Badanie PMR: Rajstopy najczęściej kupujemy w dyskontach spożywczych


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r., 59% Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Blisko 1/3 badanych rajstopy kupiła w dyskontach spożywczych. Częściej w dyskontach kupują konsumenci w wieku do 54 lat, mieszkańcy miast do 20 tys. ludności oraz konsumenci z niższymi dochodami (do 3 tys. netto per capita).
Z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r wynika, że 6 na 10 Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Częściej ten zakup zadeklarowały kobiety oraz osoby młodsze do 34 lat, oraz konsumenci z wyższym i średnim wykształceniem. Wielkość miasta oraz dochody nie są czynnikami różnicującymi.
Młodsi konsumenci oraz mieszkańcy mniejszych miast najchętniej kupują rajstopy w dyskontach spożywczych
Z badania PMR wynika, że Polacy rajstopy najchętniej kupują w dyskontach spożywczych. W tego typu sklepach chętniej rajstopy kupują kobiety (36% w porównaniu do 26%), konsumenci w wieku do 54 lat oraz ci z wykształceniem wyższym oraz mieszkańcy wsi i miast poniżej 500 tys. mieszkańców.
Wysoka popularność dyskontów jako miejsca zakupów rajstop wpływa m.in. duża popularność dyskontów wśród polskich konsumentów, stosunkowo duża dostępność tego typu produktów w sklepach dyskontowych oraz duża liczba sklepów w Polsce, dostępność również w mniejszych miejscowościach.
Rajstopy największą kategorią odzieżową w drogeriach kosmetycznych
Drugim najchętniej wybieranym miejscem zakupu rajstop, deklarowanym przez 25% kupujących są drogerie kosmetyczne. W drogeriach rajstopy chętniej kupują kobiety (31% deklaracji wśród kobiet, w stosunku do 21% mężczyzn)., osoby młodsze do 54 lat oraz z wykształceniem wyższym. Co ciekawe, miejsce zamieszkania nie jest czynnikiem różnicującym.
Pod względem ilościowym rajstopy również są największą kategorią wśród odzieży i obuwia sprzedawanych w drogeriach kosmetycznych. Największy udział rajstop w asortymencie posiada Rossmann, jako jedyna z dużych sieci drogeryjnych w swoim asortymencie posiada bieliznę oraz odzież. Udział ilościowy rajstop w asortymencie poza kosmetycznym w sieci wynosi prawie 4%.
Nie dziwi więc fakt, że rajstopy generują największy udział w segmencie odzieży i obuwia zakupionego w dużych drogeriach sieciowych. Według danych PMR, w 2020 r. wartość sprzedaży rajstop w dużych sieciach osiągnęła ponad 100 mln zł, (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Mężczyźni chętniej kupują rajstopy w sklepach odzieżowych i bieliźnianych
Z kolei w stacjonarnych sklepach z bielizną oraz odzieżą w ciągu ostatnich 6 miesięcy poprzedzających badanie kupił co piąty kupujący rajstopy, odpowiednio 19% oraz 18% respondentów. Na niższy odsetek częstotliwości zakupów wpływa kilka czynników, m.in. wyższa cena rajstop w tego typu sklepach, mniejsza dostępność specjalistycznych sklepów z bielizną w mniejszych miastach, czy też okresowe zamknięcia sklepów z odzieżą o bielizną w 2020 r. wynikających z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, powodującego chorobę COVID-19.
W sklepach odzieżowych i bieliźnianych chętniej kupują rajstopy mężczyźni. Na co wpływa fakt, że te zakupy robią raczej nie na własny użytek, ale np. jako prezent. Również sklepy te są chętniej wybierane na zakup rajstop przez młodszych konsumentów (do 54 lat), mieszkańców miast oraz przez osoby z wyższymi dochodami (powyżej 3 tys. netto per capita).
Oprócz wspomnianych wyżej kanałów, stosunkowo popularnymi miejscami zakupów są również dyskonty niespożywcze (21%), platformy internetowe (17%) oraz bazary i targowiska (17%).
Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.