Everli przyspiesza ekspansję rynkową w Europie. Nowa runda finansowania
Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Od 2014 roku jest partnerem dla takich europejskich marek jak m.in. Lidl, Kaufland, Carrefour, Spar, Metro, oferując dostęp do ponad 300 000 produktów w 70 miastach we Włoszech, Polsce, Czechach, a ostatnio również we Francji. Nowa runda inwestycyjna o wartości 100 mln USD to zastrzyk finansowy, który pozwoli firmie kontynuować międzynarodową ekspansję.
Inwestorzy wspierają rewolucję konsumencką w branży e-grocery
Zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów w kierunku zakupów spożywczych online to szybko rosnący trend w branży e-commerce. Tylko w zeszłym roku sprzedaż Everli wzrosła prawie czterokrotnie do 130 mln USD, a usługa jest już dostępna w ponad 70 miastach w Europie. Dodatkowa inwestycja pozwoli nie tylko przyspieszyć międzynarodową ekspansję, ale również znacząco skalować zespół w obszarach takich jak technologia, operacje, marketing i finanse.
Nowa runda finansowania serii C została poprowadzona przez grupę Verlinvest, przy udziale nowych inwestorów takich jak Luxor, DN Capital, C4 Ventures i Convivavilité Ventures oraz wsparciu dotychczasowych: FITEC (członek Fondo Italiano d’Investimento), 360 Capital Partners, Innogest i DIP. Warto zaznaczyć, że ta ostatnia runda jest największą jak dotąd rundą finansowania Everli.
Zakupy spożywcze online coraz bardziej dostępne
Aplikacja Everli pozwala klientom wybrać swój ulubiony supermarket i zamawiać produkty z dostawą na określoną godzinę, nawet tego samego dnia przez dedykowanego Szopera. Bezpieczeństwo i wygoda stały się istotne dla konsumentów, którzy podczas pandemii Covid-19 coraz chętniej korzystają z rozwiązań online w celu zaspokojenia potrzeb związanych z zakupami spożywczymi. Zamówienia są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową.
Everli jest pierwszą platformą zakupową, która oferuje usługę dostawy artykułów spożywczych także na obszarach o małej lub średniej gęstości zaludnienia, a które są niedoceniane przez innych dużych graczy spożywczych online. Oferta Everli okazała się nieoceniona również dla supermarketów i sprzedawców detalicznych, którzy chcą dostosować się do nowych zachowań zakupowych konsumentów, same nie mając własnej, przystępnej cenowo opcji dostawy.
Verlinvest jest aktywnym inwestorem w przestrzeni konsumenckiej od ponad 25 lat. Obecnie przeżywamy rewolucję konsumencką na dużą skalę, w ramach której klienci kupują artykuły spożywcze masowo, trwale przechodząc do Internetu. Jesteśmy dumni, że razem z Everli dokonujemy rewolucji w branży spożywczej. - mówi Simone Sallustio, dyrektor wykonawczy Verlinvest. Everli łączy swoją doskonałość w zakresie wykorzystania technologii i danych z wieloletnim doświadczeniem swoich partnerów w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. To połączenie zapewnia podstawy do umocnienia się jako lidera europejskiego rynku e-grocery, poprzez dostarczanie konsumentom jeszcze lepszych usług, a partnerom detalicznym i markom FMCG nowych możliwości współpracy, w szczególności w zakresie rozwijania oferty reklamy cyfrowej - dodaje Sallustio.
Everli nie zwalnia tempa, wchodzi na kolejne rynki
Od momentu uruchomienia Everli stale się rozwija, a polski rynek już dziś stanowi 20% wszystkich zamówień. Ubiegły rok upłynął firmie pod znakiem intensywnego rozwoju. Początkiem 2020 roku rozpoczęto działalność w Polsce, a następnie w Czechach i Francji - udostępniając usługę w ponad 70 miastach w całej Europie. W miarę rozwoju, Everli oferuje markom FMCG działania reklamowe i promocyjne na swojej platformie oparte o wielowymiarową analizę koszyków i zwyczajów konsumentów. Dzięki tym rozwiązaniom działy Trade Marketingu marek FMCG zyskują zupełnie nowy punkt styku z klientem. Warto również dodać, że model logistyki oparto na ponad 3000 dedykowanych Szoperów (w tym 600 w Polsce), zapewniając im elastyczne możliwości zatrudnienia.
Od początku 2020 roku objęliśmy zasięgiem naszych usług 23 miasta, m.in Białystok, Bytom, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Sopot, Sosnowiec, Szczecin, Tychy, Wrocław, Warszawę, a także okolice stolicy: Piaseczno, Piastów. To oznacza, że w zasięgu Everli jest obecnie ok. 9 milionów mieszkańców Polski. Nasi Klienci mogą wybierać spośród dużych sieci Kaufland, Carrefour, Auchan, Biedronka, Lidl, SPAR oraz E.Leclerc. Rozwijamy też aktywnie współpracę z markami FMCG. W Polsce Everli współpracuje już między innymi z liderami rynkowymi z kategorii napojów, piw czy nabiału, a zainteresowanie marek naszą ofertą dynamicznie wzrasta. Nowa runda finansowania pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój nie tylko poprzez dotarcie do nowych miast, ale również większe inwestycje marketingowe i technologiczne, a także przyspieszy rozwój nowych, zróżnicowanych modeli operacyjnych. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli Poland.
Everli umacnia pozycję lidera i rozwija nowe współprace
O dynamicznym rozwoju usługi Everli w Polsce świadczy zarówno procentowy wzrost liczby zamówień (w lutym 2021 było to 1000% rok do roku), ale również współpraca z kluczowymi partnerami biznesowymi. Od września 2020 klienci supermarketu Kaufland mogą dokonać zakupów online za pośrednictwem platformy Everli z dostawą nawet tego samego dnia. W listopadzie do grona partnerów platformy dołączyła również sieć SPAR. Cały czas szukamy nowych możliwości współpracy, aby nasza oferta była dla konsumentów jeszcze bardziej atrakcyjna. Mogę już oficjalnie poinformować, że w przeciągu najbliższych tygodni uruchamiamy współpracę z pierwszym partnerem spoza kategorii dużych i znanych sieci spożywczych. Klienci Everli już niedługo będą mogli kupować lokalne rzemieślnicze produkty z internetowego targu naturalnego jedzenia PORA NA POLA. W ciągu najbliższych miesięcy dołączymy kolejnych partnerów.- dodaje Podkowińska-Tretyn. Wiosną ruszyła również kampania reklamowa serwisu Everli obejmująca radio, digital i outdoor.
O Everli
Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu. Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.
O Verlinvest
Verlinvest to prywatna rodzinna firma inwestycyjna z siedzibą w Brukseli, z biurami w Nowym Jorku, Londynie i Singapurze, której wyjątkową misją jest napędzanie rewolucji konsumenckich. Od momentu powstania w 1995 roku, długoterminowe, operacyjne nastawienie Verlinvest koncentrowało się na budowaniu i rozwijaniu marek oraz pomaganiu przedsiębiorcom w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji, w przekształcaniu ich wizji w globalne historie sukcesu. Verlinvest rozwija się, tworząc społeczność ukierunkowaną na marki, które napędzają wzrost i zrównoważone zmiany. Społeczność firmy obejmuje Oatly, Tony’s Chocolonely, Vita Coco i Mutti.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.