Automatyzacja pakowania usprawnia e-commerce
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Automatyzacja pakowania w e-commerce i spełnienie ekologicznych oczekiwań klientów, mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej w tym kanale. Rozwiązania, które oferuje Silny&Salamon, pomogą dobrze przygotować się nie tylko do sezonowych wzrostów zamówień, ale też do trwałego wzrostu efektywności procesów logistycznych. Firma proponuje nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnych opakowań, a także przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy.
Dane z raportu 300Research, jednostki analitycznej 300Gospodarki, pt. E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych. jasno potwierdzają, że polski e-commerce z 30% wzrostem obrotów w 2020 roku należy do najdynamiczniej rosnących rynków europejskich. Autor raportu podkreśla, że platformy sprzedażowe, ich software i systemy opłat, jak i producenci, klienci i dostawcy, w pandemicznej rzeczywistości, przeszli szybką ścieżkę wzrostu efektywności. Jednak w porównaniu do rynków zachodnich Polska nadal realizuje niewielką część sprzedaży detalicznej w kanale e-commerce, co wskazuje na dalszy potencjał rozwojowy.
– Za tak dynamicznie zwiększającą się wartością sprzedaży w segmencie e-commerce i perspektywą wzrostu muszą nadążać procesy logistyczne, w tym efektywność i automatyzacja pakowania przesyłek – podkreśla Karol Szostak, product manager z firmy Silny&Salamon, która jest wyłącznym dystrybutorem maszyn Autobag, światowego lidera urządzeń do pakowania.
Odpowiedź na potrzeby kanału e-commerce
Maszyny pakujące Autobag bardzo dobrze sprawdzają się e-commerce, gdzie w zależności od potrzeb można konfigurować właściwe rozwiązanie. Urządzenia wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji, łatwością obsługi, a zmiana formatu i rodzaju opakowania oznacza po prostu zmianę worka.
– Zmieniamy worki i możemy pakować coś innego, a rozmiary dostępnych opakowań to 140 do 900 mm długości, po 100 do 400 mm szerokości – dodaje ekspert. W przeciwieństwie do technologii flowpack, Autobag wymaga wyłącznie włożenia innej rolki z workami bez konieczności przezbrojenia urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania.
Firmy działające w e-commerce chętnie korzystają z udogodnień jakie oferuje model Autobag 850S, wyposażony w technologię, która automatycznie otwiera i zamyka torbę wysyłkową, umożliwiając pracownikom szybsze pakowanie zamówień. Torby mogą mieć szerokość do 550 mm, a wbudowana drukarka termotransferowa, pracująca w systemie next-bag-out, daje możliwość bezpośredniego nadruku etykiety logistycznej na każdym worku bezpośrednio przed jego napełnieniem, co eliminuje dodatkowy proces drukowania etykiet adresowych, a więc i ryzyko błędów.
Innym model, który sprawdzi się w sprzedaży wysyłkowej, to maszyna Autobag 650H, która pakuje w pozycji horyzontalnej produkty o skomplikowanych kształtach np. odzież czy elementy giętkie. Idealnie sprawdzi się też przy towarach o regularnych kształtach czy konieczności pakowania całych zestawów.
Autobag to także dobre rozwiązanie w sytuacji, kiedy trzeba kierować się koniecznością oszczędności miejsca. Urządzenia są niewielkie, na kółkach, dzięki czemu można wygodne dopasować przestrzeń roboczą do bieżących potrzeb. Poza tym klienci coraz częściej oczekują ekologicznych rozwiązań.
– Na te potrzeby też możemy odpowiedzieć, gdyż folie do opakowań wykonane są z materiału w prawie 100% z recyklingu, bardzo wysokiej jakości, co pozwala użyć folii o grubości 35 μ zamiast typowej o grubości 50 μ, dzięki czemu oszczędzamy masę materiału. Dodatkowo technologia zmiany wielkości opakowania poprzez wymianę rolki oznacza brak strat materiału opakowaniowego – dodaje Karol Szostak.
Maszyny pakujące dystrybuowane przez firmę Silny&Salamon zapewniają szerokie możliwości pakowania produktów o różnych rozmiarach, estetyczne i ekologiczne opakowania, a także oszczędność miejsca i intuicyjną obsługę. Decyzja o ich nabyciu może zdecydować o zbudowaniu przewagi konkurencyjnej w najbliższym sezonie.
Specjaliści w optymalizacji pakowania
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Dystrybutor proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania, a także nieodpłatne przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy. Można zgłosić taką chęć na adres karol.szostak@pakowanie.biz, a w wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.
Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok
Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.