Komunikaty PR

Goodyear z wieloletnim kontraktem na dostawy opon do wyścigów aut historycznych

2023-11-02  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Goodyear podpisał wieloletnią umowę na dostawy opon do Masters Historic Racing, jednego z wiodących promotorów wyścigów aut historycznych na świecie. Oznacza to powrót Goodyeara do mistrzostw klasy premium, w tym wyścigów Formuły 1. Producent będzie dostarczać opony do serii Masters Endurance Legends i Masters GT Trophy od początku 2024 roku.

Nowy kontrakt opiera się na wieloletnich relacjach Masters z należącymi do Goodyeara markami Dunlop i Avon.

„Rynek wyścigów aut historycznych staje się coraz bardziej zróżnicowany i obejmuje zarówno pojazdy zabytkowe, jak i najnowsze. Aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczestników mistrzostw, poszerzyliśmy naszą ofertę opon historycznych w ramach marek Goodyear i Dunlop, inwestując w nowe rozmiary i specyfikacje. Dzięki temu możemy zapewnić zawodnikom opony pasujące do charakteru ich pojazdów,” wyjaśnił David Joy, Technical Leader and Sales Account Manager Historic w Goodyear w regionie EMEA.

Opony na potrzeby Masters Historic Racing będą wytwarzane równolegle z aktualnymi liniami produktów Goodyear do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i Europejskiej Serii Le Mans LMP2 i LMGT3. Zapewni to prototypom i samochodom GT z portfolio Masters porównywalną spójność, osiągi i trwałość, jak w przypadku nowoczesnych samochodów wyścigowych.

Goodyear będzie dostawcą opon m.in. do serii Masters Racing Legends, w której uczestniczą bolidy Formuły 1 z lat 1966-1985. Mając na koncie 368 zwycięstw w Grand Prix, marka jest najbardziej utytułowanym producentem w historii Formuły 1. Goodyear dominował w tej serii mimo silnej konkurencji ze strony innych firm oponiarskich. Nowo opracowane opony Goodyear F1 stopniowo zastąpią markę Avon w tej kategorii.

Natomiast aktualna gama opon Dunlop z bieżnikiem krzyżowym do historycznych samochodów GT i turystycznych kategorii Pre-66 roku zostanie rozszerzona, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rosnącej liczby tego typu aut w wyścigach Masters. Gama opon Dunlop zapewnia osiągi i estetykę, zgodne z przepisami FIA określonymi w Załączniku K.

 „Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z długoterminowego zaangażowania Goodyear w nasze mistrzostwa i dumni, że naszym partnerem jest odnosząca największe sukcesy w historii F1 i 24-godzinnego wyścigu Le Mans firma oponiarska. W ramach nowej umowy Goodyear dostarczy opony zarówno dla klientów Masters, jak i do wyścigów pojazdów historycznych,” powiedział Ron Maydon, prezes i założyciel Masters Historic Racing.

Organizacja Masters powstała w 2004 roku i obecnie nadzoruje dziewięć serii wyścigów w Europie, Wielkiej Brytanii i Ameryce Północnej. Kalendarz zmagań obejmuje zróżnicowane kategorie wyścigów pojazdów o szczególnym znaczeniu historycznym, począwszy od aut turystycznych z lat 60., aż po sportowe z 2010 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.