Handel transgraniczny bez tajemnic – wysokooktanowe paliwo e-handlu
Polscy konsumenci nie stronią od e-zakupów zagranicznych. W polskich sklepach internetowych robi zakupy aż 75% internautów, a aż 30% użytkowników Internetu w naszym kraju decyduje się na zakupy w serwisach zagranicznych – wynika z badania „E-commerce w Polsce 2023″[1]. Dynamicznie rosnąca globalizacja oraz powszechny dostęp do sklepów internetowych z różnych krajów zmniejszają wpływ barier geograficznych nie tylko dla konsumentów, ale również biznesu.
Trend zyskuje na sile i prowadzący sklepy internetowe w Polsce coraz częściej rozważają rozszerzenie rynku zbytu. Z raportu „Kierunek: cross-border e-commerce”[2] wynika, że aż 38,9% respondentów, prowadzi aktywną sprzedaż internetową w różnych krajach. Dodatkowo ponad 14% ankietowanych wskazuje, że sprzedaje tylko w Polsce, jednak planuje w bliskiej przyszłości sprzedaż zagraniczną.
„Rynek musiał w ostatnich latach sprostać rozpędzonej inflacji i rosnącym kosztom. W obliczu narastającej konkurencji, zarówno ze strony lokalnych e-sklepów, jak i globalnych dostawców oraz platform marketplace, przedsiębiorstwa muszą podejmować strategiczne działania, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę internetowych konsumentów. W celu umacniania swojej pozycji rynkowej oraz rozwoju działalności handlowej, firmy nie mogą zaniedbywać potencjału sprzedaży zagranicznej” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell.
Prawie połowa przedsiębiorców biorących udział w badaniu „Kierunek: cross-border e-commerce”, którzy działają na rynkach zagranicznych, przyznała że sprzedaje zarówno za pośrednictwem marketplace’ów, jak i własnych e-sklepów (49%). A jedna trzecia (31,9%) firm korzysta wyłącznie z marketplace’ów. Warto zauważyć, że sprzedaż zagraniczna stanowi mniej niż jedną czwartą przychodów większości badanych (61,1%), jednak w przypadku rekordzistów (10,8%) przekracza 75% przychodów. Należy również przyznać, że sytuacja geopolityczna i gospodarcza ma ogromny wpływ na sektor e-handlu, a cross-border może stać się narzędziem w strategii biznesowej na wygenerowanie dwucyfrowych wzrostów.
„We współpracy z pięcioma firmami partnerskimi popełniliśmy raport „Cross-border z Polski”. To kompleksowe opracowanie przygotowane przez doświadczonych ekspertów przedstawia szeroki wachlarz możliwości, jakie stwarza działalność transgraniczna, jednocześnie identyfikując potencjalne wyzwania, które mogą napotkać przedsiębiorcy. Raport stanowi cenne narzędzie, umożliwiające głębokie zrozumienie i efektywne wykorzystanie zróżnicowanego potencjału rynków globalnych” – dodaje Michał Dmitrowicz.
Premiera raportu Cross-border z Polski – raport IdoSell odbędzie się w sierpniu.
Zarejestruj się https://poznaj.idosell.com/cross-border-z-polski i zyskaj dostęp do raportu przed swoją konkurencją.
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html
[2] https://gs1pl.org/app/uploads/2024/01/raport_crossborder.pdf

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.