19 listopada – Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet
Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet (Women’s Entrepreneurship Day) to największe na świecie wydarzenie wspierające przedsiębiorczość i rozwój finansowy kobiet, które obchodzone jest w 144 krajach, w tym również w Polsce. Wśród ponad 6 300 franczyzobiorców sieci Żabka ponad połowę stanowią kobiety. Prowadzą one placówki w niemal każdym zakątku Polski, zarówno w małych miastach, jak i aglomeracjach miejskich.
W Polsce kobiety stanowią 52 proc. populacji oraz aż 66 proc. osób kończących uczelnie wyższe. Mimo to ich udział w rynku pracy wynosi tylko 44 proc., a wkład w PKB zaledwie 39 proc. – wynika z raportu McKinsey&Company dot. sytuacji kobiet na rynku pracy. Eksperci wyliczyli, że lepsze wykorzystanie kobiecego potencjału mogłoby zwiększyć polski PKB o 9 proc., czyli 300 mld zł rocznie. Żabka wspiera rozwój kobiet i oferuje szansę prowadzenia lokalnego biznesu pod znaną marką. W 2020 roku ponad połowę kandydatów na franczyzobiorców stanowiły kobiety.
– Z własnego doświadczenia wiem, że kobiety to świetne kandydatki na franczyzobiorczynie – mają naturalne predyspozycje, by z sukcesem prowadzić własny biznes, w szczególności w handlu. Cechuje nas silna wola i determinacja, jesteśmy dobrze zorganizowane, potrafimy stawić czoła niemal każdemu wyzwaniu – to kluczowe, jeśli chcemy sprawdzić się w roli przedsiębiorcy. Ponadto uważam, że kobiety są z natury zdolne do odpowiedniego kierowania swoim zespołem. Jesteśmy empatyczne, potrafimy wczuć się w sytuację naszych pracowników, okazać zrozumienie, podchodzimy do wielu kwestii ze spokojem. Działając w ramach sieci Żabka, mam okazję każdego dnia doskonalić swoje kompetencje w zakresie prowadzenia własnego przedsiębiorstwa – zaznacza Iwona Bartnicka, franczyzobiorczyni ze Świnoujścia.
Żabka tworzy przyjazne środowisko do rozwoju przedsiębiorczości kobiet, szczególnie w mniejszych miejscowościach, które oferują mniej alternatyw na rynku pracy. Sieć jest otwarta także na kobiety powyżej 60. roku życia, które chciałyby prowadzić lokalny biznes, i indywidualnie dostosowuje program szkoleń do każdego franczyzobiorcy i każdej franczyzobiorczyni. Wszyscy kandydaci przechodzą proces rekrutacji i szkoleń, który pozwala uzyskać im jednakowy poziom kompetencji do prowadzenia swojego sklepu pod szyldem sieci.
Rozpoczęcie biznesu z Żabką jest naprawdę łatwe. Na starcie działalności sieć oferuje swoim franczyzobiorcom nie tylko gotowy do prowadzenia sklep, ale także 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, z okazji otwarcia nowej placówki, przedsiębiorca zyskuje obecnie bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł. Dzięki gwarancjom od Żabki, franczyzobiorcy mogą skupić się na wdrożeniu w obowiązki, doskonaleniu swoich umiejętności czy stworzeniu grupy stałych klientów. Jednocześnie sieć nie wymaga dużego wkładu własnego – inwestycja w sklep po stronie przedsiębiorcy wynosi jedynie 5 tys. zł.
By dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku, Żabka wprowadza w tym roku nowe rozwiązanie dla swoich franczyzobiorców. „Polisa na biznes” to unikatowa inicjatywa, niespotykana w innych sieciach. Jej celem jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności – w momencie zakończenia współpracy ubezpieczenie pozwala pokryć ewentualne starty finansowe. Dodatkowym atutem oferowanego rozwiązania jest jego niski koszt. Polisa dostępna jest dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową.
Warto dodać, że Żabka jest jedyną siecią handlową z parytetem w zarządzie. Liczba kobiet na stanowiskach dyrektorskich firmy także rośnie – w 2020 roku w Żabce aż 3 kobiety objęły stanowiska regionalnych dyrektorek sprzedaży.
Jak widać, rozpoczęcie własnego biznesu z Żabką wymaga przede wszystkim chęci i motywacji, których kobietom nie można odmówić. Dzięki sieci wiele z nich realizuje swoje marzenie o byciu przedsiębiorcą i spełnia się w karierze w handlu.
Więcej na https://www.zabka.pl/franczyza
________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7600 placówek prowadzonych przez ponad 6300 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.