Goodyear z wieloletnim kontraktem na dostawy opon do wyścigów aut historycznych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear podpisał wieloletnią umowę na dostawy opon do Masters Historic Racing, jednego z wiodących promotorów wyścigów aut historycznych na świecie. Oznacza to powrót Goodyeara do mistrzostw klasy premium, w tym wyścigów Formuły 1. Producent będzie dostarczać opony do serii Masters Endurance Legends i Masters GT Trophy od początku 2024 roku.
Nowy kontrakt opiera się na wieloletnich relacjach Masters z należącymi do Goodyeara markami Dunlop i Avon.
„Rynek wyścigów aut historycznych staje się coraz bardziej zróżnicowany i obejmuje zarówno pojazdy zabytkowe, jak i najnowsze. Aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczestników mistrzostw, poszerzyliśmy naszą ofertę opon historycznych w ramach marek Goodyear i Dunlop, inwestując w nowe rozmiary i specyfikacje. Dzięki temu możemy zapewnić zawodnikom opony pasujące do charakteru ich pojazdów,” wyjaśnił David Joy, Technical Leader and Sales Account Manager Historic w Goodyear w regionie EMEA.
Opony na potrzeby Masters Historic Racing będą wytwarzane równolegle z aktualnymi liniami produktów Goodyear do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i Europejskiej Serii Le Mans LMP2 i LMGT3. Zapewni to prototypom i samochodom GT z portfolio Masters porównywalną spójność, osiągi i trwałość, jak w przypadku nowoczesnych samochodów wyścigowych.
Goodyear będzie dostawcą opon m.in. do serii Masters Racing Legends, w której uczestniczą bolidy Formuły 1 z lat 1966-1985. Mając na koncie 368 zwycięstw w Grand Prix, marka jest najbardziej utytułowanym producentem w historii Formuły 1. Goodyear dominował w tej serii mimo silnej konkurencji ze strony innych firm oponiarskich. Nowo opracowane opony Goodyear F1 stopniowo zastąpią markę Avon w tej kategorii.
Natomiast aktualna gama opon Dunlop z bieżnikiem krzyżowym do historycznych samochodów GT i turystycznych kategorii Pre-66 roku zostanie rozszerzona, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rosnącej liczby tego typu aut w wyścigach Masters. Gama opon Dunlop zapewnia osiągi i estetykę, zgodne z przepisami FIA określonymi w Załączniku K.
„Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z długoterminowego zaangażowania Goodyear w nasze mistrzostwa i dumni, że naszym partnerem jest odnosząca największe sukcesy w historii F1 i 24-godzinnego wyścigu Le Mans firma oponiarska. W ramach nowej umowy Goodyear dostarczy opony zarówno dla klientów Masters, jak i do wyścigów pojazdów historycznych,” powiedział Ron Maydon, prezes i założyciel Masters Historic Racing.
Organizacja Masters powstała w 2004 roku i obecnie nadzoruje dziewięć serii wyścigów w Europie, Wielkiej Brytanii i Ameryce Północnej. Kalendarz zmagań obejmuje zróżnicowane kategorie wyścigów pojazdów o szczególnym znaczeniu historycznym, począwszy od aut turystycznych z lat 60., aż po sportowe z 2010 roku.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.