ID Logistics wdraża rozwiązania zwiększające skalę obsługi zamówień Super-Pharm
ID Logistics, operator specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, wzmacnia obsługę zamówień e-commerce i sklepów stacjonarnych, realizowanych w centrum dystrybucji Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa. Efektem tego jest zwiększenie zatrudnienia i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują i zwiększają wydajność obsługi magazynowej.
W zarządzanych przez ID Logistics magazynach, firma stawia na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, wspierających rozwój swoich klientów. Wszystko to w odpowiedzi na zmiany i nowe wyzwania rynkowe. W kwietniu 2020 roku ID Logistics uruchomiło w Teresinie nowe centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw., z którego realizowane są dostawy do sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. W 2020 roku, tylko w ciągu pierwszych 9 miesięcy od uruchomienia magazynu, wolumen wysyłek w kanale sprzedażowym e-commerce wzrósł aż o 500 proc., a w sieci sklepów stacjonarnych o ponad 160 proc. To wymagało szybkiej zmiany przyjętych wcześniej planów i wdrożenie nowych rozwiązań.
- Wspólnie z Super-Pharm wprowadziliśmy szereg zmian w obsłudze operacyjnej, tak aby zapewnić sprawną obsługę rosnących w szybkim tempie zamówień w obu kanałach sprzedaży, szczególnie e-commerce. W bardzo krótkim czasie o 100 proc. zwiększyliśmy zatrudnienie, utworzyliśmy nowe stanowiska pracy w obsłudze procesów pakowania i kontroli zamówień, powołaliśmy też lidera e-com, który odpowiada m.in. za utrzymanie standardów operacyjnych i terminowość kompletacji. Wdrożyliśmy też innowacyjne rozwiązania optymalizujące obsługę zamówień, co zwiększyło wydajność i zapewniło wysoką jakość obsługi – wylicza Mariusz Pęsiek, dyrektor magazynu w Teresinie.
Innowacje w procesach magazynowych – szybki wzrost wydajności
Przykładem innowacyjnych rozwiązań wspierających kompletację zamówień e-commerce w teresińskim magazynie Super-Pharm jest system DcCheckList, wdrożony przy współpracy z DCLOG, który łączy funkcję stacji pakowania i kontroli. To proste w obsłudze dla pracowników rozwiązanie zwiększyło wydajność i usprawniło prawidłową realizację zamówień, składanych przez klientów drogerii internetowej. Aby przyspieszyć procesy kompletowania w magazynie zamontowano automatyczny taśmociąg o długości 12 m, za pomocą którego gotowe paczki przesyłane są do strefy sortowania. Zoptymalizowany został też moduł informatyczny dla procesu kompletacji, dzięki czemu jest łatwiejszy w obsłudze, prostszy wizualnie i bardziej funkcjonalny. Rozwiązanie zostało przygotowane tak, aby mogło być stosowane w obsłudze zamówień dla dwóch kanałów sprzedaży: e-commerce i stacjonarnej. To wdrożenie nie tylko zwiększyło jakość obsługi, ale dało też wymierne korzyści i wzrost wydajności o 15 proc. Obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych wspiera z kolei autorskie rozwiązanie ID SMART, czyli zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych, który zapewnia pełną kontrolę procesów operacyjnych wykorzystywanych podczas kompletowania zamówień, zwłaszcza multikompletacji (optyczna wizualizacja put-to-light), przygotowania towarów do wysyłki do sklepów i obsługę reklamacji. W ubiegłym roku o ponad 15 proc. zwiększył się też asortyment towarów, co wymagało nie tylko szybkiej optymalizacji procesów kompletacji i kontroli zapasów, ale także rozbudowy stref kompletacyjnych w magazynie.
Kolejnym krokiem była modernizacja wewnętrznej floty magazynowej. Zastosowanie nowoczesnych wózków widłowych na baterie litowo-jonowe zmniejszyło koszty operacyjne przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracy. Dodatkowo wózki wyposażone są w system I_Site, z rozwiązaniami pozwalającymi m.in. nie tylko na monitorowanie stopnia wykorzystania wózków i stanu naładowania akumulatorów, ale także zarządzanie kierowcami oraz powiadamianie o zderzeniach i blokadach.
- Obecnie wspólne z Super-Pharm pracujemy nad przygotowaniem kolejnych innowacyjnych i autorskich rozwiązań optymalizujących obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej, w tym wprowadzenia możliwości korzystania z różnych form odbioru paczek, co pozwoli nam zwiększyć wolumen obsługiwanych przesyłek e-commerce o 20 proc. - zapowiada Mariusz Pęsiek.
ID Logistics dla Super-Pharm
ID Logistics, w ramach współpracy z Super-Pharm, odpowiada za zarządzanie obsługą magazynową, tj. przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy stacjonarne i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim centrum dystrybucji obsługiwane są wszystkie artykuły sprzedawane w sieci sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej Super-Pharm, tj, kosmetyki, środki czystości, paramedyczne i higieniczne oraz akcesoria i produkty FMCG, z wyjątkiem leków sprzedawanych na receptę.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.