Grupa Selena ze wzrostem przychodów w pierwszym kwartale 2022
Grupa Selena, globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej, podsumowała wyniki finansowe
w pierwszym kwartale 2022 roku. Spółka zanotowała rekordowe przychody, sięgające 421,6 mln zł – to wzrost aż o 20,6% r/r. O 30,5% wzrósł również zysk operacyjny, który wyniósł 25,8 mln zł. Rentowność brutto sprzedaży wyniosła po I kwartale 2022 roku 32,1%, czyli o 2,3 p.p. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.
Bardzo dobre wyniki Grupy Selena zostały wypracowane pomimo negatywnego wpływu agresji Rosji na terytorium Ukrainy. Na rezultaty finansowe złożyły się przychody wypracowane wskutek wprowadzenia aktualizacji cenników w ostatnim kwartale 2021 roku.
– Początek 2022 roku przyniósł nam względny spokój w związku z częściowym ustabilizowaniem cen surowców oraz łańcuchów dostaw. Kiedy już cały świat liczył na dalszą stabilizację, wojna mocno wpłynęła na relacje gospodarcze w Europie i na całym świecie. Grupa Selena nie ogranicza się jedynie do przyglądania się temu, co stanie się w światowej czy europejskiej geopolityce i co za tym idzie – makroekonomii. Mimo stojących przed nami wyzwań kontynuujemy strategię elastycznego reagowania i dostosowywania działań do charakterystyki poszczególnych rynków – komentuje Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.
Kluczowymi rynkami dla Seleny pozostają kraje Unii Europejskiej (ze szczególnym uwzględnieniem Europy Zachodniej). Segment ten wypracował w I kwartale 2022 roku 68% przychodów ze sprzedaży Grupy, co jest powtórzeniem wyniku z I kwartału 2021 roku. Region Ameryki Północnej i Południowej osiągnął 2-procentowy wzrost udziału w przychodach ze sprzedaży Grupy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Segment Europy Wschodniej i Azji zanotował minimalny spadek udziału przychodów ze sprzedaży – z 24% do 22% r/r. Jednocześnie Grupa Selena zawiązała rezerwę w wysokości 6,2 mln zł na potencjalne straty związane z wojną.
– Bardzo dobre wyniki I kwartału 2022 roku są efektem poprawy marżowości produktów. Dużą wagę przykładamy do stałego zwiększania udziału sprzedaży produktów innowacyjnych, o wyższej marży. W skali globalnej Grupie Selena sprzyjało w pierwszych miesiącach tego roku również obniżenie dynamiki zmian cen surowców. Koncentrujemy też swoją uwagę na rynkach Europy Zachodniej i USA, gdzie z powodzeniem przekierowaliśmy naszą podaż z rynków wschodnich – dodał Michalak.
Pierwszy kwartał 2022 roku przyniósł także wzrost kosztów sprzedaży o 18,5% w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, związany z dalszym inwestowaniem w marki Grupy oraz zwyżkującymi kosztami transportu i logistyki. Ewentualne wzrosty cen surowców Grupa planuje równoważyć m.in. poprzez badania nad nowymi recepturami oraz optymalizację receptur istniejących produktów. Grupa Selena od początku działalności stawia na rozwój i opracowywanie innowacyjnych rozwiązań dla budownictwa, które są łatwe w użyciu, przyspieszają prace wykonawców i wspierają działania zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.
W skład Grupy Selena wchodzą obecnie 34 spółki w 19 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech. Portfolio marek Grupy zawiera takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.