Komunikaty PR

Beauty e-sklep Notino z przychodem 384 milionów euro

2020-03-03  |  16:56

Obroty największego w Europie e-sklepu z perfumami i kosmetykami Notino, dawniej znanego w Polsce jako iperfumy.pl, wzrosły o 17% w porównaniu do ubiegłego roku. Firma przyciągnęła 2,1 miliona nowych klientów oraz osiągnęła sprzedaż na poziomie 384 milionów euro, o 56 milionów więcej niż w 2018 roku.  Jest to najlepszy wynik w ciągu 15 lat funkcjonowania Notino na rynku europejskim. 

Firma zanotowała rekordowy rok pod względem liczby sprzedanych produktów. „W 2018 roku sprzedaliśmy w Europie 29 milionów produktów, natomiast w ubiegłym roku liczba ta wyniosła o 20% więcej, czyli 35 milionów, z czego największą część, bo aż 6 milionów stanowiły perfumy.” - powiedział Zbyněk Kocián, dyrektor zarządzający Notino. Rośnie również zainteresowanie klientów kosmetykami do pielęgnacji skóry i makijażu, a także wzrasta zapotrzebowanie na produkty do pielęgnacji włosów oraz zapachy do domu.

Najbardziej udanym, pod względem sprzedażowym, dniem w roku był tak jak poprzednio Black Friday, który przypadł na 29 listopada 2019 roku. „W Black Friday zrealizowaliśmy 100 000 zamówień w całej Europie i sprzedaliśmy 400 000 produktów, co daje około 280 produktów na minutę” - powiedział Tomáš Hofer, dyrektor logistyki w Notino.

Obecnie Notino działa w 24 krajach. Ponadto w zeszłym roku firma weszła na rynek w Szwajcarii i Rosji. „Rosja stanowi dla nas największe wyzwanie pod względem logistyki. Podczas gdy w 2018 roku, paczka z zamówieniem dotarła najdalej do Hiszpanii, teraz musi pokonać dwa razy dłuższą drogę - ponad 8000 kilometrów do regionu Sachalin” - dodał Hofer.

W 2019 roku firma rozszerzyła również swoją sieć sklepów stacjonarnych i punktów odbioru zamówień. Pierwsze sklepy zostały otworzone w Bułgarii i Austrii dzięki czemu zakupy stacjonarnie można zrobić i odebrać już w 9 krajach. W Polsce Notino ma 8 sklepów w 7 miastach: w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Wrocławiu i Łodzi. 

W tym roku europejski lider branży beauty e-commerce planuje rozbudowę i modernizację istniejących sklepów stacjonarnych, rozszerzenie asortymentu, uruchomienie drugiego magazynu oraz zwiększenie sieci kanałów dystrybucji w całej Europie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ogilvy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.