Komunikaty PR

Grupa CDRL opublikowała wstępne wyniki finansowe za III kwartał 2021 r

2021-11-08  |  13:00
Biuro prasowe

Grupa CDRL, wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikowała wstępne wyniki finansowe za III kwartał 2021 r. Skonsolidowany zysk netto CDRL w tym okresie wyniósł 13,03 mln zł wobec 4,42 mln zł straty rok wcześniej oraz 6,008 mln zł zysku w III kwartale 2019 r. Skonsolidowany zysk netto za III kwartały w 2021 roku jest wyższy od skonsolidowanego zysku netto za ten okres w 2019 roku o 218 %. Wyniósł 20,231 mln zł w porównaniu do 6,368 mln zł w analogicznym okresie 2019 roku i straty w wysokości 30,227 mln zł w analogicznym okresie 2020 r. Spółka zamierza wypłacić dywidendę z kapitału zapasowego utworzonego z zysku z lat poprzednich w wysokości 2,00 zł na jedną akcję.

 

- W III kwartale tego roku znacząco poprawiliśmy nasze wyniki finansowe, zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i narastająco. To efekt konsekwentnie wdrażanej przez nas strategii rozwoju CDRL. Dokonaliśmy optymalizacji naszej sieci salonów, zamykając nierentowne sklepy w szczególności w centrach handlowych, rozwinęliśmy omnichannel, zwiększając do 30% udział sprzedaży internetowej i dokonaliśmy optymalizacji kosztowej, ograniczając – mimo niższych o 16% przychodów – koszty o 21% – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL. ­– Dbając o długofalowy rozwój spółki poprawiamy wyniki jednostkowe w kolejnych kwartałach. Na znacząco lepsze wyniki jednostkowe w III kwartale tego roku miały wpływ przede wszystkim wzrost przychodów, wzrost marży brutto oraz stabilizacja kursu rubla – dodaje prezes Dworczak.

 

W III kwartale 2021 roku jednostkowy zysk netto CDRL wyniósł 8,734 mln zł w porównaniu z 1,683 mln zł w analogicznym okresie 2020 r. i 3,235 mln zł w analogicznym okresie 2019 r. Natomiast narastająco, po trzech kwartałach roku 2021 jednostkowy zysk netto Spółki wyniósł 19,252 mln zł, w porównaniu ze stratą w wysokości 7,155 mln zł po trzech kwartałach 2020 r. i zyskiem w wysokości 11,301 mln zł w 2019 r. Przychody CDRL w III kwartale wyniosły odpowiednio: 79,096 mln zł w 2021, 74,368 mln zł w 2020 i 71,235 mln zł w 2019 r.

 

- Znacząco lepsze wyniki finansowe oraz efektywnie wdrażana restrukturyzacja i optymalizacja sieci sprzedaży stworzyły solidne podstawy do dalszego rozwoju CDRL i pozwalają nam z optymizmem myśleć o przyszłości. Dług finansowy jest na niskim poziomie, więc uwzględniając stan gotówki podjęliśmy decyzję o przedstawieniu wniosku o wypłatę dywidendy - najwyższej w historii naszej spółki – informuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

 

CDRL regularnie co roku wypłaca dywidendę od 2015 roku. Wynosiła ona odpowiednio: 0,75 zł w 2015, 0,85 zł w 2016, 1,20 zł w 2017, 1,00 zł w 2018, 0,80 zł w 2019 i 1,05 zł w 2020 r. Wniosek o wypłatę dywidendy w 2021 r. z kapitału zapasowego Spółki utworzonego z zysku z lat poprzednich w wysokości 2,00 zł na jedną akcję Zarząd CDRL S.A. przedstawi Radzie Nadzorczej oraz Akcjonariuszom Spółki na planowanym na 25 listopada br. Walnym Zgromadzeniu.

 

Łączna wartość wypłaconej dywidendy zostanie ustalona według stanu akcji Spółki dających prawo do dywidendy na dzień podjęcia uchwały Walnego Zgromadzenia. Wskaźnik stopy dywidendy wynosić będzie przy dzisiejszym kursie akcji prawie 8%, co obecnie plasuje CDRL wśród 25 najlepszych spółek GPW wg. stopy dywidendy w 2021 roku.

 

O spółce CDRL:

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w 500 punktach handlowych, a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii Biuro prasowe
2024-05-14 | 14:50

Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii

Na początku maja ruszyła wielokanałowa kampania „Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush”. Promuje ona uruchomioną 22 kwietnia platformę, w ramach której klienci
Handel Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”
2024-05-14 | 13:50

Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”

W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc1. Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to
Handel Żabka gotowa na nadejście lata! Sieć uruchomi ponad 140 sklepów sezonowych
2024-05-14 | 13:45

Żabka gotowa na nadejście lata! Sieć uruchomi ponad 140 sklepów sezonowych

Sklepy sezonowe w miejscowościach turystycznych cieszą się coraz większą popularnością. W tym roku Żabka będzie miała ponad 140 placówek w takim formacie, czyli o blisko 20

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci

Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.

Infrastruktura

Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii

Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.

Przemysł

Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji

W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.