Komunikaty PR

Grupa Eurocash nabędzie udziały w spółce prowadzącej sieć sklepów Arhelan

2021-03-11  |  18:00
Biuro prasowe

Eurocash zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której nabędzie 49% (a docelowo 50%) udziałów w spółce Arhelan prowadzącej ponad 100 sklepów detalicznych w północno-wschodniej Polsce. 

 

Inwestycja w Arhelan wpisuje się w strategię rozwoju Grupy Eurocash w segmencie detalicznym, która zakłada stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów w oparciu o sklepy własne oraz franczyzowe. Dzięki tej transakcji Eurocash zyskuje partnera do wspólnego rozwoju sieci detalicznej w północno-wschodniej Polsce, docelowo w ramach struktur franczyzowych Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum. Wsparcie kapitałowe ze strony największego hurtowego dystrybutora żywności w Polsce, a także jego doświadczenie i know-how, umożliwią szybszy rozwój sieci sklepów Arhelan. 

– Arhelan to nasz ważny partner biznesowy w tym regionie Polski. Dzięki wieloletniej współpracy w zakresie zaopatrzenia hurtowego mieliśmy okazję poznać filozofię pracy tej sieci. Mamy ogromny szacunek dla osób, które stworzyły tę organizację od podstaw i z sukcesami zarządzają nią na bardzo konkurencyjnym rynku. Doceniając wieloletnie doświadczenie oraz znajomość lokalnej specyfiki, postanowiliśmy zaangażować się w jej dalszy rozwój – komentuje Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Arhelan to jedna z największych regionalnych sieci supermarketów w Polsce, działająca na terenie województw podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Firma Arhelan działa na rynku od 1991 roku i zatrudnia prawie 2000 pracowników. Jej przychody ze sprzedaży w 2020 r. przekroczyły 500 mln zł. Wyróżnikami marki są świeże produkty najwyższej jakości, pozyskiwane od sprawdzonych dostawców, a model ekspansji Arhelanu wpisuje się w społecznie odpowiedzialną obecność na lokalnych rynkach. 

– W obliczu zmieniających się warunków rynkowych, ekspansji dużych sieci, jak również wyzwań związanych z nowymi regulacjami prawnymi oraz postępującą digitalizacją, chcemy zapewnić klientom dostęp do atrakcyjnej oferty asortymentowej oraz cenowej, uwzględniającej specyfikę lokalnych rynków, na jakich działają nasze sklepy. Jednocześnie rozumiemy, że musimy inwestować nie tylko w rozwój sieci, ale też w nowoczesne narzędzia marketingowe i informatyczne, ułatwiające naszym klientom robienie codziennych zakupów. Dlatego łączymy siły z partnerem, z którym będziemy mogli lepiej wykorzystać potencjał rozwoju naszej firmy – mówi Helena Burzyńska, członek zarządu oraz założycielka sieci Arhelan.

– Naszą ambicją jest zapewnienie konkurencyjności niezależnym polskim handlowcom, poprzez zapewnienie im dostępu do efektywnej logistyki oraz nowoczesnych narzędzi marketingowych i cyfrowych. W Grupie Eurocash wierzymy w partnerstwo biznesowe oraz wysoko cenimy kompetencje właścicieli Arhelanu, w związku z czym chcemy utrzymać obecny charakter firmy, jako naszego partnera w tym przedsięwzięciu – podkreśla Jacek Owczarek.

– Utrzymanie konkurencyjności na rynku handlu detalicznego wymaga znaczących inwestycji. Rosnące wymagania konsumentów powodują, że jest to kierunek, od którego nie ma odwrotu. Jestem przekonana, że zaangażowanie kapitałowe Eurocash jako nowego partnera w naszej firmie pomoże nam kontynuować ekspansję i rozwój sieci w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów. Mamy pomysły na inwestycje, które – dzięki zaangażowaniu i wsparciu Eurocash – mają zdecydowanie większe szanse na realizację – dodaje Helena Burzyńska.

Zawarta przez strony umowa inwestycyjna przewiduje, że w późniejszym terminie Eurocash nabędzie dodatkowo 1% udziałów w Arhelanie, zwiększając tym samym swoje zaangażowanie do 50%. Umowa określa również zasady współpracy Arhelanu z Grupą Eurocash, w tym docelowego funkcjonowania Arhelanu w ramach struktur franczyzowych sieci Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum.

Transakcja uzależniona jest od spełnienia szeregu warunków, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Arhelanem.

 


Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.