Grupa IQFM konsoliduje działalności pod wspólnym szyldem
Jedna z czołowych firm w Polsce, specjalizująca się w usługach wsparcia sprzedaży, skonsolidowała swoje działania pod szyldem grupy IQFM. To konsekwencja realizacji strategii biznesowej mającej na celu wzmacnianie oferty oraz utworzenie wyspecjalizowanych dywizji, zabezpieczających każdy etap cyklu sprzedaży produktu. Po 25 latach działalności przyszedł również czas na unifikację standardów w grupie i zmianę identyfikacji wizualnej.
Grupa IQFM bazuje na komplementarnych usługach – od audytu produktu, przez lokowanie towaru w sklepach, po sell out i zwrot do producenta. Tylko w 2023 roku grupa IQFM obsłużyła ponad 150 klientów m.in. z branż FMCG, Customer Electronics, Beauty i DIY. W tym roku obroty przekroczą 64 mln zł, notując tym samym niemal 6-krotny wzrost na przestrzeni ostatniego 10-lecia. Obecnie konsoliduje biznes, tworząc wyspecjalizowane dywizji odpowiedzialne za poszczególne obszary działalności: Merchandising Division, wyspecjalizowana w lokowaniu produktów w sklepach, Outsourcing Division, zajmująca się outsourcingiem pracowników, Trade Marketing Division, czyli promocją produktów w sklepach oraz dywizję dedykowaną programom konsumenckim i lojalnościowym.
– Wszystkie cztery obszary są bardzo wymagające i szybko się konsolidują, dlatego by wzmacniać konkurencyjność naszej oferty konsekwentnie stawiamy na komplementarną obsługę 360, zabezpieczającą cały cykl sprzedaży. Obecnie koncentrujemy się na poszerzeniu portfela klientów w każdej z czterech dywizji, ze szczególnym naciskiem na sektor FMCG, zarówno w usługach merchandisingowych, jak również trade marketingowych. Drugim naszym priorytetem jest stały rozwój dywizji leasingu pracowniczego oraz spółki Aktywacje – mówi Arkadiusz Wróblewski, założyciel grupy IQFM.
Wszystkie cztery dywizje działają teraz pod szyldem grupy IQFM, a wprowadzenie nowego logo nie jest przypadkowe – firma właśnie obchodzi jubileusz 25-lecia swojego istnienia, co dodatkowo podkreśla jej spójność i innowacyjność na rynku. Nowe logo zgodnie z trendami jest uproszczone i podkreśla siłę równowagi we współpracy.
– W ciągu tych 25 lat, z małej agencji field marketingowej wyrośliśmy na jednego z liderów rynku w zakresie kompleksowego wsparcia sprzedaży. Przełomowym momentem w naszej historii był rok 2010, kiedy firma Ackerman połączyła się z agencją IQFM, rozszerzając usługi z zakresu field marketingu o obszar outsourcingu sił sprzedaży. Dalsze poszerzanie oferty pociągnęło za sobą potrzebę wydzielenia nowych spółek, odpowiedzialnych za realizację działalności w obszarach outsourcingu personalnego oraz działań budujących lojalność klienta, takich jak spółka Aktywacje. Utworzenie grupy IQFM pozwala na unifikację standardów dla wszystkich dywizji, co systematyzuje i porządkuje naszą działalność. Grupa IQFM jest swoistym parasolem, który łączy wszystkie dywizje pod wspólną marką, zapewniając spójność działania na wszystkich poziomach – podkreśla Patryk Górczyński, prezes IQFM.
Dzięki zdigitalizowanym procesom obsługi klientów w oparciu o własne rozwiązania technologiczne i wykorzystaniu danych gromadzonych poprzez bazę 36 tys. punktów sprzedażowych na terenie całego kraju, firma umożliwia bieżącą optymalizację decyzji biznesowych. Autorskie narzędzie, system HOLAB, umożliwia m.in. monitoring realizacji projektu w trybie live, czy modelowanie danych i tworzenie raportów na żądanie. Grupa rozwija również Sales Academy, czyli innowacyjny program szkoleń dla merchandiserów, handlowców i promotorów.
Obecnie grupa IQFM realizuje projekty zarówno w Polsce i Europie w oparciu o własną, rozwiniętą strukturę terenową obejmującą ponad 1500 pracowników i sieć sprawdzonych partnerów. Wśród klientów spółki znajdują się m.in. takie marki, jak Grupa Żywiec, Food Well, Grupa Inco, LG, Philips, Canon, American Express, Mattel, Mowi, JTI, RYOBI, Bosch, Bacardi Martini, Bolt, Lego, Atlas, Karcher, Vileda, Leifheit.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.