Komunikaty PR

Grupa Kerakoll wzmacnia swoją strukturę organizacyjną

2024-10-16  |  16:00
Biuro prasowe

Nowym Dyrektorem Finansowym (CFO) Grupy został Ezechiele Galloni, który będzie odpowiedzialny za
administrację, finanse, kontrolę zarządczą, planowanie biznesowe, zarządzanie finansami i obszar prawny,
natomiast Gabriele Retucci został mianowany na stanowisko Dyrektora ds. Marketingu (CMO),
odpowiedzialnego za obszar marketingu (obejmujący produkt, markę i komunikację oraz analizę rynku).


„Pojawienie się Ezechiele i Gabriele znacząco wzmacnia zespół najwyższego kierownictwa, stanowiąc krok
naprzód w naszej strategii ekspansji” - wyjaśnił Marco Zini, Dyrektor Generalny Grupy Kerakoll. „Ich wiedza
i międzynarodowe doświadczenie doskonale wpisują się w nasze cele w zakresie wzrostu i innowacji.
Cieszymy się, że możemy powitać ich w naszym zespole i wspólnie pracować nad budowaniem pomyślnej
przyszłości Kerakoll i ludzi, którzy pracują w Grupie”.


Ezechiele Galloni, nowy Dyrektor Finansowy Kerakoll, wnosi doświadczenie obejmujące dwie dekady
w sektorze przemysłowym i finansowym wraz z udokumentowanym doświadczeniem w sferze międzynarodowej. Galloni, absolwent ekonomii biznesu na Uniwersytecie Bocconi oraz magister
administracji, finansów i kontroli na Uniwersytecie w Modenie i Reggio Emilia, rozpoczął swoją karierę w Snapon, gdzie został Dyrektorem Finansowym na Europę. Następnie pełnił ważne funkcje jako CFO Grupy w SPAL, Lincotek, a później FAAC Technologies, jego ostatnie stanowisko przed dołączeniem do Kerakoll.
W szczególności, podczas swojego doświadczenia jako CFO w FAAC, jednym z wiodących światowych
operatorów w zakresie dostaw systemów automatyki i kontroli dostępu, zarządzał dziewięcioma przejęciami na czterech kontynentach, pełniąc jednocześnie funkcję Chief Compliance Officer, a od 2023 r. Dyrektora ds. fuzji i przejęć.


Gabriele Retucci, nowy CMO Kerakoll, może pochwalić się bogatą i zróżnicowaną karierą
w marketingu i sprzedaży. Z wykształcenia inżynier budownictwa, Retucci rozpoczął swoją karierę w Hilti,
gdzie obejmował coraz bardziej odpowiedzialne stanowiska we Włoszech, Liechtensteinie, Szwajcarii
i Niemczech.


Kierował udanymi projektami jako Head of Product Marketing Central Europe i Head of Marketing South
Europe, a od 2022 r. jako Head of Sales & Marketing Europe dla jednostki biznesowej Hilti „Construction
Software”, a także zarządzał integracją Fieldwire w Europie po przejęciu. Wcześniej pracował jako Product
Leader w Hilti nad ważnymi projektami rozwoju produktów oraz jako Technical Service Leader na poziomie
międzynarodowym.


* * *


Grupa Kerakoll


Grupa Kerakoll jest międzynarodową firmą działającą w branży budowlanej, oferującą zintegrowaną gamę
produktów i usług służących budowaniu lepszych miejsc do życia. Kerakoll została założona w 1968 roku, w samym sercu zagłębia ceramicznego w Sassuolo i rozpoczęła działalność od produkcji klejów do płytek
ceramicznych. Obecnie Grupa jest podzielona na trzy jednostki biznesowe, które koncentrują się na
potrzebach związanych z układaniem, budową i projektowaniem.


W 2023 r. nasza Grupa osiągnęła obroty w wysokości 774 mln euro - z czego 59% pochodziło
z Włoch, a 41% z eksportu - i obecnie zapewnia pracę ponad 2300 osobom, w tym pracownikom i
freelancerom. Jesteśmy bezpośrednio obecni w 11 krajach i posiadamy 20 zakładów produkcyjnych.
Kerakoll jest Spółką typu Benefit Corporation. W 2023 r. uzyskaliśmy również certyfikat B Corp, potwierdzający naszą podróż w kierunku nowego modelu biznesowego ESG generującego wartość ekonomiczną, społeczną i środowiskową.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.