Handel transgraniczny bez tajemnic – wysokooktanowe paliwo e-handlu
Polscy konsumenci nie stronią od e-zakupów zagranicznych. W polskich sklepach internetowych robi zakupy aż 75% internautów, a aż 30% użytkowników Internetu w naszym kraju decyduje się na zakupy w serwisach zagranicznych – wynika z badania „E-commerce w Polsce 2023″[1]. Dynamicznie rosnąca globalizacja oraz powszechny dostęp do sklepów internetowych z różnych krajów zmniejszają wpływ barier geograficznych nie tylko dla konsumentów, ale również biznesu.
Trend zyskuje na sile i prowadzący sklepy internetowe w Polsce coraz częściej rozważają rozszerzenie rynku zbytu. Z raportu „Kierunek: cross-border e-commerce”[2] wynika, że aż 38,9% respondentów, prowadzi aktywną sprzedaż internetową w różnych krajach. Dodatkowo ponad 14% ankietowanych wskazuje, że sprzedaje tylko w Polsce, jednak planuje w bliskiej przyszłości sprzedaż zagraniczną.
„Rynek musiał w ostatnich latach sprostać rozpędzonej inflacji i rosnącym kosztom. W obliczu narastającej konkurencji, zarówno ze strony lokalnych e-sklepów, jak i globalnych dostawców oraz platform marketplace, przedsiębiorstwa muszą podejmować strategiczne działania, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę internetowych konsumentów. W celu umacniania swojej pozycji rynkowej oraz rozwoju działalności handlowej, firmy nie mogą zaniedbywać potencjału sprzedaży zagranicznej” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell.
Prawie połowa przedsiębiorców biorących udział w badaniu „Kierunek: cross-border e-commerce”, którzy działają na rynkach zagranicznych, przyznała że sprzedaje zarówno za pośrednictwem marketplace’ów, jak i własnych e-sklepów (49%). A jedna trzecia (31,9%) firm korzysta wyłącznie z marketplace’ów. Warto zauważyć, że sprzedaż zagraniczna stanowi mniej niż jedną czwartą przychodów większości badanych (61,1%), jednak w przypadku rekordzistów (10,8%) przekracza 75% przychodów. Należy również przyznać, że sytuacja geopolityczna i gospodarcza ma ogromny wpływ na sektor e-handlu, a cross-border może stać się narzędziem w strategii biznesowej na wygenerowanie dwucyfrowych wzrostów.
„We współpracy z pięcioma firmami partnerskimi popełniliśmy raport „Cross-border z Polski”. To kompleksowe opracowanie przygotowane przez doświadczonych ekspertów przedstawia szeroki wachlarz możliwości, jakie stwarza działalność transgraniczna, jednocześnie identyfikując potencjalne wyzwania, które mogą napotkać przedsiębiorcy. Raport stanowi cenne narzędzie, umożliwiające głębokie zrozumienie i efektywne wykorzystanie zróżnicowanego potencjału rynków globalnych” – dodaje Michał Dmitrowicz.
Premiera raportu Cross-border z Polski – raport IdoSell odbędzie się w sierpniu.
Zarejestruj się https://poznaj.idosell.com/cross-border-z-polski i zyskaj dostęp do raportu przed swoją konkurencją.
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html
[2] https://gs1pl.org/app/uploads/2024/01/raport_crossborder.pdf

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.