Cyfrowa rewolucja w świecie… etykiet cenowych
Sprzedaż w sklepach stacjonarnych w ostatnich latach, a szczególnie w ciągu ostatniego roku (podczas pandemii) doświadcza bardzo dużych zmian. Żeby przekuć je w sukces, konieczna jest świadomość potrzeb i oczekiwań konsumenta. Klienci cenią dziś przede wszystkim dopasowane do ich preferencji oferty i promocje. Liczy się więc cena i skuteczna informacja o niej. A komunikacja powinna odbywać się w przejrzysty, estetyczny, nowoczesny sposób. Jednym z narzędzi, które temu służą, są elektroniczne etykiety sklepowe.
Przyłóż smartfona do sklepowej półki
– To ciągle nowość na naszym rynku. W wielu sklepach wciąż przyklejane są niestety papierowe naklejki z ceną. A tymczasem badania wskazują, że w dobie globalnej cyfryzacji, również sklepy stacjonarne powinny stawiać na digitalizację. Stosowanie etykiet elektronicznych, z jednej strony usprawnia obsługę i zmniejsza koszty, a z drugiej wpływa na postrzeganie przez klienta sklepu, jako miejsca nowoczesnego, zapewniającego komfort zakupów – wyjaśnia Michał Suski, Dyrektor ds. rozwoju marki Dasoft.
Coraz większe cyfrowe wsparcie klasycznego biznesu w dużej mierze służy sieciom handlowym do redukowania kosztów. Zakładając, że proces ten będzie postępował, a sklepy jednocześnie będą szukały oszczędności – naturalnym wydaje się fakt, że elektroniczne etykiety cenowe wejdą do powszechnego użytku.
Zmiana ceny na elektronicznej etykiecie wymaga tylko przyłożenia smartfona z wpisaną do aplikacji kwotą albo wpisanie jej do systemu. Pracownik nie musi więc drukować, wycinać i umieszczać etykiet na półkach sklepowych.
Optymalnie, elegancko i bez stresu
Mamy więc optymalizację procesów, zwiększoną wiarygodność wobec klientów i oszczędności finansowe. Co jeszcze sklep może zyskać dzięki stosowaniu elektronicznych etykiet? Możliwość błyskawicznego reagowania na zmiany cen. Urządzenie mobilne, połączone z serwerem, pozwala wprowadzać nowe ceny czy informacje w czasie rzeczywistym. Dzięki temu proces decyzyjny może być szybki i bardziej elastyczny – więc konkurencja nie jest więc w stanie niczym nas zaskoczyć.
Nie można pominąć też aspektu czysto estetycznego. Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek. Do tego, do dyspozycji jest cała gama wzorów, kolorów, czcionek – dopasowanych indywidualnie do konkretnego działu, produktu czy promocji.
Wizerunek oparty na etykiecie?
Czemu nie! Planując działania marketingowe, można wykorzystać etykiety elektroniczne jako jeden z elementów kampanii sprzedażowej, umieszczając na nich informacje dodatkowe – specjalnie dedykowane konkretnej promocji. Dzięki zastosowanej technologii e-papieru – etykiety elektroniczne są też nie tylko rozwiązaniem nowoczesnym i trwałym, ale także przyjaznym dla środowiska. Ten aspekt również pozytywnie działa na budowanie zaufania klientów.
Na zastąpieniu papierowych etykiet – etykietami elektronicznymi skorzystać mogą zarówno duże sieci handlowe, jak i mniejsze sklepy detaliczne. Automatyzacja procesów, optymalizacja kosztów operacyjnych i atrakcyjna ekspozycję towaru na sklepowych półkach – to tylko niektóre korzyści, wpływające bezpośrednio na aktualną sytuację firmy. Prawdziwym celem jest jednak wizerunek sklepu jako firmy nowoczesnej i korzystającej z najnowszych trendów technologicznych.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.