Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl
Sukcesja jest procesem, który zachodzi pomiędzy dwiema generacjami i stanowi ogromne wyzwanie dla rodzin biznesowych. Tylko 30% firm rodzinnych przechodzi skutecznie do drugiego pokolenia. Dane te wyraźnie pokazują, że krajobraz polskiej przedsiębiorczości, bez odpowiedniego przygotowania spowoduje destabilizację w wielu branżach, a nawet konsolidację rynku – gdy duże marki zaczną przejmować niewielkie rodzinne biznesy. W takiej sytuacji rodzinne biznesy stracą swoja tożsamość, ponieważ zostaną wchłonięte przez większe firm. Dodając do tego również niechęć młodego pokolenia, do tego by przejmować biznesy po rodzicach, gdzie w Polsce zaledwie 8% sukcesorów z firm rodzinnych deklaruje chęć przejęcia biznesu od rodziców, to wyzwanie sukcesji staje się jeszcze bardziej istotne.
Jak znaleźć się w gronie firm, które zwiększą procent skutecznego transferu wiedzy, władzy i własności do kolejnego pokolenia? Kluczem jest odpowiednie przygotowanie i nauka, dlatego że na rodzinę w procesie sukcesji czyha szereg różnych pułapek. Jak się do nich dobrze przygotować? Albo jak ich uniknąć? Te pytania z pewnością zadaje sobie każda rodzina biznesowa. Warto więc dobrze przygotować się do procesu sukcesji, wiedzieć czego unikać i uczyć się od najlepszych na podstawie ich doświadczeń oraz… błędów, by zawczasu wiedzieć, czego należy unikać oraz jakie mogą być konsekwencje różnych decyzji i działań.
Znakomitym przykładem, tego jak nie postępować, na którym może uczyć się każda rodzina biznesowa, jest marka…. Gucci, która już od dłuższego czasu nie jest już firmą rodzinną.
Jak do tego doszło? Co wpłynęło na to, że znana i ceniona na całym świecie firma rodzinna już nie jest rodzinna?
Na te i inne pytania odpowie już w najbliższy wtorek, 14 grudnia o godz. 13:00 podczas webinaru: „Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne … czego możemy się nauczyć na tym przykładzie” dr Adrianna Lewandowska.
Podczas spotkania dr Adrianna Lewandowska przedstawi, czego firmy rodzinne powinny się wystrzegać, jakie zagrożenia czyhają na przyszłych sukcesorów, jakich błędów należy unikać w procesie sukcesji, aby firma trwałą na pokolenia, jak radzić sobie z sukcesją w firmie rodzinnej. A wszystko to na przykładzie znanej na całym świecie marki Gucci i w odniesieniu do najnowszej produkcji filmowej Ridleya Scotta „Dom Gucci”.
Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.