Badanie PMR: Rajstopy najczęściej kupujemy w dyskontach spożywczych


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r., 59% Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Blisko 1/3 badanych rajstopy kupiła w dyskontach spożywczych. Częściej w dyskontach kupują konsumenci w wieku do 54 lat, mieszkańcy miast do 20 tys. ludności oraz konsumenci z niższymi dochodami (do 3 tys. netto per capita).
Z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r wynika, że 6 na 10 Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Częściej ten zakup zadeklarowały kobiety oraz osoby młodsze do 34 lat, oraz konsumenci z wyższym i średnim wykształceniem. Wielkość miasta oraz dochody nie są czynnikami różnicującymi.
Młodsi konsumenci oraz mieszkańcy mniejszych miast najchętniej kupują rajstopy w dyskontach spożywczych
Z badania PMR wynika, że Polacy rajstopy najchętniej kupują w dyskontach spożywczych. W tego typu sklepach chętniej rajstopy kupują kobiety (36% w porównaniu do 26%), konsumenci w wieku do 54 lat oraz ci z wykształceniem wyższym oraz mieszkańcy wsi i miast poniżej 500 tys. mieszkańców.
Wysoka popularność dyskontów jako miejsca zakupów rajstop wpływa m.in. duża popularność dyskontów wśród polskich konsumentów, stosunkowo duża dostępność tego typu produktów w sklepach dyskontowych oraz duża liczba sklepów w Polsce, dostępność również w mniejszych miejscowościach.
Rajstopy największą kategorią odzieżową w drogeriach kosmetycznych
Drugim najchętniej wybieranym miejscem zakupu rajstop, deklarowanym przez 25% kupujących są drogerie kosmetyczne. W drogeriach rajstopy chętniej kupują kobiety (31% deklaracji wśród kobiet, w stosunku do 21% mężczyzn)., osoby młodsze do 54 lat oraz z wykształceniem wyższym. Co ciekawe, miejsce zamieszkania nie jest czynnikiem różnicującym.
Pod względem ilościowym rajstopy również są największą kategorią wśród odzieży i obuwia sprzedawanych w drogeriach kosmetycznych. Największy udział rajstop w asortymencie posiada Rossmann, jako jedyna z dużych sieci drogeryjnych w swoim asortymencie posiada bieliznę oraz odzież. Udział ilościowy rajstop w asortymencie poza kosmetycznym w sieci wynosi prawie 4%.
Nie dziwi więc fakt, że rajstopy generują największy udział w segmencie odzieży i obuwia zakupionego w dużych drogeriach sieciowych. Według danych PMR, w 2020 r. wartość sprzedaży rajstop w dużych sieciach osiągnęła ponad 100 mln zł, (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Mężczyźni chętniej kupują rajstopy w sklepach odzieżowych i bieliźnianych
Z kolei w stacjonarnych sklepach z bielizną oraz odzieżą w ciągu ostatnich 6 miesięcy poprzedzających badanie kupił co piąty kupujący rajstopy, odpowiednio 19% oraz 18% respondentów. Na niższy odsetek częstotliwości zakupów wpływa kilka czynników, m.in. wyższa cena rajstop w tego typu sklepach, mniejsza dostępność specjalistycznych sklepów z bielizną w mniejszych miastach, czy też okresowe zamknięcia sklepów z odzieżą o bielizną w 2020 r. wynikających z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, powodującego chorobę COVID-19.
W sklepach odzieżowych i bieliźnianych chętniej kupują rajstopy mężczyźni. Na co wpływa fakt, że te zakupy robią raczej nie na własny użytek, ale np. jako prezent. Również sklepy te są chętniej wybierane na zakup rajstop przez młodszych konsumentów (do 54 lat), mieszkańców miast oraz przez osoby z wyższymi dochodami (powyżej 3 tys. netto per capita).
Oprócz wspomnianych wyżej kanałów, stosunkowo popularnymi miejscami zakupów są również dyskonty niespożywcze (21%), platformy internetowe (17%) oraz bazary i targowiska (17%).
Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.