Komunikaty PR

Gazeta.pl i Żabka ze wspólną inicjatywą wsparcia działań proekologicznych UAM

2021-04-23  |  11:00
Biuro prasowe

Współpraca Żabki i portalu Gazeta.pl z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza jest wynikiem specjalnej akcji portalu „Reklama dla klimatu”, w ramach której firmy mogą zgłaszać swoje projekty ekologiczne, a redakcja wybiera najlepsze z nich i prezentuje na łamach serwisu za symboliczną złotówkę. Żabka została jednym z reklamodawców przyjętych do projektu, ale zainicjowała wykorzystanie środków finansowych, jakie musiałaby przekazać na kampanię, na wsparcie instytucji realizującej proekologiczne projekty. Portal Gazeta.pl wskazał właśnie poznański Uniwersytet.

Cieszymy się, że nasz partner postanowił wyjść poza pierwotną formułę akcji „Reklama dla klimatu” i przekazać środki na proekologiczne rozwiązania – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy grupy Gazeta.pl. – Ta wyjątkowa postawa udowadnia, że proponowane przez nas działania przynoszą realną zmianę. Jesteśmy przekonani, że w kontekście kryzysu klimatycznego tylko działając razem, możemy zniwelować skutki degradacji środowiska. Mamy także nadzieję, że działania Żabki zainspirują inne firmy do zaangażowania się w ekologiczne przedsięwzięcia – dodaje Wysocki.

„Reklama dla klimatu” to specjalna akcja Gazeta.pl, skierowana do firm, które swoimi działaniami, postawą i strategią przyczyniają się do poprawy stanu środowiska – wprowadzają eko rozwiązania, popularyzują ekologiczne nawyki czy szerzą świadomość ekologiczną wśród pracowników lub odbiorców. Celem projektu jest promowanie ekologicznych postaw przedsiębiorców, poprzez umożliwienie prezentowania ich działań na stronie głównej serwisu za symboliczną złotówkę. „Reklama dla klimatu” spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem reklamodawców, dlatego obecnie trwa już druga edycja.

– Doceniamy zaangażowanie mediów w promowanie ekologicznych postaw wśród klientów oraz zachęcanie firm  do aktywnego działania na rzecz ochrony środowiska. Dlatego zdecydowaliśmy się przekazać równowartość kwoty, którą wygraliśmy w projekcie „Reklama dla klimatu” na wspólnie wybrany z redakcją cel, jakim jest dofinansowanie Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, uznanego za najbardziej zielony uniwersytet w Polsce według międzynarodowego rankingu World University Ranking „Green Metric”  – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.

Żabka, jako pierwsza firma w Polsce, np. testuje gospodarkę o obiegu zamkniętym dla marki własnej – zachęca klientów i franczyzobiorców do zbiórki plastikowych butelek i darowania im drugiego życia. Akcja ma charakter pilotażu, jest prowadzona w ponad 20 sklepach w Warszawie. Z zebranych opakowań powstaną butelki wody mineralnej marki własnej OD NOWA. Żabka chce, by dzięki akcji klienci wyrobili w sobie nawyk oddawania plastikowych opakowań po napojach, tak jak oddaje się butelki szklane. Dodatkowo Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo, w ramach którego zadeklarowały wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczęły test przy użyciu EKOmatów – automatów umożliwiających selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu. Pierwsze urządzenia stanęły w 2020 r. przy wybranych sklepach Żabka w Poznaniu i Warszawie. Zebrany surowiec posłuży do stworzenia nowych butelek. To właśnie te kampanie zostały zaprezentowane na stronie głównej portalu Gazeta.pl w ramach akcji „Reklama dla klimatu”.

Serwis jako beneficjenta darowizny będącej równowartością kosztów kampanii reklamowej, wskazał Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przekazane przez Żabkę 25 tys. zł uczelnia wykorzysta na wymianę oświetlenia na bardziej efektywne energetycznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.