Komunikaty PR

Jak skutecznie ograniczyć gromadzenie się osób w różnych miejscach?

2021-04-12  |  12:36
Biuro prasowe

Pandemia przyśpieszyła, a w Polsce notuje się kolejne dzienne rekordy liczby zakażonych. Rząd zmniejszył zatem dozwolone limity osób w sklepach, kościołach i innych miejscach publicznych.

Jednym z przykładów często zatłoczonych miejsc publicznych może być lotnisko lub dworzec kolejowy. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy na lotnisku ląduje duży samolot i wysiada z niego często ponad 200 pasażerów. Wielu z nich swoje pierwsze kroki w terminalu lotniczym kieruje prosto do toalety wybierając oczywiście najbliższą. Nie jest możliwe, aby przy każdej toalecie na lotnisku postawić pracownika pilnującego limitów osób. Dlatego pomocny jest tutaj system Smart Occupancy. Na podstawie obrazu z kamer zlicza on liczbę osób wewnątrz i w przypadku przekroczenia limitu wyświetla na ekranie umieszczonym przed wejściem stosowną informację zakazującą wstępu. Dodatkowo, odpowiednio skonfigurowany system pokazuje kierunki i odległości do najbliższych wolnych toalet. W ten sposób potok pasażerów rozdziela się i nie dochodzi do sytuacji, że wszyscy podróżni oczekują na swoją kolej pod najbliższą toaletą.  System jest także przydatny dla służb zarządzających lotniskiem czy dworcem. W czasie rzeczywistym widzą one, gdzie koncentrują się pasażerowie. Pozwala to tak zaplanować pracę serwisu sprzątającego, aby nie wyłączać z działania tych miejsc, w których aktualnie gromadzi się najwięcej osób.

System automatyzuje cały proces i jednocześnie wysyła proste i czytelne komunikaty do klientów i podróżnych.  Jak ważna jest rola takiego systemu w ograniczaniu pandemii na całym świecie dostrzegła podległa ONZ Światowa Organizacja Turystki (United Nations World Tourism Organization – UNWTO) przyznając rozwiązaniu Smart Occupancy – jako jedynemu na świecie - nagrodę „Healing For People”, co można przetłumaczyć jako „rozwiązanie dbające o zdrowie”.

- Dbałość o zachowanie dystansu społecznego to nasza wspólna sprawa. Klienci sklepów czy podróżni są świadomi ograniczeń i się nim poddają, o ile mają wiedzę, że mogą coś zrobić nie tak. Jasna i czytelna informacja o osiągnięciu limitu osób jest kluczowa dla naszego bezpieczeństwa. System jest oczywiście elastyczny i można go łatwo skonfigurować do obsługi ruchu w hali odpraw czy stanowisk kasowych na dworcach kolejowych i autobusowych. Podróżni nie muszą przecież wiedzieć, że kilkanaście metrów dalej jest kolejna, pusta kasa albo wolne stanowisko odpraw – komentuje Ewa Pytkowska, dyrektor ds. sprzedaży w Checkpoint Systems Polska.

Identyczny system dba o liczbę osób odwiedzających sklepy. Jest on szczególnie przydatny w placówkach posiadających kilka wejść i wyjść. Elektroniczne oko kamery umieszcza się przy każdym z nich, a system automatycznie agreguje dane ze wszystkich źródeł. Duże ekrany wyświetlają czytelne komunikaty tekstowe i wizualne, dzięki czemu klienci wiedzą, czy mogą bezpiecznie wejść na teren sklepu. Podobnie system da się wykorzystać np. w muzeach. Za jego pomocą można w bezpieczny sposób tak kierować zwiedzających, aby nie gromadzili się w najpopularniejszych miejscach. Jaki jest to ważny aspekt mogły świadczyć ogromne kolejki zwiedzających, którzy czekali na wejście do Muzeum Narodowego w Warszawie.

- Elastyczność rozwiązania Smart Occupancy jest bardzo duża. Można go używać w bardzo wielu scenariuszach i tylko tak naprawdę od potrzeb konkretnej placówki, dworca czy lotniska zależy, jak zostanie on skonfigurowany. Oprócz wspomnianych wcześniej zalet, system generuje wiele przydatnych danych dla kierownictwa. Pozwalają one np. precyzyjnie planować obsadę personelu w oparciu o dzienne, tygodnie czy miesięczne potoki klientów i pasażerów – dodaje Ewa Pytkowska.

Prostota instalacji i obsługi Smart Occupancy sprawia, że można go w prosty sposób zainstalować w punktach usługowych, szatniach a nawet w obiektach sakralnych. Obiekty sprawowania kultu religijnego nie posiadają rzeszy pracowników, których można skierować do pilnowania liczby wiernych. Automatyczny, prosty i dokumentujący historię przepływów sposób, wydaje się być tutaj najlepszym rozwiązaniem. Im bardziej skrupulatnie będziemy przestrzegać obostrzeń i dystansu społecznego, tym bezpieczniejsi wszyscy będziemy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.