19 listopada – Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet
Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet (Women’s Entrepreneurship Day) to największe na świecie wydarzenie wspierające przedsiębiorczość i rozwój finansowy kobiet, które obchodzone jest w 144 krajach, w tym również w Polsce. Wśród ponad 6 300 franczyzobiorców sieci Żabka ponad połowę stanowią kobiety. Prowadzą one placówki w niemal każdym zakątku Polski, zarówno w małych miastach, jak i aglomeracjach miejskich.
W Polsce kobiety stanowią 52 proc. populacji oraz aż 66 proc. osób kończących uczelnie wyższe. Mimo to ich udział w rynku pracy wynosi tylko 44 proc., a wkład w PKB zaledwie 39 proc. – wynika z raportu McKinsey&Company dot. sytuacji kobiet na rynku pracy. Eksperci wyliczyli, że lepsze wykorzystanie kobiecego potencjału mogłoby zwiększyć polski PKB o 9 proc., czyli 300 mld zł rocznie. Żabka wspiera rozwój kobiet i oferuje szansę prowadzenia lokalnego biznesu pod znaną marką. W 2020 roku ponad połowę kandydatów na franczyzobiorców stanowiły kobiety.
– Z własnego doświadczenia wiem, że kobiety to świetne kandydatki na franczyzobiorczynie – mają naturalne predyspozycje, by z sukcesem prowadzić własny biznes, w szczególności w handlu. Cechuje nas silna wola i determinacja, jesteśmy dobrze zorganizowane, potrafimy stawić czoła niemal każdemu wyzwaniu – to kluczowe, jeśli chcemy sprawdzić się w roli przedsiębiorcy. Ponadto uważam, że kobiety są z natury zdolne do odpowiedniego kierowania swoim zespołem. Jesteśmy empatyczne, potrafimy wczuć się w sytuację naszych pracowników, okazać zrozumienie, podchodzimy do wielu kwestii ze spokojem. Działając w ramach sieci Żabka, mam okazję każdego dnia doskonalić swoje kompetencje w zakresie prowadzenia własnego przedsiębiorstwa – zaznacza Iwona Bartnicka, franczyzobiorczyni ze Świnoujścia.
Żabka tworzy przyjazne środowisko do rozwoju przedsiębiorczości kobiet, szczególnie w mniejszych miejscowościach, które oferują mniej alternatyw na rynku pracy. Sieć jest otwarta także na kobiety powyżej 60. roku życia, które chciałyby prowadzić lokalny biznes, i indywidualnie dostosowuje program szkoleń do każdego franczyzobiorcy i każdej franczyzobiorczyni. Wszyscy kandydaci przechodzą proces rekrutacji i szkoleń, który pozwala uzyskać im jednakowy poziom kompetencji do prowadzenia swojego sklepu pod szyldem sieci.
Rozpoczęcie biznesu z Żabką jest naprawdę łatwe. Na starcie działalności sieć oferuje swoim franczyzobiorcom nie tylko gotowy do prowadzenia sklep, ale także 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, z okazji otwarcia nowej placówki, przedsiębiorca zyskuje obecnie bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł. Dzięki gwarancjom od Żabki, franczyzobiorcy mogą skupić się na wdrożeniu w obowiązki, doskonaleniu swoich umiejętności czy stworzeniu grupy stałych klientów. Jednocześnie sieć nie wymaga dużego wkładu własnego – inwestycja w sklep po stronie przedsiębiorcy wynosi jedynie 5 tys. zł.
By dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku, Żabka wprowadza w tym roku nowe rozwiązanie dla swoich franczyzobiorców. „Polisa na biznes” to unikatowa inicjatywa, niespotykana w innych sieciach. Jej celem jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności – w momencie zakończenia współpracy ubezpieczenie pozwala pokryć ewentualne starty finansowe. Dodatkowym atutem oferowanego rozwiązania jest jego niski koszt. Polisa dostępna jest dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową.
Warto dodać, że Żabka jest jedyną siecią handlową z parytetem w zarządzie. Liczba kobiet na stanowiskach dyrektorskich firmy także rośnie – w 2020 roku w Żabce aż 3 kobiety objęły stanowiska regionalnych dyrektorek sprzedaży.
Jak widać, rozpoczęcie własnego biznesu z Żabką wymaga przede wszystkim chęci i motywacji, których kobietom nie można odmówić. Dzięki sieci wiele z nich realizuje swoje marzenie o byciu przedsiębiorcą i spełnia się w karierze w handlu.
Więcej na https://www.zabka.pl/franczyza
________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7600 placówek prowadzonych przez ponad 6300 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.