Automatyzacja pakowania usprawnia e-commerce
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Automatyzacja pakowania w e-commerce i spełnienie ekologicznych oczekiwań klientów, mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej w tym kanale. Rozwiązania, które oferuje Silny&Salamon, pomogą dobrze przygotować się nie tylko do sezonowych wzrostów zamówień, ale też do trwałego wzrostu efektywności procesów logistycznych. Firma proponuje nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnych opakowań, a także przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy.
Dane z raportu 300Research, jednostki analitycznej 300Gospodarki, pt. E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych. jasno potwierdzają, że polski e-commerce z 30% wzrostem obrotów w 2020 roku należy do najdynamiczniej rosnących rynków europejskich. Autor raportu podkreśla, że platformy sprzedażowe, ich software i systemy opłat, jak i producenci, klienci i dostawcy, w pandemicznej rzeczywistości, przeszli szybką ścieżkę wzrostu efektywności. Jednak w porównaniu do rynków zachodnich Polska nadal realizuje niewielką część sprzedaży detalicznej w kanale e-commerce, co wskazuje na dalszy potencjał rozwojowy.
– Za tak dynamicznie zwiększającą się wartością sprzedaży w segmencie e-commerce i perspektywą wzrostu muszą nadążać procesy logistyczne, w tym efektywność i automatyzacja pakowania przesyłek – podkreśla Karol Szostak, product manager z firmy Silny&Salamon, która jest wyłącznym dystrybutorem maszyn Autobag, światowego lidera urządzeń do pakowania.
Odpowiedź na potrzeby kanału e-commerce
Maszyny pakujące Autobag bardzo dobrze sprawdzają się e-commerce, gdzie w zależności od potrzeb można konfigurować właściwe rozwiązanie. Urządzenia wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji, łatwością obsługi, a zmiana formatu i rodzaju opakowania oznacza po prostu zmianę worka.
– Zmieniamy worki i możemy pakować coś innego, a rozmiary dostępnych opakowań to 140 do 900 mm długości, po 100 do 400 mm szerokości – dodaje ekspert. W przeciwieństwie do technologii flowpack, Autobag wymaga wyłącznie włożenia innej rolki z workami bez konieczności przezbrojenia urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania.
Firmy działające w e-commerce chętnie korzystają z udogodnień jakie oferuje model Autobag 850S, wyposażony w technologię, która automatycznie otwiera i zamyka torbę wysyłkową, umożliwiając pracownikom szybsze pakowanie zamówień. Torby mogą mieć szerokość do 550 mm, a wbudowana drukarka termotransferowa, pracująca w systemie next-bag-out, daje możliwość bezpośredniego nadruku etykiety logistycznej na każdym worku bezpośrednio przed jego napełnieniem, co eliminuje dodatkowy proces drukowania etykiet adresowych, a więc i ryzyko błędów.
Innym model, który sprawdzi się w sprzedaży wysyłkowej, to maszyna Autobag 650H, która pakuje w pozycji horyzontalnej produkty o skomplikowanych kształtach np. odzież czy elementy giętkie. Idealnie sprawdzi się też przy towarach o regularnych kształtach czy konieczności pakowania całych zestawów.
Autobag to także dobre rozwiązanie w sytuacji, kiedy trzeba kierować się koniecznością oszczędności miejsca. Urządzenia są niewielkie, na kółkach, dzięki czemu można wygodne dopasować przestrzeń roboczą do bieżących potrzeb. Poza tym klienci coraz częściej oczekują ekologicznych rozwiązań.
– Na te potrzeby też możemy odpowiedzieć, gdyż folie do opakowań wykonane są z materiału w prawie 100% z recyklingu, bardzo wysokiej jakości, co pozwala użyć folii o grubości 35 μ zamiast typowej o grubości 50 μ, dzięki czemu oszczędzamy masę materiału. Dodatkowo technologia zmiany wielkości opakowania poprzez wymianę rolki oznacza brak strat materiału opakowaniowego – dodaje Karol Szostak.
Maszyny pakujące dystrybuowane przez firmę Silny&Salamon zapewniają szerokie możliwości pakowania produktów o różnych rozmiarach, estetyczne i ekologiczne opakowania, a także oszczędność miejsca i intuicyjną obsługę. Decyzja o ich nabyciu może zdecydować o zbudowaniu przewagi konkurencyjnej w najbliższym sezonie.
Specjaliści w optymalizacji pakowania
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Dystrybutor proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania, a także nieodpłatne przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy. Można zgłosić taką chęć na adres karol.szostak@pakowanie.biz, a w wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.