Handel transgraniczny bez tajemnic – wysokooktanowe paliwo e-handlu
Polscy konsumenci nie stronią od e-zakupów zagranicznych. W polskich sklepach internetowych robi zakupy aż 75% internautów, a aż 30% użytkowników Internetu w naszym kraju decyduje się na zakupy w serwisach zagranicznych – wynika z badania „E-commerce w Polsce 2023″[1]. Dynamicznie rosnąca globalizacja oraz powszechny dostęp do sklepów internetowych z różnych krajów zmniejszają wpływ barier geograficznych nie tylko dla konsumentów, ale również biznesu.
Trend zyskuje na sile i prowadzący sklepy internetowe w Polsce coraz częściej rozważają rozszerzenie rynku zbytu. Z raportu „Kierunek: cross-border e-commerce”[2] wynika, że aż 38,9% respondentów, prowadzi aktywną sprzedaż internetową w różnych krajach. Dodatkowo ponad 14% ankietowanych wskazuje, że sprzedaje tylko w Polsce, jednak planuje w bliskiej przyszłości sprzedaż zagraniczną.
„Rynek musiał w ostatnich latach sprostać rozpędzonej inflacji i rosnącym kosztom. W obliczu narastającej konkurencji, zarówno ze strony lokalnych e-sklepów, jak i globalnych dostawców oraz platform marketplace, przedsiębiorstwa muszą podejmować strategiczne działania, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę internetowych konsumentów. W celu umacniania swojej pozycji rynkowej oraz rozwoju działalności handlowej, firmy nie mogą zaniedbywać potencjału sprzedaży zagranicznej” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell.
Prawie połowa przedsiębiorców biorących udział w badaniu „Kierunek: cross-border e-commerce”, którzy działają na rynkach zagranicznych, przyznała że sprzedaje zarówno za pośrednictwem marketplace’ów, jak i własnych e-sklepów (49%). A jedna trzecia (31,9%) firm korzysta wyłącznie z marketplace’ów. Warto zauważyć, że sprzedaż zagraniczna stanowi mniej niż jedną czwartą przychodów większości badanych (61,1%), jednak w przypadku rekordzistów (10,8%) przekracza 75% przychodów. Należy również przyznać, że sytuacja geopolityczna i gospodarcza ma ogromny wpływ na sektor e-handlu, a cross-border może stać się narzędziem w strategii biznesowej na wygenerowanie dwucyfrowych wzrostów.
„We współpracy z pięcioma firmami partnerskimi popełniliśmy raport „Cross-border z Polski”. To kompleksowe opracowanie przygotowane przez doświadczonych ekspertów przedstawia szeroki wachlarz możliwości, jakie stwarza działalność transgraniczna, jednocześnie identyfikując potencjalne wyzwania, które mogą napotkać przedsiębiorcy. Raport stanowi cenne narzędzie, umożliwiające głębokie zrozumienie i efektywne wykorzystanie zróżnicowanego potencjału rynków globalnych” – dodaje Michał Dmitrowicz.
Premiera raportu Cross-border z Polski – raport IdoSell odbędzie się w sierpniu.
Zarejestruj się https://poznaj.idosell.com/cross-border-z-polski i zyskaj dostęp do raportu przed swoją konkurencją.
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html
[2] https://gs1pl.org/app/uploads/2024/01/raport_crossborder.pdf

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.