Komunikaty PR

Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym

2021-11-18  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne środowisku.

W listopadowo-grudniowym czasie detaliści stoją przed jednoczesną szansą i zagrożeniem: jak wyróżnić się spośród konkurencji i zachęcić rosnącą liczbę klientów do kupna akurat ich produktów? Jednym ze sposobów na wzmocnienie obecności marki jest wykorzystanie displayów.

Zakupy w sklepach stacjonarnych nadal bardziej popularne

Dane DS Smith wskazują, że 52 proc. konsumentów pomimo pandemii nadal woli robić zakupy w sklepach stacjonarnych. W tego rodzaju sklepach najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy, dobra luksusowe, produkty do domu, a także żywność i napoje. W tej ostatniej kategorii różnica jest naprawdę znacząca i wynosi 83 proc. do 17 proc. na korzyść sklepów stacjonarnych[1]. Najlepiej to zaobserwować w przedświątecznym okresie, gdy zwiększa się liczba odwiedzających w sklepach.

Producenci, szczególnie wyżej wspomnianych artykułów, traktują czas przed świętami Bożego Narodzenia jako szansę na zwiększenie sprzedaży i zaistnienie w koszykach klientów. Z tego względu sklepy są ozdabiane nie tylko świątecznymi ozdobami, lecz także różnorodnymi materiałami POS (point of sale). Najczęściej klienci spotykają się z woblerami, ekspozytorami, standami, hangerami czy displayami.  

Wielkogabarytowe, efektowne i… przyjazne środowisku

DS Smith, wiodący producent ekologicznych opakowań, odpowiada na potrzeby klientów i projektuje rozwiązania tworzone na miarę. Ciekawym przykładem jest ostatnia współpraca z Intersnack Polska, producentem słonych przekąsek, orzechów i masła orzechowego, który szukał rozwiązania wspierającego sprzedaż. W tym celu DS Smith zaproponował displaye w kształcie kociołka pełnego prażonych chipsów. Topper z nadrukiem offsetowym sprawił, że produkt był wyraźnie i apetycznie eksponowany. Pomimo swojej wielkości displaye były bardzo łatwe w złożeniu i lekkie dzięki zastosowaniu tektury. Spakowany display zajmował niewiele miejsca, można go było łatwo spakować i w większej ilości przewieźć w bagażniku samochodu osobowego.

Niecodzienne kształty displayów są coraz częściej wykorzystywane szczególnie w okresie świątecznym. Projektowane są displaye w kształcie choinek, ozdób świątecznych czy prezentów. Słowem takie, które przekonają klientów, że ich produkt nieodłącznie kojarzy się ze świętami. Teatralizacje często są przygotowywane z tradycyjnego standu i dodatkowych topperów i ścianek. Dzięki możliwości kilkakrotnego wykorzystania niektórych elementów producenci mogą liczyć na efektywność kosztową i środowiskową. Na taki wybór zdecydowała się marka Nestle, która planuje postawić displaye w świątecznych kolorach i kształtach w największych sklepach w Polsce.   

– Promocja w punkcie sprzedaży jest szczególnie istotna w okresie świątecznym – marki zabiegają o uwagę konsumenta, a konkurencja jest bardzo nasilona, szczególnie w kategorii słodyczy – komentuje Agnieszka Trochimczuk, Shopper Activation Specialist w Nestlé Polska S.A. – Ciekawe kształty, wielkoformatowe ekspozycje, żywe kolory ze świątecznymi akcentami mają sprawiać, by kupowało się łatwo i przyjemnie. Jednak w tym świątecznym „szaleństwie” nie możemy zapominać o efektywności kosztowej i środowiskowej. Jednomateriałowe standy z modułami promocyjnymi pozwalają nam optymalnie planować nasze działania promocyjne – dodaje.

– Kreatywne rozwiązania pozwalają wyróżnić się pośród konkurencji, ale coraz istotniejszym czynnikiem jest zgodność z ekologią. Jak wynika z naszych badań, już ponad jedna czwarta konsumentów (27 proc.) przyznaje, że przestała kupować produkty konkretnych marek, ponieważ ich opakowania nie były zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To samo tyczy się ich materiałów promocyjnych. Jako dostawca displayów cały czas udoskonalamy produkty zgodnie z GOZ. Ostatnio wprowadziliśmy EKO-logiczne POS-y złożone z papierowych listew cenowych, tekturowych haków i papierowych mocowań na półki, dzięki czemu w pełni nadają się do recyklingu – mówi Aneta Szkoła, Dyrektor Zakładu Produkcji Displayów w DS Smith Polska.  

Wszystkie produkty DS Smith są łatwe w złożeniu i nie zabierają dużo miejsca, dzięki czemu firmy minimalizują liczbę przejazdów, a co za tym idzie, emisję niepotrzebnego dwutlenku węgla. Displaye są projektowane tak, aby mogły być wielokrotnie użyte. Jest to możliwe dzięki wymiennym częściom lub dwustronnemu zadrukowaniu toppera w dwóch wersjach językowych.

W kierunku neutralności klimatycznej

W tym roku DS Smith ogłosiło, że do 2050 r. planuje osiągnąć zerową emisję netto, a do 2030 r. zredukować ją o 40 proc. Ostatnio jako pierwsza w branży opakowaniowej firma zaprezentowała tzw. Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), które pozwalają klientom ocenić, czy stosowane przez nich opakowania są przyjazne dla środowiska. Rok wcześniej firma wraz z Fundacją Ellen MacArthur wprowadziła na rynek Zasady Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Principles), polegające na pomocy firmom w eliminowaniu odpadów i zanieczyszczeń, utrzymaniu produktów i materiałów w użyciu oraz w regeneracji systemów naturalnych.

 


1 Deloitte, Zakupy świąteczne 2020 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.