Komunikaty PR

Grupa Eurocash nabędzie udziały w spółce prowadzącej sieć sklepów Arhelan

2021-03-11  |  18:00
Biuro prasowe

Eurocash zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której nabędzie 49% (a docelowo 50%) udziałów w spółce Arhelan prowadzącej ponad 100 sklepów detalicznych w północno-wschodniej Polsce. 

 

Inwestycja w Arhelan wpisuje się w strategię rozwoju Grupy Eurocash w segmencie detalicznym, która zakłada stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów w oparciu o sklepy własne oraz franczyzowe. Dzięki tej transakcji Eurocash zyskuje partnera do wspólnego rozwoju sieci detalicznej w północno-wschodniej Polsce, docelowo w ramach struktur franczyzowych Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum. Wsparcie kapitałowe ze strony największego hurtowego dystrybutora żywności w Polsce, a także jego doświadczenie i know-how, umożliwią szybszy rozwój sieci sklepów Arhelan. 

– Arhelan to nasz ważny partner biznesowy w tym regionie Polski. Dzięki wieloletniej współpracy w zakresie zaopatrzenia hurtowego mieliśmy okazję poznać filozofię pracy tej sieci. Mamy ogromny szacunek dla osób, które stworzyły tę organizację od podstaw i z sukcesami zarządzają nią na bardzo konkurencyjnym rynku. Doceniając wieloletnie doświadczenie oraz znajomość lokalnej specyfiki, postanowiliśmy zaangażować się w jej dalszy rozwój – komentuje Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Arhelan to jedna z największych regionalnych sieci supermarketów w Polsce, działająca na terenie województw podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Firma Arhelan działa na rynku od 1991 roku i zatrudnia prawie 2000 pracowników. Jej przychody ze sprzedaży w 2020 r. przekroczyły 500 mln zł. Wyróżnikami marki są świeże produkty najwyższej jakości, pozyskiwane od sprawdzonych dostawców, a model ekspansji Arhelanu wpisuje się w społecznie odpowiedzialną obecność na lokalnych rynkach. 

– W obliczu zmieniających się warunków rynkowych, ekspansji dużych sieci, jak również wyzwań związanych z nowymi regulacjami prawnymi oraz postępującą digitalizacją, chcemy zapewnić klientom dostęp do atrakcyjnej oferty asortymentowej oraz cenowej, uwzględniającej specyfikę lokalnych rynków, na jakich działają nasze sklepy. Jednocześnie rozumiemy, że musimy inwestować nie tylko w rozwój sieci, ale też w nowoczesne narzędzia marketingowe i informatyczne, ułatwiające naszym klientom robienie codziennych zakupów. Dlatego łączymy siły z partnerem, z którym będziemy mogli lepiej wykorzystać potencjał rozwoju naszej firmy – mówi Helena Burzyńska, członek zarządu oraz założycielka sieci Arhelan.

– Naszą ambicją jest zapewnienie konkurencyjności niezależnym polskim handlowcom, poprzez zapewnienie im dostępu do efektywnej logistyki oraz nowoczesnych narzędzi marketingowych i cyfrowych. W Grupie Eurocash wierzymy w partnerstwo biznesowe oraz wysoko cenimy kompetencje właścicieli Arhelanu, w związku z czym chcemy utrzymać obecny charakter firmy, jako naszego partnera w tym przedsięwzięciu – podkreśla Jacek Owczarek.

– Utrzymanie konkurencyjności na rynku handlu detalicznego wymaga znaczących inwestycji. Rosnące wymagania konsumentów powodują, że jest to kierunek, od którego nie ma odwrotu. Jestem przekonana, że zaangażowanie kapitałowe Eurocash jako nowego partnera w naszej firmie pomoże nam kontynuować ekspansję i rozwój sieci w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów. Mamy pomysły na inwestycje, które – dzięki zaangażowaniu i wsparciu Eurocash – mają zdecydowanie większe szanse na realizację – dodaje Helena Burzyńska.

Zawarta przez strony umowa inwestycyjna przewiduje, że w późniejszym terminie Eurocash nabędzie dodatkowo 1% udziałów w Arhelanie, zwiększając tym samym swoje zaangażowanie do 50%. Umowa określa również zasady współpracy Arhelanu z Grupą Eurocash, w tym docelowego funkcjonowania Arhelanu w ramach struktur franczyzowych sieci Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum.

Transakcja uzależniona jest od spełnienia szeregu warunków, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Arhelanem.

 


Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.