Atrium Plejada promuje noszenie maseczek
Atrium Plejada włącza się do akcji „Bezpieczna witryna - bierz przykład z manekina” zainicjowanej przez Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH). Kampania przypomina, że nosząc maseczkę, która zakrywa nos i usta, chronimy siebie i innych przed zakażeniem koronawirusem. Dlatego też w geście poparcia dla tej inicjatywy, w bytomskim centrum handlowym w witrynach sklepowych pojawiły się manekiny ubrane w maseczki, a w wielu miejscach w galerii znajdują się plakaty i infografiki promujące kampanię. Akcja została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia.
Projekt BEZPIECZNA WITRYNA – BIERZ PRZYKŁAD Z MANEKINA ma na celu propagowanie noszenia maseczek przez klientów w centrach handlowych i w przestrzeni publicznej, jak również przypomnienie społeczeństwu o zasadach sanitarnych, zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Powodem podjętych działań jest wyraźne zmniejszenie liczby osób używających maseczek w miejscach publicznych.
W ramach inicjatywy manekinom wystawowym w Atrium Plejada założono maseczki wzbogacone o hasło akcji „Maskę noszę, nie roznoszę”. Do udziału w projekcie mogą także włączyć się pracownicy galerii i najemców – umieszczając hasło na własnych ubraniach czy maseczkach.
- Choć pandemia COVID-19 nie odpuszcza, to wiele osób ignoruje obowiązek zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Włączając się w kampanię, chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na to, że tylko wspólnie stosując się do zasad DDM (zachowanie dystansu społecznego, dezynfekcja rąk i noszenie maseczek), chronimy siebie oraz inne osoby, a także możemy zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa - mówi Joanna Plata, dyrektor Centrum Handlowego Atrium Plejada. – Akcja zapoczątkowana przez PRCH to kolejne działanie podjęte przez branżę w celu przeciwdziałania pandemii i jej konsekwencjom. W Atrium Plejada dokładamy wszelkich możliwych starań, by zagwarantować poczucie bezpieczeństwa naszym klientom oraz pracownikom galerii – dodaje Joanna Plata.
Centra handlowe Grupy Atrium od początku aktywnie uczestniczyły w wielu działaniach wspierających walkę z pandemią. Ponadto przestrzegają zasad sanitarnych w swoich obiektach oraz zachęcają klientów do stosowania się do zaleceń. Bytomskie Atrium Plejada było z jednym z pierwszych centrów należących do Grupy, które zaangażowało się w lokalną pomoc medykom, przekazując placówce szpitalnej niezbędne środki ochronne. W tym roku z kolei udostępniło swoją przestrzeń na potrzeby tymczasowego punktu szczepień dla mieszkańców. Ponadto Atrium Plejada uczestniczy w kampanii informacyjnej „Dbajmy o siebie”, której celem jest umacnianie świadomości społecznej na temat bezpiecznych zakupów w centrach handlowych. Przy wejściu do centrum dostępne są dozowniki z płynem dezynfekującym, a także wywieszone są plakaty z informacjami o konieczności zakrywania nosa i ust oraz o tym, że na terenie Atrium Plejada można nabyć maseczki ochronne.
Więcej szczegółów związanych z akcją dostępnych jest na stronie PRCH: https://prch.org.pl/pl, a także na stronie Atrium Plejada: https://atrium-plejada.pl/

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.