Goodyear wzmacnia swoje zaangażowanie w zrównoważone pozyskiwanie soi
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear ogłosiła nową globalną strategię dotyczącą pozyskiwania oleju sojowego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, która odzwierciedla jej zdecydowane zaangażowanie w odpowiedzialne pozyskiwanie surowców. Producent jest przekonany, że dzięki tym zasadom będzie mógł pomóc przetwórcom, rolnikom i wszystkim innym uczestnikom łańcucha dostaw w ustalaniu praktyk i podejmowaniu rozsądnych decyzji środowiskowych i społecznych związanych z uprawą, zbiorem i przetwarzaniem soi.
„Wykorzystanie oleju sojowego przez Goodyear rośnie, a my chcemy, aby nasze działania miały pozytywny wpływ na życie rolników i innych uczestników łańcucha dostaw soi” – powiedział Maureen Thune, wiceprezes i dyrektor ds. zaopatrzenia. „Nowe zasady pomogą kierować naszą współpracą z przetwórcami, rolnikami i innymi podmiotami w celu wzmocnienia zrównoważonego rozwoju globalnego łańcucha dostaw soi.”
W oparciu o firmowy Podręcznik Postępowania w Biznesie (Business Conduct Manual) oraz Kodeks Postępowania dla Dostawców (Supplier Code of Conduct), nowa strategia, z którą można się zapoznać tutaj, uwzględnia następujące ważne elementy:
- Prawa człowieka – Goodyear będzie dążył do tego, aby jego łańcuch dostaw oleju sojowego wspierał i chronił prawa wszystkich zaangażowanych stron oraz promował pozytywne środowisko pracy na wszystkich poziomach łańcucha dostaw.
- Odpowiedzialne pozyskiwanie i użytkowanie gruntów – Goodyear będzie promował ekologicznie i społecznie odpowiedzialny łańcuch dostaw soi, wolny od wylesiania i zawłaszczania ziemi.
- Przetwarzanie oleju sojowego – Goodyear oczekuje, że jego dostawcy oleju sojowego będą wytwarzać swoje produkty w sposób odpowiedzialny i przyjazny dla środowiska.
- Uprawa i zbiór soi – Goodyear zachęca swoich dostawców i wszelkich poddostawców do stosowania najlepszych znanych praktyk uprawowych i rolniczych, w tym, w stosownych przypadkach, praktyk określonych przez Okrągły Stół na rzecz Odpowiedzialnej Soi (The Round Table for Responsible Soy).
- Dostosowanie do potrzeb dostawców – Goodyear zachęca swoich dostawców i poddostawców oleju sojowego do wykazania się zaangażowaniem w odpowiedzialne praktyki.
- Wdrażanie i przestrzeganie zasad – Goodyear jest zaangażowany w przejrzyste i wolne od korupcji wdrażanie zasad.
W ramach zaangażowania w zrównoważone zaopatrzenie, Goodyear zwiększa w swoich produktach wykorzystanie materiałów wytwarzanych z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju, w tym oleju sojowego. Naukowcy i inżynierowie Goodyear – przy wsparciu United Soybean Board – opracowali mieszankę bieżnika, w której olej sojowy zastąpił częściowo lub całkowicie olej ropopochodny, odkrywając, że olej sojowy pomaga zachować elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach, co jest kluczowym osiągnięciem w utrzymywaniu i zwiększaniu przyczepności pojazdów na drogach.
Goodyear wprowadził tę innowację na rynek amerykański w 2017 r. w linii opon osobowych Assurance WeatherReady™, a w kolejnych latach rozszerzył na inne modele: Eagle Enforcer All Weather™ (2018), Eagle Exhilarate™ (2019) oraz Assurance ComfortDrive (2020).
Zużycie oleju sojowego w 2020 r. wzrosło o 73% w stosunku do roku 2019, co stanowi postęp w realizacji długoterminowego celu, jakim jest całkowite zastąpienie oleju naftowego w produktach Goodyear do 2040 r.
Strategia Goodyear w zakresie pozyskiwania oleju sojowego wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym i dotyczy wszystkich materiałów na bazie soi, pozyskiwanych przez zakłady Goodyear na całym świecie.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.