Komunikaty PR

Gazeta.pl i Żabka ze wspólną inicjatywą wsparcia działań proekologicznych UAM

2021-04-23  |  11:00
Biuro prasowe

Współpraca Żabki i portalu Gazeta.pl z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza jest wynikiem specjalnej akcji portalu „Reklama dla klimatu”, w ramach której firmy mogą zgłaszać swoje projekty ekologiczne, a redakcja wybiera najlepsze z nich i prezentuje na łamach serwisu za symboliczną złotówkę. Żabka została jednym z reklamodawców przyjętych do projektu, ale zainicjowała wykorzystanie środków finansowych, jakie musiałaby przekazać na kampanię, na wsparcie instytucji realizującej proekologiczne projekty. Portal Gazeta.pl wskazał właśnie poznański Uniwersytet.

Cieszymy się, że nasz partner postanowił wyjść poza pierwotną formułę akcji „Reklama dla klimatu” i przekazać środki na proekologiczne rozwiązania – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy grupy Gazeta.pl. – Ta wyjątkowa postawa udowadnia, że proponowane przez nas działania przynoszą realną zmianę. Jesteśmy przekonani, że w kontekście kryzysu klimatycznego tylko działając razem, możemy zniwelować skutki degradacji środowiska. Mamy także nadzieję, że działania Żabki zainspirują inne firmy do zaangażowania się w ekologiczne przedsięwzięcia – dodaje Wysocki.

„Reklama dla klimatu” to specjalna akcja Gazeta.pl, skierowana do firm, które swoimi działaniami, postawą i strategią przyczyniają się do poprawy stanu środowiska – wprowadzają eko rozwiązania, popularyzują ekologiczne nawyki czy szerzą świadomość ekologiczną wśród pracowników lub odbiorców. Celem projektu jest promowanie ekologicznych postaw przedsiębiorców, poprzez umożliwienie prezentowania ich działań na stronie głównej serwisu za symboliczną złotówkę. „Reklama dla klimatu” spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem reklamodawców, dlatego obecnie trwa już druga edycja.

– Doceniamy zaangażowanie mediów w promowanie ekologicznych postaw wśród klientów oraz zachęcanie firm  do aktywnego działania na rzecz ochrony środowiska. Dlatego zdecydowaliśmy się przekazać równowartość kwoty, którą wygraliśmy w projekcie „Reklama dla klimatu” na wspólnie wybrany z redakcją cel, jakim jest dofinansowanie Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, uznanego za najbardziej zielony uniwersytet w Polsce według międzynarodowego rankingu World University Ranking „Green Metric”  – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.

Żabka, jako pierwsza firma w Polsce, np. testuje gospodarkę o obiegu zamkniętym dla marki własnej – zachęca klientów i franczyzobiorców do zbiórki plastikowych butelek i darowania im drugiego życia. Akcja ma charakter pilotażu, jest prowadzona w ponad 20 sklepach w Warszawie. Z zebranych opakowań powstaną butelki wody mineralnej marki własnej OD NOWA. Żabka chce, by dzięki akcji klienci wyrobili w sobie nawyk oddawania plastikowych opakowań po napojach, tak jak oddaje się butelki szklane. Dodatkowo Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo, w ramach którego zadeklarowały wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczęły test przy użyciu EKOmatów – automatów umożliwiających selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu. Pierwsze urządzenia stanęły w 2020 r. przy wybranych sklepach Żabka w Poznaniu i Warszawie. Zebrany surowiec posłuży do stworzenia nowych butelek. To właśnie te kampanie zostały zaprezentowane na stronie głównej portalu Gazeta.pl w ramach akcji „Reklama dla klimatu”.

Serwis jako beneficjenta darowizny będącej równowartością kosztów kampanii reklamowej, wskazał Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przekazane przez Żabkę 25 tys. zł uczelnia wykorzysta na wymianę oświetlenia na bardziej efektywne energetycznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.