Komunikaty PR

Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne

2021-12-13  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dagmara Krakówka
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego

ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl

Sukcesja jest procesem, który zachodzi pomiędzy dwiema generacjami i stanowi ogromne wyzwanie dla rodzin biznesowych. Tylko 30% firm rodzinnych przechodzi skutecznie do drugiego pokolenia. Dane te wyraźnie pokazują, że krajobraz polskiej przedsiębiorczości, bez odpowiedniego przygotowania spowoduje destabilizację w wielu branżach, a nawet konsolidację rynku – gdy duże marki zaczną przejmować niewielkie rodzinne biznesy. W takiej sytuacji rodzinne biznesy stracą swoja tożsamość, ponieważ zostaną wchłonięte przez większe firm. Dodając do tego również niechęć młodego pokolenia, do tego by przejmować biznesy po rodzicach, gdzie w Polsce zaledwie 8% sukcesorów z firm rodzinnych deklaruje chęć przejęcia biznesu od rodziców, to wyzwanie sukcesji staje się jeszcze bardziej istotne.

 

Jak znaleźć się w gronie firm, które zwiększą procent skutecznego transferu wiedzy, władzy i własności do kolejnego pokolenia? Kluczem jest odpowiednie przygotowanie i nauka, dlatego że na rodzinę w procesie sukcesji czyha szereg różnych pułapek. Jak się do nich dobrze przygotować? Albo jak ich uniknąć? Te pytania z pewnością zadaje sobie każda rodzina biznesowa. Warto więc dobrze przygotować się do procesu sukcesji, wiedzieć czego unikać i uczyć się od najlepszych na podstawie ich doświadczeń oraz… błędów, by zawczasu wiedzieć, czego należy unikać oraz jakie mogą być konsekwencje różnych decyzji i działań. 

 

Znakomitym przykładem, tego jak nie postępować, na którym może uczyć się każda rodzina biznesowa, jest marka…. Gucci, która już od dłuższego czasu nie jest już firmą rodzinną.

Jak do tego doszło? Co wpłynęło na to, że znana i ceniona na całym świecie firma rodzinna już nie jest rodzinna?

 Na te i inne pytania odpowie już  w najbliższy wtorek, 14 grudnia o godz. 13:00 podczas webinaru: „Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne … czego możemy się nauczyć na tym przykładzie” dr Adrianna Lewandowska.

 

Podczas spotkania dr Adrianna Lewandowska przedstawi, czego firmy rodzinne powinny się wystrzegać, jakie zagrożenia czyhają na przyszłych sukcesorów, jakich błędów należy unikać w procesie sukcesji, aby firma trwałą na pokolenia, jak radzić sobie z sukcesją w firmie rodzinnej. A wszystko to na przykładzie znanej na całym świecie marki Gucci i w odniesieniu do najnowszej produkcji filmowej Ridleya Scotta „Dom Gucci”.

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.