Dobra passa Arkad Wrocławskich. 2019 rok pod znakiem dynamicznych wzrostów

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Skierowanie oferty w stronę rodzin oraz konsekwentna realizacja strategii rozwoju sprawiły, że Arkady Wrocławskie zakończyły 2019 rok pasmem sukcesów. Ponad 30 podpisanych umów najmu oraz komercjalizacja na poziomie 97 proc. to bardzo dobry wynik na trudnym i mocno nasyconym powierzchnią handlową wrocławskim rynku. Największe wzrosty footfallu i obrotów centrum handlowe zanotowało w ostatnim kwartale 2019 roku. Rekordowy był grudzień, kiedy to Arkady Wrocławskie odwiedziło 12,5 proc. osób więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku, a miesięczne obroty były najwyższe od 2 lat.
To był bardzo dobry rok dla należącego do Develia S.A. centrum handlowego. Pozycjonowanie Arkad Wrocławskich jako miejsca „otwartego na rodziny” oraz zintegrowane działania marketingowe i leasingowe zaowocowały podpisaniem 33 umów najmu. W 2019 roku tenant-mix Arkad Wrocławskich wzbogacił się o 16 nowych marek, a 2 kolejne podpisały umowy na otwarcie lokali z początkiem 2020 roku. O wysokim zainteresowaniu przestrzenią handlową obiektu świadczy również 15 przedłużonych umów z dotychczasowymi najemcami, z czego 3 zdecydowało się równolegle na remodeling i zwiększenie powierzchni. W 2019 roku do grona najemców dołączyli m.in. międzynarodowy dyskont niespożywczy Action (1100 mkw.) oraz sieć Dealz (410 mkw.). Do większego lokalu przeniosła się m.in. Klockownia (550 mkw.).
- Komercjalizacja na poziomie 97,3 proc. potwierdza, że konsekwentne budowanie szerokiej oferty handlowo-usługowo-rozrywkowej skierowanej w stronę rodzin było bardzo dobrym posunięciem. Właściwa diagnoza potrzeb grupy docelowej pozwoliła na stworzenie atrakcyjnego portfolia najemców, a organizowane w Arkadach Wrocławskich wydarzenia z kategorii edutainment przełożyły się na dynamikę odwiedzalności – mówi Piotr Pirogowicz, Dyrektor Zarządzający w Develia S.A.
Szeroka oferta pozahandlowa
Jednym z celów Arkad Wrocławskich na 2019 rok było przyciągniecie rodzin z dziećmi, poszukujących nie tylko dostosowanej do ich potrzeb oferty handlowej, ale też wartościowej rozrywki. Centrum handlowe przeszło szereg zmian architektonicznych, obejmujących m.in. remont parkingu, modernizację części wspólnych i wymianę oświetlenia. Wprowadziło też liczne udogodnienia. Jednym z nich jest komfortowa Strefa Rodzica o powierzchni ponad 50 mkw., z kilkoma wydzielonymi przestrzeniami, gwarantującymi opiekunom i ich pociechom pełną intymność. Przez cały rok w Arkadach Wrocławskich organizowane były eventy edukacyjne dla najmłodszych oraz ważne wydarzenia społeczne. Ogromną popularnością cieszyły się m.in. Festiwal Archeologii i Dinozaurów, Kreatywny Plac Budowy czy Akademia Odkrywców. Swoją wierną publiczność w błyskawicznym tempie zyskały spektakle wystawiane na scenie Teatru Najmłodszego Widza. Strzałem w dziesiątkę okazała się również współpraca z lokalnymi organizacjami i instytucjami kulturalnymi. W porozumieniu ze Strefą Kultury Wrocław zorganizowano gościnny występ artystów z Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci „Dziecinada”. W trakcie Muzycznego Dnia Mamy do wspólnego śpiewania zachęcali nauczyciele z Narodowego Forum Muzyki. W galerii handlowej odbyły się również liczne kampanie społeczne, m.in. wrocławska odsłona akcji Movember czy „Niesamowite uczucie” Fundacji DKMS.
Wzrost obrotów i footfallu
Wielopłaszczyznowe działania w ramach przyjętej strategii marketingowej i leasingowej przełożyły się na bardzo dobre wyniki odwiedzalności Arkad Wrocławskich. Widać to wyraźnie w ostatnim kwartale 2019 roku, kiedy to footfall był większy o 4,2% niż w roku ubiegłym. W grudniu natomiast traffic wzrósł aż o 12,5%. Odnotowano także wyraźny skok obrotów w stosunku do 2018 roku. Tendencja zwyżkowa rozpoczęła się we wrześniu i utrzymała w październiku. W listopadzie obroty były większe już o blisko 6 proc., w grudniu prawie o 10 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2018 roku.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.