Komunikaty PR

Grupa CDRL opublikowała wstępne wyniki finansowe za III kwartał 2021 r

2021-11-08  |  13:00
Biuro prasowe

Grupa CDRL, wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikowała wstępne wyniki finansowe za III kwartał 2021 r. Skonsolidowany zysk netto CDRL w tym okresie wyniósł 13,03 mln zł wobec 4,42 mln zł straty rok wcześniej oraz 6,008 mln zł zysku w III kwartale 2019 r. Skonsolidowany zysk netto za III kwartały w 2021 roku jest wyższy od skonsolidowanego zysku netto za ten okres w 2019 roku o 218 %. Wyniósł 20,231 mln zł w porównaniu do 6,368 mln zł w analogicznym okresie 2019 roku i straty w wysokości 30,227 mln zł w analogicznym okresie 2020 r. Spółka zamierza wypłacić dywidendę z kapitału zapasowego utworzonego z zysku z lat poprzednich w wysokości 2,00 zł na jedną akcję.

 

- W III kwartale tego roku znacząco poprawiliśmy nasze wyniki finansowe, zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i narastająco. To efekt konsekwentnie wdrażanej przez nas strategii rozwoju CDRL. Dokonaliśmy optymalizacji naszej sieci salonów, zamykając nierentowne sklepy w szczególności w centrach handlowych, rozwinęliśmy omnichannel, zwiększając do 30% udział sprzedaży internetowej i dokonaliśmy optymalizacji kosztowej, ograniczając – mimo niższych o 16% przychodów – koszty o 21% – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL. ­– Dbając o długofalowy rozwój spółki poprawiamy wyniki jednostkowe w kolejnych kwartałach. Na znacząco lepsze wyniki jednostkowe w III kwartale tego roku miały wpływ przede wszystkim wzrost przychodów, wzrost marży brutto oraz stabilizacja kursu rubla – dodaje prezes Dworczak.

 

W III kwartale 2021 roku jednostkowy zysk netto CDRL wyniósł 8,734 mln zł w porównaniu z 1,683 mln zł w analogicznym okresie 2020 r. i 3,235 mln zł w analogicznym okresie 2019 r. Natomiast narastająco, po trzech kwartałach roku 2021 jednostkowy zysk netto Spółki wyniósł 19,252 mln zł, w porównaniu ze stratą w wysokości 7,155 mln zł po trzech kwartałach 2020 r. i zyskiem w wysokości 11,301 mln zł w 2019 r. Przychody CDRL w III kwartale wyniosły odpowiednio: 79,096 mln zł w 2021, 74,368 mln zł w 2020 i 71,235 mln zł w 2019 r.

 

- Znacząco lepsze wyniki finansowe oraz efektywnie wdrażana restrukturyzacja i optymalizacja sieci sprzedaży stworzyły solidne podstawy do dalszego rozwoju CDRL i pozwalają nam z optymizmem myśleć o przyszłości. Dług finansowy jest na niskim poziomie, więc uwzględniając stan gotówki podjęliśmy decyzję o przedstawieniu wniosku o wypłatę dywidendy - najwyższej w historii naszej spółki – informuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

 

CDRL regularnie co roku wypłaca dywidendę od 2015 roku. Wynosiła ona odpowiednio: 0,75 zł w 2015, 0,85 zł w 2016, 1,20 zł w 2017, 1,00 zł w 2018, 0,80 zł w 2019 i 1,05 zł w 2020 r. Wniosek o wypłatę dywidendy w 2021 r. z kapitału zapasowego Spółki utworzonego z zysku z lat poprzednich w wysokości 2,00 zł na jedną akcję Zarząd CDRL S.A. przedstawi Radzie Nadzorczej oraz Akcjonariuszom Spółki na planowanym na 25 listopada br. Walnym Zgromadzeniu.

 

Łączna wartość wypłaconej dywidendy zostanie ustalona według stanu akcji Spółki dających prawo do dywidendy na dzień podjęcia uchwały Walnego Zgromadzenia. Wskaźnik stopy dywidendy wynosić będzie przy dzisiejszym kursie akcji prawie 8%, co obecnie plasuje CDRL wśród 25 najlepszych spółek GPW wg. stopy dywidendy w 2021 roku.

 

O spółce CDRL:

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w 500 punktach handlowych, a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.