Dobra passa Arkad Wrocławskich. 2019 rok pod znakiem dynamicznych wzrostów

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Skierowanie oferty w stronę rodzin oraz konsekwentna realizacja strategii rozwoju sprawiły, że Arkady Wrocławskie zakończyły 2019 rok pasmem sukcesów. Ponad 30 podpisanych umów najmu oraz komercjalizacja na poziomie 97 proc. to bardzo dobry wynik na trudnym i mocno nasyconym powierzchnią handlową wrocławskim rynku. Największe wzrosty footfallu i obrotów centrum handlowe zanotowało w ostatnim kwartale 2019 roku. Rekordowy był grudzień, kiedy to Arkady Wrocławskie odwiedziło 12,5 proc. osób więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku, a miesięczne obroty były najwyższe od 2 lat.
To był bardzo dobry rok dla należącego do Develia S.A. centrum handlowego. Pozycjonowanie Arkad Wrocławskich jako miejsca „otwartego na rodziny” oraz zintegrowane działania marketingowe i leasingowe zaowocowały podpisaniem 33 umów najmu. W 2019 roku tenant-mix Arkad Wrocławskich wzbogacił się o 16 nowych marek, a 2 kolejne podpisały umowy na otwarcie lokali z początkiem 2020 roku. O wysokim zainteresowaniu przestrzenią handlową obiektu świadczy również 15 przedłużonych umów z dotychczasowymi najemcami, z czego 3 zdecydowało się równolegle na remodeling i zwiększenie powierzchni. W 2019 roku do grona najemców dołączyli m.in. międzynarodowy dyskont niespożywczy Action (1100 mkw.) oraz sieć Dealz (410 mkw.). Do większego lokalu przeniosła się m.in. Klockownia (550 mkw.).
- Komercjalizacja na poziomie 97,3 proc. potwierdza, że konsekwentne budowanie szerokiej oferty handlowo-usługowo-rozrywkowej skierowanej w stronę rodzin było bardzo dobrym posunięciem. Właściwa diagnoza potrzeb grupy docelowej pozwoliła na stworzenie atrakcyjnego portfolia najemców, a organizowane w Arkadach Wrocławskich wydarzenia z kategorii edutainment przełożyły się na dynamikę odwiedzalności – mówi Piotr Pirogowicz, Dyrektor Zarządzający w Develia S.A.
Szeroka oferta pozahandlowa
Jednym z celów Arkad Wrocławskich na 2019 rok było przyciągniecie rodzin z dziećmi, poszukujących nie tylko dostosowanej do ich potrzeb oferty handlowej, ale też wartościowej rozrywki. Centrum handlowe przeszło szereg zmian architektonicznych, obejmujących m.in. remont parkingu, modernizację części wspólnych i wymianę oświetlenia. Wprowadziło też liczne udogodnienia. Jednym z nich jest komfortowa Strefa Rodzica o powierzchni ponad 50 mkw., z kilkoma wydzielonymi przestrzeniami, gwarantującymi opiekunom i ich pociechom pełną intymność. Przez cały rok w Arkadach Wrocławskich organizowane były eventy edukacyjne dla najmłodszych oraz ważne wydarzenia społeczne. Ogromną popularnością cieszyły się m.in. Festiwal Archeologii i Dinozaurów, Kreatywny Plac Budowy czy Akademia Odkrywców. Swoją wierną publiczność w błyskawicznym tempie zyskały spektakle wystawiane na scenie Teatru Najmłodszego Widza. Strzałem w dziesiątkę okazała się również współpraca z lokalnymi organizacjami i instytucjami kulturalnymi. W porozumieniu ze Strefą Kultury Wrocław zorganizowano gościnny występ artystów z Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci „Dziecinada”. W trakcie Muzycznego Dnia Mamy do wspólnego śpiewania zachęcali nauczyciele z Narodowego Forum Muzyki. W galerii handlowej odbyły się również liczne kampanie społeczne, m.in. wrocławska odsłona akcji Movember czy „Niesamowite uczucie” Fundacji DKMS.
Wzrost obrotów i footfallu
Wielopłaszczyznowe działania w ramach przyjętej strategii marketingowej i leasingowej przełożyły się na bardzo dobre wyniki odwiedzalności Arkad Wrocławskich. Widać to wyraźnie w ostatnim kwartale 2019 roku, kiedy to footfall był większy o 4,2% niż w roku ubiegłym. W grudniu natomiast traffic wzrósł aż o 12,5%. Odnotowano także wyraźny skok obrotów w stosunku do 2018 roku. Tendencja zwyżkowa rozpoczęła się we wrześniu i utrzymała w październiku. W listopadzie obroty były większe już o blisko 6 proc., w grudniu prawie o 10 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2018 roku.

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.