Komunikaty PR

Grupa Żabka znów najlepsza!

2024-04-17  |  11:15
Biuro prasowe

Po raz drugi z rzędu Grupa Żabka znalazła się w gronie wyjątkowych miejsc pracy na świecie, których pracownicy wykazują się najwyższym zaangażowaniem. Zdobyła nagrodę Gallup Exceptional Workplace Award 2024, zostając tym samym pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie. Nagroda cieszy, tym bardziej, że to właśnie pracownicy Żabki docenili jej kulturę organizacyjną opartą na wspólnie wypracowanych wartościach, budowaną na bazie wzajemnego szacunku, zaufania, równości i transparentności na każdym szczeblu organizacji.

Siła Grupy Żabka polega na budowaniu i pielęgnowaniu relacji pomiędzy pracownikami. Bardzo uważnie wsłuchujemy się w potrzeby każdego z nich, tak aby każda z osób zatrudnionych w naszej firmie miała poczucie sensu wykonywanych zadań, możliwości rozwoju zawodowego i osobistego. To buduje zaufanie do organizacji i przekłada się wprost na wysoki poziom zaangażowania naszych pracowników w realizację codziennych działań, czego dowodem jest druga nagroda Gallup Exceptional Workplace Award 2024 – mówi Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu Grupy Żabka, Chief People Officer.

Pracownicy znów docenili Żabkę. Jest jednym z najlepszych miejsc pracy na świecie

Grupa Żabka już od 6 lat bada poziom zaangażowania swoich pracowników. Dzięki otrzymywanej regularnie informacji zwrotnej, firma przygotowała zmiany, których konsekwentne wdrożenie umożliwiło transformację Żabki jako organizacji. Firma po raz drugi z rzędu, jako jedyna polska organizacja, znalazła się w światowej czołówce 60 najlepszych firm (z 276 badanych), w których w ub.r. ponad 70% pracowników zaangażowanych było w działania przedsiębiorstwa (średnia światowa wynosiła jedynie 23%).

Nagroda Gallup Exceptional Workplace Award 2024 dla Grupy Żabka jasno pokazuje, że zaangażowanie pracowników w ogromnym stopniu przekłada się na rozwój firmy. Ich działalność na rzecz nieustannego zwiększania zaangażowania swoich zespołów zasługuje na najwyższe uznanie. Gratulujemy wszystkim w Żabce tego wyjątkowego osiągnięcia – zaznacza Jon Clifton, Prezes Instytutu Gallupa.

Przeprowadzona przez Instytut Gallupa – najstarszy światowy instytut badania opinii społecznej – metaanaliza objęła dane dotyczące ponad 2 mln pracowników zatrudnionych w 276 organizacjach na całym świecie, z 54 branż i 96 krajów. Czyni ją to najbardziej kompleksową analizą w skali świata.

Pracownicy w anonimowych ankietach określają m.in. czy czują, że zależy na nich ich przełożonemu/ przełożonej; czy w ciągu ostatniego tygodnia zostali docenieni; czy w pracy są zachęcani do rozwoju i czy mają poczucie ważności wykonywanych obowiązków. We wszystkich tych aspektach Żabka została wysoko oceniona, potwierdzając swoją pozycję w gronie światowych liderów pod względem angażującej kultury organizacyjnej.

Równość i inkluzywność podstawą budowania trwałych relacji

Badanie Instytutu Gallupa potwierdza, że Żabka od lat aktywnie wspiera swoich pracowników na każdym etapie ich rozwoju w organizacji. W tym celu w 2022 roku firma wdrożyła politykę równości płac, uznając, że kobiety i mężczyźni powinni być tak samo traktowani i opłacani. Potwierdzeniem faktu, że w Żabce nie płeć a doświadczenie i kompetencje mają wpływ na wysokość wynagrodzenia, jest przyznanie Żabce jako pierwszej polskiej organizacji certyfikatu EQUAL-SALARY.

Organizacja zdaje sobie również sprawę, że trampoliną do budowania zaangażowania i stabilizacji zespołów jest inkluzywność. Zadowoleni pracownicy, którzy czerpią satysfakcję z wykonywanej pracy, rzadziej myślą o jej zmianie. To z kolei daje możliwość skupienia się na realizacji ambitnych i długoterminowych projektów.

Skuteczna komunikacja wewnętrzna pomiędzy zespołami wpływa na większą produktywność w kluczowych obszarach. Co za tym idzie, nowe idee, koncepcje i pomysły pracowników na każdym poziomie organizacji mogą być sprawnie wdrożone w życie. Tym samym pracownicy Grupy Żabka mają poczucie wpływu na kierunek rozwoju organizacji i wiedzą, że ich pomysły są doceniane.

Co ważne, wartości na których zbudowana jest kultura organizacyjna Żabki, tj. ambicja, odpowiedzialność, otwartość i wiarygodność, nie zostały odgórnie narzucone, a wspólnie wypracowane. Dzięki temu stanowią one kompas w codziennej pracy, a osoby zatrudnione w organizacji łatwo się z nimi identyfikują.

Budowanie wiarygodnej organizacji w oparciu o silne i zaangażowane zespoły wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka (ESG), której jednym z czterech filarów jest „Odpowiedzialna organizacja”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush! Biuro prasowe
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.