Grupa Tubądzin wyróżniona w Raporcie „Dobre Praktyki"
Grupa Tubądzin produkuje płytki, dbając nie tylko o ich najwyższą jakość, ale także o środowisko naturalne. Zauważyło to Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które jest autorem raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki”. Doceniono modernizację zakładów i działania zmierzające do osiągnięcia neutralności klimatycznej.
We wszystkich zakładach Grupy Tubądzin działa obieg zamknięty wody. Każda fabryka ma również własną oczyszczalnię. Wykorzystywana w procesie polerowania woda jest oczyszczana i zawracana do procesu produkcyjnego.
Podobny system wdrożono w przypadku nadmiaru granulatu, który jest automatycznie odsysany i zwracany do działu przygotowania masy. Tutaj następuje jego przetworzenie na materiał bazowy, który zostanie ponownie wykorzystany w produkcji. Dzięki temu nic się nie marnuje.
Nowa linia Continua+ zużywa o 75% mniej energii elektrycznej w porównaniu do tradycyjnych pras. Urządzenie jest nie tylko niezwykle wydajne, ale też bardzo ciche. Minimalizowanie hałasu w miejscu pracy przekłada się na większy komfort pracowników obsługujących produkcję. Ponadto Grupa Tubądzin dzięki zastosowaniu najnowocześniejsze technologii ogranicza liczbę prób produkcyjnych i związanych z tym procesem odpadów. Piec EKO, wyposażony w palniki rekuperacyjne, pobiera ciepłe powietrze ze strefy studzenia płytek, zmniejszając zużycie gazu o kolejne 10%.
Obecność w Raporcie Dobre Praktyki to wyróżnienie dla firm, które wprowadzają i stosują proekologiczne rozwiązania. W tegorocznym zestawieniu znalazła się Grupa Tubądzin, od lat aktywnie działająca na rzecz ochrony środowiska. Marka z 40-letnią tradycją wdraża w swoich zakładach najnowocześniejsze technologie produkcyjne. Dzięki nim Grupa Tubądzin jest coraz bliższa neutralności klimatycznej.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.