Komunikaty PR

Everli przyspiesza ekspansję rynkową w Europie. Nowa runda finansowania

2021-03-31  |  11:10
Biuro prasowe

Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Od 2014 roku jest partnerem dla takich europejskich marek jak m.in. Lidl, Kaufland, Carrefour, Spar, Metro, oferując dostęp do ponad 300 000 produktów w 70 miastach we Włoszech, Polsce, Czechach, a ostatnio również we Francji. Nowa runda inwestycyjna o wartości 100 mln USD to zastrzyk finansowy, który pozwoli firmie kontynuować międzynarodową ekspansję.

 

Inwestorzy wspierają rewolucję konsumencką w branży e-grocery

Zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów w kierunku zakupów spożywczych online to szybko rosnący trend w branży e-commerce. Tylko w zeszłym roku sprzedaż Everli wzrosła prawie czterokrotnie do 130 mln USD, a usługa jest już dostępna w ponad 70 miastach w Europie. Dodatkowa inwestycja pozwoli nie tylko przyspieszyć międzynarodową ekspansję, ale również znacząco skalować zespół w obszarach takich jak technologia, operacje, marketing i finanse.

 

Nowa runda finansowania serii C została poprowadzona przez grupę Verlinvest, przy udziale nowych inwestorów takich jak Luxor, DN Capital, C4 Ventures i Convivavilité Ventures oraz wsparciu dotychczasowych: FITEC (członek Fondo Italiano d’Investimento), 360 Capital Partners, Innogest i DIP. Warto zaznaczyć, że ta ostatnia runda jest największą jak dotąd rundą finansowania Everli.

 

Zakupy spożywcze online coraz bardziej dostępne

Aplikacja Everli pozwala klientom wybrać swój ulubiony supermarket i zamawiać produkty z dostawą na określoną godzinę, nawet tego samego dnia przez dedykowanego Szopera. Bezpieczeństwo i wygoda stały się istotne dla konsumentów, którzy podczas pandemii Covid-19 coraz chętniej korzystają z rozwiązań online w celu zaspokojenia potrzeb związanych z zakupami spożywczymi. Zamówienia są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową.

 

Everli jest pierwszą platformą zakupową, która oferuje usługę dostawy artykułów spożywczych także na obszarach o małej lub średniej gęstości zaludnienia, a które są niedoceniane przez innych dużych graczy spożywczych online. Oferta Everli okazała się nieoceniona również dla supermarketów i sprzedawców detalicznych, którzy chcą dostosować się do nowych zachowań zakupowych konsumentów, same nie mając własnej, przystępnej cenowo opcji dostawy.

 

Verlinvest jest aktywnym inwestorem w przestrzeni konsumenckiej od ponad 25 lat. Obecnie przeżywamy rewolucję konsumencką na dużą skalę, w ramach której klienci kupują artykuły spożywcze masowo, trwale przechodząc do Internetu. Jesteśmy dumni, że razem z Everli dokonujemy rewolucji w branży spożywczej. - mówi Simone Sallustio, dyrektor wykonawczy Verlinvest. Everli łączy swoją doskonałość w zakresie wykorzystania technologii i danych z wieloletnim doświadczeniem swoich partnerów w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. To połączenie zapewnia podstawy do umocnienia się jako lidera europejskiego rynku e-grocery, poprzez dostarczanie konsumentom jeszcze lepszych usług, a partnerom detalicznym i markom FMCG nowych możliwości współpracy, w szczególności w zakresie rozwijania oferty reklamy cyfrowej - dodaje Sallustio.

 

Everli nie zwalnia tempa, wchodzi na kolejne rynki

Od momentu uruchomienia Everli stale się rozwija, a polski rynek już dziś stanowi 20% wszystkich zamówień. Ubiegły rok upłynął firmie pod znakiem intensywnego rozwoju. Początkiem 2020 roku rozpoczęto działalność w Polsce, a następnie w Czechach i Francji - udostępniając usługę w ponad 70 miastach w całej Europie. W miarę rozwoju, Everli oferuje markom FMCG działania reklamowe i promocyjne na swojej platformie oparte o wielowymiarową analizę koszyków i zwyczajów konsumentów. Dzięki tym rozwiązaniom działy Trade Marketingu marek FMCG zyskują zupełnie nowy punkt styku z klientem. Warto również dodać, że model logistyki oparto na ponad 3000 dedykowanych Szoperów (w tym 600 w Polsce), zapewniając im elastyczne możliwości zatrudnienia.

 

Od początku 2020 roku objęliśmy zasięgiem naszych usług 23 miasta, m.in Białystok, Bytom, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Sopot, Sosnowiec, Szczecin, Tychy, Wrocław, Warszawę, a także okolice stolicy: Piaseczno, Piastów. To oznacza, że w zasięgu Everli jest obecnie ok. 9 milionów mieszkańców Polski. Nasi Klienci mogą wybierać spośród dużych sieci Kaufland, Carrefour, Auchan, Biedronka, Lidl, SPAR oraz E.Leclerc. Rozwijamy też aktywnie współpracę z markami FMCG. W Polsce Everli współpracuje już między innymi z liderami rynkowymi z kategorii napojów, piw czy nabiału, a zainteresowanie marek naszą ofertą dynamicznie wzrasta. Nowa runda finansowania pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój nie tylko poprzez dotarcie do nowych miast, ale również większe inwestycje marketingowe i technologiczne, a także przyspieszy rozwój nowych, zróżnicowanych modeli operacyjnych. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli Poland.

 

Everli umacnia pozycję lidera i rozwija nowe współprace

O dynamicznym rozwoju usługi Everli w Polsce świadczy zarówno procentowy wzrost liczby zamówień (w lutym 2021 było to 1000% rok do roku), ale również współpraca z kluczowymi partnerami biznesowymi. Od września 2020 klienci supermarketu Kaufland mogą dokonać zakupów online za pośrednictwem platformy Everli z dostawą nawet tego samego dnia.  W listopadzie do grona partnerów platformy dołączyła również sieć SPAR. Cały czas szukamy nowych możliwości współpracy, aby nasza oferta była dla konsumentów jeszcze bardziej atrakcyjna. Mogę już oficjalnie poinformować, że w przeciągu najbliższych tygodni uruchamiamy współpracę z pierwszym partnerem spoza kategorii dużych i znanych sieci spożywczych. Klienci Everli już niedługo będą mogli kupować lokalne rzemieślnicze produkty z internetowego targu naturalnego jedzenia PORA NA POLA.  W ciągu najbliższych miesięcy dołączymy kolejnych partnerów.- dodaje Podkowińska-Tretyn. Wiosną ruszyła również kampania reklamowa serwisu Everli obejmująca radio, digital i outdoor.

O Everli

Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu. Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.

 

O Verlinvest

Verlinvest to prywatna rodzinna firma inwestycyjna z siedzibą w Brukseli, z biurami w Nowym Jorku, Londynie i Singapurze, której wyjątkową misją jest napędzanie rewolucji konsumenckich. Od momentu powstania w 1995 roku, długoterminowe, operacyjne nastawienie Verlinvest koncentrowało się na budowaniu i rozwijaniu marek oraz pomaganiu przedsiębiorcom w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji, w przekształcaniu ich wizji w globalne historie sukcesu. Verlinvest rozwija się, tworząc społeczność ukierunkowaną na marki, które napędzają wzrost i zrównoważone zmiany. Społeczność firmy obejmuje Oatly, Tony’s Chocolonely, Vita Coco i Mutti.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.