Komunikaty PR

Ekologia ważną częścią oferty Intermarché

2021-08-06  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Intermarché stawia na ekologiczne produkty i rozwiązania, aby poszerzyć ofertę sieci i odpowiadać na oczekiwania klientów. Muszkieterowie wprowadzili do sprzedaży jednorazowe naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Są one w całości biodegradowalne oraz przyjazne środowisku. Ponadto sieć Intermarché posiada certyfikat Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A., który potwierdza, że oferowane eko artykuły zostały wyprodukowane zgodnie z przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego.

 

W nawiązaniu do strategii Komisji Europejskiej „Od pola do stołu” sieć Intermarché przeprowadziła kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”, a także wprowadziła do sprzedaży w pełni biodegradowalne, jednorazowe naczynia marki własnej Domedia. W jej asortymencie są talerze papierowe w dwóch rozmiarach, tacki, drewniane sztućce, papierowe kubki oraz słomki. Część z tych produktów została wykonana przy wykorzystaniu biodegradowalnego polimeru, który otrzymuje się z surowców odnawialnych, na przykład mączki kukurydzianej. Z kolei do produkcji sztućców zostało użyte drewno pochodzące z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Co więcej, sztućce mogą być stosowane do spożywania gorących potraw, a kubki – do ciepłych i zimnych napojów.

 

Grupa Muszkieterów zwraca szczególną uwagę na dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Obecnie świadomość ekologiczna Polaków jest coraz większa. Chcemy więc przyczyniać się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz modeli biznesowych mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché i dodaje Dbamy o to, aby oferta naszych marek własnych była przyjazna środowisku i aby jak największa jej część powstawała przy wykorzystaniu odnawialnych surowców, bez obróbki chemicznej.

 

Pod koniec 2020 roku Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. przeprowadziło kolejny już, coroczny audyt magazynów centralnych Grupy Muszkieterów, które znajdują się w Mysłowicach oraz Swadzimiu. Celem kontroli była ocena poziomu bezpieczeństwa, jakie Intermarché gwarantuje przy obrocie produktami ekologicznymi. Działania sieci zostały pozytywnie ocenione i kolejny raz otrzymała ona certyfikat, który zapewnia, że artykuły z jej oferty zostały wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego. Oznacza to, że są wolne od zanieczyszczeń, takich jak pozostałości środków ochrony roślin i hormonów, a podczas ich produkcji nie stosowano nawozów sztucznych i organizmów zmodyfikowanych genetycznie.

 

Zależy nam, aby zapewniać klientom produkty najwyższej jakości w korzystnych cenach. Cieszymy się, że eksperci pozytywnie oceniają nasze zaangażowanie. Wierzymy, że dzięki takim gwarancjom przyczyniamy się do zadowolenia naszych klientów, a także zachęcamy ich do zmiany zwyczajów zakupowych. Chcemy kontynuować te działania i stale poszerzać naszą ofertę o ekologiczne artykuły wysokiej jakościmówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché.

 

Obecnie w asortymencie sieci Intermarché jest blisko 500 produktów pochodzących z ekologicznego rolnictwa. W ofercie znajdują się m.in. herbaty, kawy, jaja, produkty mleczne, przekąski, ryby, soki i napoje, przyprawy, sosy, tłuszcze i oleje, owoce, warzywa, a także wyroby piekarskie i cukiernicze.

 

 

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

 

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.