Komunikaty PR

Ekologia ważną częścią oferty Intermarché

2021-08-06  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Intermarché stawia na ekologiczne produkty i rozwiązania, aby poszerzyć ofertę sieci i odpowiadać na oczekiwania klientów. Muszkieterowie wprowadzili do sprzedaży jednorazowe naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Są one w całości biodegradowalne oraz przyjazne środowisku. Ponadto sieć Intermarché posiada certyfikat Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A., który potwierdza, że oferowane eko artykuły zostały wyprodukowane zgodnie z przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego.

 

W nawiązaniu do strategii Komisji Europejskiej „Od pola do stołu” sieć Intermarché przeprowadziła kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”, a także wprowadziła do sprzedaży w pełni biodegradowalne, jednorazowe naczynia marki własnej Domedia. W jej asortymencie są talerze papierowe w dwóch rozmiarach, tacki, drewniane sztućce, papierowe kubki oraz słomki. Część z tych produktów została wykonana przy wykorzystaniu biodegradowalnego polimeru, który otrzymuje się z surowców odnawialnych, na przykład mączki kukurydzianej. Z kolei do produkcji sztućców zostało użyte drewno pochodzące z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Co więcej, sztućce mogą być stosowane do spożywania gorących potraw, a kubki – do ciepłych i zimnych napojów.

 

Grupa Muszkieterów zwraca szczególną uwagę na dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Obecnie świadomość ekologiczna Polaków jest coraz większa. Chcemy więc przyczyniać się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz modeli biznesowych mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché i dodaje Dbamy o to, aby oferta naszych marek własnych była przyjazna środowisku i aby jak największa jej część powstawała przy wykorzystaniu odnawialnych surowców, bez obróbki chemicznej.

 

Pod koniec 2020 roku Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. przeprowadziło kolejny już, coroczny audyt magazynów centralnych Grupy Muszkieterów, które znajdują się w Mysłowicach oraz Swadzimiu. Celem kontroli była ocena poziomu bezpieczeństwa, jakie Intermarché gwarantuje przy obrocie produktami ekologicznymi. Działania sieci zostały pozytywnie ocenione i kolejny raz otrzymała ona certyfikat, który zapewnia, że artykuły z jej oferty zostały wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego. Oznacza to, że są wolne od zanieczyszczeń, takich jak pozostałości środków ochrony roślin i hormonów, a podczas ich produkcji nie stosowano nawozów sztucznych i organizmów zmodyfikowanych genetycznie.

 

Zależy nam, aby zapewniać klientom produkty najwyższej jakości w korzystnych cenach. Cieszymy się, że eksperci pozytywnie oceniają nasze zaangażowanie. Wierzymy, że dzięki takim gwarancjom przyczyniamy się do zadowolenia naszych klientów, a także zachęcamy ich do zmiany zwyczajów zakupowych. Chcemy kontynuować te działania i stale poszerzać naszą ofertę o ekologiczne artykuły wysokiej jakościmówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché.

 

Obecnie w asortymencie sieci Intermarché jest blisko 500 produktów pochodzących z ekologicznego rolnictwa. W ofercie znajdują się m.in. herbaty, kawy, jaja, produkty mleczne, przekąski, ryby, soki i napoje, przyprawy, sosy, tłuszcze i oleje, owoce, warzywa, a także wyroby piekarskie i cukiernicze.

 

 

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

 

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.