Badanie PMR: Jedna trzecia Polaków kupuje sprzęt AGD/RTV marek własnych
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie Polaków na przełomie listopada i grudnia 2020 r., jedna trzecia badanych kupuje sprzęt AGD/RTV lub elektronikę pod marką własną.
Ta kategoria produktowa w ramach marki własnej znacznie ustępuje produktom spożywczym, kosmetykom czy odzieży, których zakupy deklaruje ponad połowa badanych. Z drugiej strony, z badania na próbie reprezentatywnej wynika, że produkty AGD/RTV lub elektronika marki własnej są bardziej popularne niż sprzęt sportowy, narzędzia, produkty dla dzieci czy alkohol.
Heavy-userzy marek własnych kupują częściej
W badaniu na próbie celowej wśród osób, które deklarują zakup produktów marki własnej (przeprowadzonym również w grudniu 2020 r.), PMR pytał respondentów o częstość zakupów w poszczególnych kategoriach. W ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie, sprzęt AGD/RTV lub elektronikę marki własnej zakupił co dziesiąty ankietowany (8%). Takich zakupów częściej dokonali mężczyźni, osoby w wieku 35-54 lata, mieszkańcy miast oraz osoby z najniższej grupy dochodowej (miesięczny dochód netto do 2 tys. zł).
Co ciekawe, odsetek wskazań był znacznie wyższy wśród osób, które regularnie kupują produkty marek własnych – 14% osób, które produkty pod markami własnymi ogółem kupują przy okazji każdych lub prawie zakupów, dokonało takiego zakupu w ciągu ostatniego miesiąca. Może to oznaczać, że osoby, które dobrze znają produkty marek własnych i im ufają, w przypadku pojawienia się potrzeby zakupowej w omawianej kategorii, szukają potrzebnych produktów w ramach oferty marek własnych.
Dwie trzecie kupuje rzadko lub wcale
Podobnie jak w przypadku większości innych analizowanych kategorii produktowych, zakupu sprzętu AGD/RTV czy elektroniki pod marką własną częściej dokonują osoby posiadające dzieci – 11% wskazań na zakup w ciągu ostatniego miesiąca w grupie osób, w których gospodarstwie domowym mieszkają dzieci do 12 r.ż. włącznie.
Jedna czwarta badanych zakupy AGD/RTV lub elektroniki pod marką własną dokonała ponad 6 miesięcy temu. Z racji charakteru takich produktów rzeczą naturalną jest, że nie są one kupowane regularnie, a raczej w przypadku pojawienia się konkretnej potrzeby. Jednocześnie, czterech na dziesięciu ankietowanych nie kupuje w ogóle produktów marek własnych w tej kategorii.
Więcej informacji w raporcie PMR Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-marki-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.