Komunikaty PR

Ekologia ważną częścią oferty Intermarché

2021-08-06  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Intermarché stawia na ekologiczne produkty i rozwiązania, aby poszerzyć ofertę sieci i odpowiadać na oczekiwania klientów. Muszkieterowie wprowadzili do sprzedaży jednorazowe naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Są one w całości biodegradowalne oraz przyjazne środowisku. Ponadto sieć Intermarché posiada certyfikat Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A., który potwierdza, że oferowane eko artykuły zostały wyprodukowane zgodnie z przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego.

 

W nawiązaniu do strategii Komisji Europejskiej „Od pola do stołu” sieć Intermarché przeprowadziła kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”, a także wprowadziła do sprzedaży w pełni biodegradowalne, jednorazowe naczynia marki własnej Domedia. W jej asortymencie są talerze papierowe w dwóch rozmiarach, tacki, drewniane sztućce, papierowe kubki oraz słomki. Część z tych produktów została wykonana przy wykorzystaniu biodegradowalnego polimeru, który otrzymuje się z surowców odnawialnych, na przykład mączki kukurydzianej. Z kolei do produkcji sztućców zostało użyte drewno pochodzące z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Co więcej, sztućce mogą być stosowane do spożywania gorących potraw, a kubki – do ciepłych i zimnych napojów.

 

Grupa Muszkieterów zwraca szczególną uwagę na dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Obecnie świadomość ekologiczna Polaków jest coraz większa. Chcemy więc przyczyniać się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz modeli biznesowych mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché i dodaje Dbamy o to, aby oferta naszych marek własnych była przyjazna środowisku i aby jak największa jej część powstawała przy wykorzystaniu odnawialnych surowców, bez obróbki chemicznej.

 

Pod koniec 2020 roku Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. przeprowadziło kolejny już, coroczny audyt magazynów centralnych Grupy Muszkieterów, które znajdują się w Mysłowicach oraz Swadzimiu. Celem kontroli była ocena poziomu bezpieczeństwa, jakie Intermarché gwarantuje przy obrocie produktami ekologicznymi. Działania sieci zostały pozytywnie ocenione i kolejny raz otrzymała ona certyfikat, który zapewnia, że artykuły z jej oferty zostały wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego. Oznacza to, że są wolne od zanieczyszczeń, takich jak pozostałości środków ochrony roślin i hormonów, a podczas ich produkcji nie stosowano nawozów sztucznych i organizmów zmodyfikowanych genetycznie.

 

Zależy nam, aby zapewniać klientom produkty najwyższej jakości w korzystnych cenach. Cieszymy się, że eksperci pozytywnie oceniają nasze zaangażowanie. Wierzymy, że dzięki takim gwarancjom przyczyniamy się do zadowolenia naszych klientów, a także zachęcamy ich do zmiany zwyczajów zakupowych. Chcemy kontynuować te działania i stale poszerzać naszą ofertę o ekologiczne artykuły wysokiej jakościmówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché.

 

Obecnie w asortymencie sieci Intermarché jest blisko 500 produktów pochodzących z ekologicznego rolnictwa. W ofercie znajdują się m.in. herbaty, kawy, jaja, produkty mleczne, przekąski, ryby, soki i napoje, przyprawy, sosy, tłuszcze i oleje, owoce, warzywa, a także wyroby piekarskie i cukiernicze.

 

 

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

 

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.