IGLOO w nowym składzie
PR consultants
Kasprowicza 119/57
01-949 Warszawa
lukasz.bardyszewski|prconsultants.pl| |lukasz.bardyszewski|prconsultants.pl
+48 605 530 455
www.prconsultants.pl
Zmiana w zarządzie firmy IGLOO, jednego z największych polskich producentów profesjonalnych urządzeń chłodniczych i agregatów skraplających. Urządzenia firmy można spotkać w sklepach i gastronomii w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach świata.
Nowym prezesem zarządu został Tomasz Młynarski, menedżer z dużym doświadczeniem w zakresie produkcji i sprzedaży różnorodnych rozwiązań chłodniczych. Jest związany z firmą od ośmiu lat. Wcześniej pracował w IGLOO jako dyrektor zarządzający ds. sprzedaży, dyrektor strategii i rozwoju oraz dyrektor generalny, odpowiadając za działalność operacyjną przedsiębiorstwa i rozwój rynków sprzedaży w kraju i zagranicą.
Na stanowisko wiceprezesa został powołany Robert Bialik, który pełni jednocześnie stanowisko dyrektora ds. finansowych. Do firmy dołączył w roku 2019. Wcześniej, przez ponad 20 lat, był związany z przemysłem petrochemicznym. Pełnił m.in. funkcje zarządcze w strukturach grupy kapitałowej Lotos, m.in. jako członek rad nadzorczych i prezes zarządu w spółkach: Lotos Park Technologiczny, Lotos Jasło, Lotos Oil i Lotos Infrastruktura.
Wprowadzenie zmian ma na celu dostosowanie struktury firmy do zmian organizacyjnych i właścicielskich, które nastąpiły w IGLOO w bieżącym roku. Spółka, która w tym roku obchodzi 35-lecie istnienia, stawia na rozwój rynku urządzeń chłodniczych w Europie i Ameryce Północnej oraz nowe technologie redukujące zużycie energii i emisję CO2.
IGLOO wiąże duże nadzieje m.in. z dynamicznym rozwojem rynku e-grocery, na którego potrzeby projektuje i wytwarza rozwiązania chłodnicze. Firma poszerza również swoją linię produkcyjną agregatów skraplających inwerterowych „Multicool”, które gwarantują zmniejszenie o minimum 50 proc. zużycia energii elektrycznej.
W pierwszej połowie 2021 r. IGLOO planuje wprowadzenie nowych, innowacyjnych urządzeń dostarczających chłód i energię grzewczą. Urządzenia dostosowane do różnorodnych wielkości obiektów handlowych pozwolą zrealizować w praktyce ideę tzw. budynku zeroenergetycznego. Opracowane przez IGLOO rozwiązanie umożliwi tworzenie nowych systemów zarządzania energią. Ich wdrożenie przełoży się na oszczędności energetyczne nieosiągalne przy zastosowaniu konwencjonalnych instalacji.
Jak informuje Tomasz Młynarski, jednym z priorytetów bieżącej działalności będzie integracja z niemiecką spółką IGLOO Germany, która na początku br. stała się własnością IGLOO. Przeniesienie części działalności operacyjnej i magazynowej do Niemiec zapewni - według zarządu spółki - pełne otwarcie rynku niemieckiego i krajów ościennych. Nowa lokalizacja w centrum Niemiec w znacznym stopniu przyspieszy obsługę serwisową i logistykę dostaw produktów firmy do odbiorców na terenie całej Europy Zachodniej. Dzięki temu spółka znacząco zwiększy swoją konkurencyjność w tej części kontynentu.
***
IGLOO - polski producent urządzeń chłodniczych z wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu i produkcji zaawansowanych urządzeń dla branż handlowej, cukierniczo-piekarniczej, gastronomicznej i innych. Firma w ciągu 35 lat swojej działalności wprowadziła do produkcji kilkanaście tysięcy różnorodnych urządzeń chłodniczych i grzewczych. Wdrożyła też zaawansowane systemy elektroniczne służące optymalizacji zużycia energii w produkowanych przez siebie urządzeniach. IGLOO dostarcza produkty do ponad 50 krajów świata na wszystkich kontynentach.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.