowy Podręcznik Postępowania w Biznesie (Business Conduct Manual) oraz Kodeks Postępowania dla Dostawców (Supplier Code of Conduct), nowa strategia, z którą można się zapoznać tutaj, uwzględnia następujące ważne elementy:
- Prawa człowieka – Goodyear będzie dążył do tego, aby jego łańcuch dostaw oleju sojowego wspierał i chronił prawa wszystkich zaangażowanych stron oraz promował pozytywne środowisko pracy na wszystkich poziomach łańcucha dostaw.
- Odpowiedzialne pozyskiwanie i użytkowanie gruntów – Goodyear będzie promował ekologicznie i społecznie odpowiedzialny łańcuch dostaw soi, wolny od wylesiania i zawłaszczania ziemi.
- Przetwarzanie oleju sojowego – Goodyear oczekuje, że jego dostawcy oleju sojowego będą wytwarzać swoje produkty w sposób odpowiedzialny i przyjazny dla środowiska.
- Uprawa i zbiór soi – Goodyear zachęca swoich dostawców i wszelkich poddostawców do stosowania najlepszych znanych praktyk uprawowych i rolniczych, w tym, w stosownych przypadkach, praktyk określonych przez Okrągły Stół na rzecz Odpowiedzialnej Soi (The Round Table for Responsible Soy).
- Dostosowanie do potrzeb dostawców – Goodyear zachęca swoich dostawców i poddostawców oleju sojowego do wykazania się zaangażowaniem w odpowiedzialne praktyki.
- Wdrażanie i przestrzeganie zasad – Goodyear jest zaangażowany w przejrzyste i wolne od korupcji wdrażanie zasad.
W ramach zaangażowania w zrównoważone zaopatrzenie, Goodyear zwiększa w swoich produktach wykorzystanie materiałów wytwarzanych z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju, w tym oleju sojowego. Naukowcy i inżynierowie Goodyear – przy wsparciu United Soybean Board – opracowali mieszankę bieżnika, w której olej sojowy zastąpił częściowo lub całkowicie olej ropopochodny, odkrywając, że olej sojowy pomaga zachować elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach, co jest kluczowym osiągnięciem w utrzymywaniu i zwiększaniu przyczepności pojazdów na drogach.
Goodyear wprowadził tę innowację na rynek amerykański w 2017 r. w linii opon osobowych Assurance WeatherReady™, a w kolejnych latach rozszerzył na inne modele: Eagle Enforcer All Weather™ (2018), Eagle Exhilarate™ (2019) oraz Assurance ComfortDrive (2020).
Zużycie oleju sojowego w 2020 r. wzrosło o 73% w stosunku do roku 2019, co stanowi postęp w realizacji długoterminowego celu, jakim jest całkowite zastąpienie oleju naftowego w produktach Goodyear do 2040 r.
Strategia Goodyear w zakresie pozyskiwania oleju sojowego wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym i dotyczy wszystkich materiałów na bazie soi, pozyskiwanych przez zakłady Goodyear na całym świecie.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.