ID Logistics wdraża rozwiązania zwiększające skalę obsługi zamówień Super-Pharm
ID Logistics, operator specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, wzmacnia obsługę zamówień e-commerce i sklepów stacjonarnych, realizowanych w centrum dystrybucji Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa. Efektem tego jest zwiększenie zatrudnienia i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują i zwiększają wydajność obsługi magazynowej.
W zarządzanych przez ID Logistics magazynach, firma stawia na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, wspierających rozwój swoich klientów. Wszystko to w odpowiedzi na zmiany i nowe wyzwania rynkowe. W kwietniu 2020 roku ID Logistics uruchomiło w Teresinie nowe centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw., z którego realizowane są dostawy do sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. W 2020 roku, tylko w ciągu pierwszych 9 miesięcy od uruchomienia magazynu, wolumen wysyłek w kanale sprzedażowym e-commerce wzrósł aż o 500 proc., a w sieci sklepów stacjonarnych o ponad 160 proc. To wymagało szybkiej zmiany przyjętych wcześniej planów i wdrożenie nowych rozwiązań.
- Wspólnie z Super-Pharm wprowadziliśmy szereg zmian w obsłudze operacyjnej, tak aby zapewnić sprawną obsługę rosnących w szybkim tempie zamówień w obu kanałach sprzedaży, szczególnie e-commerce. W bardzo krótkim czasie o 100 proc. zwiększyliśmy zatrudnienie, utworzyliśmy nowe stanowiska pracy w obsłudze procesów pakowania i kontroli zamówień, powołaliśmy też lidera e-com, który odpowiada m.in. za utrzymanie standardów operacyjnych i terminowość kompletacji. Wdrożyliśmy też innowacyjne rozwiązania optymalizujące obsługę zamówień, co zwiększyło wydajność i zapewniło wysoką jakość obsługi – wylicza Mariusz Pęsiek, dyrektor magazynu w Teresinie.
Innowacje w procesach magazynowych – szybki wzrost wydajności
Przykładem innowacyjnych rozwiązań wspierających kompletację zamówień e-commerce w teresińskim magazynie Super-Pharm jest system DcCheckList, wdrożony przy współpracy z DCLOG, który łączy funkcję stacji pakowania i kontroli. To proste w obsłudze dla pracowników rozwiązanie zwiększyło wydajność i usprawniło prawidłową realizację zamówień, składanych przez klientów drogerii internetowej. Aby przyspieszyć procesy kompletowania w magazynie zamontowano automatyczny taśmociąg o długości 12 m, za pomocą którego gotowe paczki przesyłane są do strefy sortowania. Zoptymalizowany został też moduł informatyczny dla procesu kompletacji, dzięki czemu jest łatwiejszy w obsłudze, prostszy wizualnie i bardziej funkcjonalny. Rozwiązanie zostało przygotowane tak, aby mogło być stosowane w obsłudze zamówień dla dwóch kanałów sprzedaży: e-commerce i stacjonarnej. To wdrożenie nie tylko zwiększyło jakość obsługi, ale dało też wymierne korzyści i wzrost wydajności o 15 proc. Obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych wspiera z kolei autorskie rozwiązanie ID SMART, czyli zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych, który zapewnia pełną kontrolę procesów operacyjnych wykorzystywanych podczas kompletowania zamówień, zwłaszcza multikompletacji (optyczna wizualizacja put-to-light), przygotowania towarów do wysyłki do sklepów i obsługę reklamacji. W ubiegłym roku o ponad 15 proc. zwiększył się też asortyment towarów, co wymagało nie tylko szybkiej optymalizacji procesów kompletacji i kontroli zapasów, ale także rozbudowy stref kompletacyjnych w magazynie.
Kolejnym krokiem była modernizacja wewnętrznej floty magazynowej. Zastosowanie nowoczesnych wózków widłowych na baterie litowo-jonowe zmniejszyło koszty operacyjne przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracy. Dodatkowo wózki wyposażone są w system I_Site, z rozwiązaniami pozwalającymi m.in. nie tylko na monitorowanie stopnia wykorzystania wózków i stanu naładowania akumulatorów, ale także zarządzanie kierowcami oraz powiadamianie o zderzeniach i blokadach.
- Obecnie wspólne z Super-Pharm pracujemy nad przygotowaniem kolejnych innowacyjnych i autorskich rozwiązań optymalizujących obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej, w tym wprowadzenia możliwości korzystania z różnych form odbioru paczek, co pozwoli nam zwiększyć wolumen obsługiwanych przesyłek e-commerce o 20 proc. - zapowiada Mariusz Pęsiek.
ID Logistics dla Super-Pharm
ID Logistics, w ramach współpracy z Super-Pharm, odpowiada za zarządzanie obsługą magazynową, tj. przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy stacjonarne i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim centrum dystrybucji obsługiwane są wszystkie artykuły sprzedawane w sieci sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej Super-Pharm, tj, kosmetyki, środki czystości, paramedyczne i higieniczne oraz akcesoria i produkty FMCG, z wyjątkiem leków sprzedawanych na receptę.
Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.