Komunikaty PR

Handel 2021: Kto utrzymuje się na pandemicznej fali wzrostu a kto zaczął tracić?

2021-08-31  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Kosior
ITBC Communication

Al. Księcia Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
artur_kosior|itbc.pl| |artur_kosior|itbc.pl
+48504327897
www.itbcgroup.pl

Handel 2021: Kto utrzymuje się na pandemicznej fali wzrostu a kto zaczął tracić?

Raport „The Future of Retail Consumer Behavior”, opracowany przez firmę Medallia – zajmującą się m.in. analizą i doskonaleniem zakupowych doświadczeń klientów – nakreśla trendy, które kształtować będą oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. Przedstawia jednocześnie, które branże wciąż unoszą się na wywołanej przez pandemię fali wzrostu, a które przestały zyskiwać.

Medallia pozyskuje obszerne zbiory danych pozyskiwane z trzech źródeł. Pierwsze to dane geolokacyjne pochodzące od użytkowników smartfonów, drugie to informacje o transakcjach i płatnościach konsumentów, trzecie zaś – badania opinii klientów realizowane za pośrednictwem ankiet.

Na tej podstawie, analizując dane od ponad 2 milionów klientów, udało nam się określić, które segmenty branży retail wciąż liczą zyski ze względu na powszechne, pandemiczne „przejście” na handel online, a w przypadku których sytuacja uległa już zmianie. Choćby na rzecz klasycznych, fizycznych sklepów, w których zakupy można robić bez restrykcji już od kilku miesięcy. Niekwestionowany gigant branży e-commerce - Amazon zanotował w maju 2021, na podstawie naszych statystyk, 9-procentową stratę sprzedaży względem maja 2020. Choć nadal, w stosunku do ery przed-pandemicznej i tego samego miesiąca roku 2019 zyskuje 64%. Sprzedażowa hossa zdaje się także kończyć w przypadku branży napoi alkoholowych (3% straty w maju 2021 vs. maj 2020), wyposażenia domów i mieszkań (17%), elektroniki użytkowej (3%) czy artykułów biurowych (17%). Sektorem, który obecnie zyskuje najwięcej są natomiast galerie i domy handlowe, które najwyraźniej mocno odbijają się po okresie recesji. W maju 2021 ich wyniki sprzedażowe wzrosły aż o 76% względem sytuacji w maju 2020. Bardzo wysoki przyrost zanotowała również branża beauty, dla której wyniósł on 60%. Bliski temu wynikowi był sektor mody, którym zainteresowanie wzrosło o 57%. O ponad jedną czwartą wzrosła również sprzedaż w branży sportowej i akcesoriów sportowych, w porównaniu do analogicznego okresu roku minionego.

Konsumenci zapytani o swoje nastroje i stosunek do pandemii oraz jej następstw w ponad rok od jej wybuchu mówili najczęściej (37%), że jest to problem, którego nie można bagatelizować i należy śledzić związane z nim wydarzenia, jednak nie ma powodu do wzniecania kolejnego alarmu. Może to świadczyć o następującym rozluźnieniu nastrojów konsumenckich w stosunku do covidowych restrykcji. Mimo to jednak, dla ponad 1/4 klientów ewentualny powrót do całkowitej normalności może nastąpić najwcześniej za pół roku, co oznacza, że sektor sprzedaży online może jeszcze zaznaczać swoją przewagę w stosunku do handlu tradycyjnego.

Dzisiaj, pomimo e-commerce’owej rewolucji, jaką wywołały wydarzenia ostatniego roku, sprzedaż online, szczególnie w sieciowych punktach sprzedaży, wciąż stanowi niewielki odsetek całości, wynoszący 6%. Trzeba jednak zaznaczyć, że rośnie w imponującym tempie (88%), zaś sprzedaż w sklepach stacjonarnych de facto spada (-1%). Oznacza to, że nowoczesne kanały sprzedaży, rozwój omnichannel czy platform 360-stopni mają ogromną szansę stać się doskonałymi narzędziami umożliwiającymi utrzymanie źródeł dochodu, a nawet zwiększenie ich skali.

Ryszard Regucki, Senior Alliance Manager CEE, Medallia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.