Komunikaty PR

Grupa Lorenz przystąpiła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi)

2023-04-13  |  01:00
Biuro prasowe

Lorenz to firma produkcyjna świadoma swojej odpowiedzialności. Dlatego przystąpiła do SBTi, czyli inicjatywy mającej za zadanie wspierać przedsiębiorstwa w ustalaniu naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych, aby ograniczać skutki globalnego ocieplenia.

Lorenz w świadomy sposób podchodzi do redukcji emisji gazów cieplarnianych powstających w łańcuchu wartości. Z tego powodu firma od dawna pracuje nad zmniejszeniem zużycia energii i rozbudową własnej produkcji energii elektrycznej. Od 2022 roku firma Lorenz pokrywa 100% zapotrzebowania na energię elektryczną we wszystkich swoich zakładach z energii odnawialnych. Ponadto Grupa Lorenz postawiła takie cele klimatyczne, jak:

  • do 2030 roku redukcja emisji w zakresie 1 i 2 o 50 % w porównaniu z rokiem bazowym 2019
  • cel długoterminowy: osiągnąć zerową emisję netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 roku.

Dotychczas firma z powodzeniem zredukowała emisje CO2 w zakresie 1 i zakresie 2, zmniejszając emisję o 27,3 % do końca 2021 roku.

Przystępując do SBTi, Lorenz idzie o krok dalej i ponownie zwiększa swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Na podstawie kryteriów SBTi i przy wsparciu zewnętrznym przedsiębiorstwo rewiduje swoje cele klimatyczne i definiuje plany działania w celu stworzenia opartej na nauce strategii klimatycznej, która uwzględnia również zakres 3. Ponieważ to właśnie w obszarze surowców i materiałów opakowaniowych, tkwi największy potencjał redukcji, ale zarazem zmiana w tym obszarze jest wyzwaniem, ponieważ Lorenz może wywierać jedynie pośredni wpływ na otoczenie. Cele krótko- i długoterminowe muszą być zatwierdzone przez SBTi.

- Jesteśmy przekonani, że jako przedsiębiorstwo produkcyjne z branży spożywczej możemy wnieść istotny wkład w ograniczenie globalnego ocieplenia. Dlatego też przystąpiliśmy do inicjatywy Science Based Targets, w skrócie SBTi i tym samym zobowiązaliśmy się do wyznaczenia naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych" - mówi Miriam Wollny, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz.

SBTI to współpraca pomiędzy Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). Inicjatywa pomaga firmom wspierać paryskie cele klimatyczne, które mają na celu ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej dwóch stopni Celsjusza w stosunku do poziomu przedprzemysłowego. Poprzez proces walidacji SBTi określa, jak bardzo i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisję gazów cieplarnianych, aby osiągnąć wyznaczone cele.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.