Komunikaty PR

Jak w prosty sposób podnieść sprzedaż o 11%?

2021-03-17  |  11:24
Biuro prasowe

Branża sportowa od lat przoduje we wprowadzaniu nowinek technologicznych. Nie tylko tych, które ułatwiają bicie kolejnych rekordów, ale także tych, które ułatwiają i uproszczają sprzedaż i logistykę oraz usprawniają procesy sklepowe i magazynowe. Największe światowe marki jak choćby Nike, Adidas czy Reebok wprowadziły do powszechnego użycia etykiety RFID. Praktycznie każdy produkt opuszczający fabrykę i trafiający do sklepów jest w nią wyposażony, dzięki czemu sklep nie wyciągając nawet towaru z palety ma pełną informację o każdej sztuce towaru. Pojemność etykiet jest bardzo duża, zatem można zdalnie odczytać rozmiar każdej sztuki, model, kolor i wiele, wiele innych danych. Jednak nie o samą technologię tu chodzi. Przekłada się ona bowiem na realne wskaźniki jak wzrost sprzedaży, redukcję koniecznego kapitału obrotowego, skrócenie procesów sprzedaży i inwentaryzacji, a także możliwość łatwego wprowadzenia modelu sprzedaży typu „omnichannel”. Co ciekawe, spora część sprzedawców detalicznych nie ma pojęcia, że ta technologia jest już dostępna w ich placówkach i rozpoczęcie korzystania z jej dobrodziejstw nie wymaga dużych nakładów. 

 

- Technologia RFID często postrzegana jest jako rozwiązanie dedykowane największym producentom i największym sprzedawcom detalicznym. To błąd! Jest ona łato skalowalna i można dopasować rozwiązania RFID zarówno dla pojedynczej placówki handlowej, dla sieci składającej się z 10 punktów czy dla tej, która ma tych punktów 50 albo 100. Niezależnie od skali biznesu, każdy sprzedawca detaliczny wprowadzając tę nowoczesną technologię może oczekiwać szeregu korzyści. Jedną z najważniejszych jest wzrost sprzedaży. Nasze badania pokazują, że może on sięgać nawet 10% - komentuje Ewa Pytkowska, dyrektor ds. sprzedaży w Checkpoint Systems Polska.

 

W przeciwieństwie do wielu innych branż sklepy sportowe mają znacząco ułatwione zadanie. Producenci odzieży sportowej, obuwia czy akcesoriów na masową skalę wdrożyli tagi i etykiety RFID. Każda placówka może się o tym łatwo przekonać zamawiając darmowy audyt – tzw. Checkpoint Scan. Checkpoint Scan polega na wizycie w sklepie pracownika wyposażonego w specjalny skaner i w zależności od powierzchni sklepu trwa zaledwie od kilku do kilkunastu minut. Dłużej trwa zapoznawanie się z potężną liczbą bardzo przydatnych danych, które wygenerowały towary znajdujące się na sali sprzedaży i w magazynie. Bardzo łatwo można się przekonać, że inwentaryzacja może zająć zaledwie kilka chwil i to bez konieczności wstrzymywania pracy placówki. Dokładna znajomość stanów pozwala też znacznie lepiej zarządzać zamówieniami. Dzięki temu sklepy sportowe korzystające z technologii RFID obniżają konieczny kapitał obrotowy ponad 10% [i].

 

Pierwszy krok do sprzedaży wielokanałowej

 

Ostatni rok zmusił wiele placówek handlowych do zmiany sposobu działania i wprowadzenia nowych form sprzedaży. Zarówno ograniczenia narzucane przez władze, jak i preferencje konsumentów, którzy coraz chętniej wybierają zakupy internetowe, zamiast wizyty w placówce zmuszają sprzedawców detalicznych do zmian. Wdrożenie sprzedaży w formule omnichannel nie kończy się jednak na zbudowaniu sklepu internetowego czy wdrożeniu opcji zakupów typu „click and collect”. Do sprawnego funkcjonowania niezbędna jest bowiem wiedza o faktycznych stanach magazynowych. Konsumenci przyzwyczaili się bowiem, że klikając w sieci przycisk „kup”, mają gwarancję jego otrzymania. Zwrotna informacja, że towaru jednak nie ma, albo „że właśnie przed chwilą sprzedała się ostatnia sztuka” w konsekwencji sprawią, iż klienci nie powrócą i wybiorą te sklepy, w których mają pewność dokonania satysfakcjonujących zakupów. Nie bez znaczenia jest także czas realizacji zamówienia. Dzięki etykietom RFID nie tylko znamy swoje stany magazynowe, które aktualizowane są niemal w czasie rzeczywistym, ale także możemy ekspresowo odnaleźć produkt w magazynie czy na sali sprzedaży. Takie rozwiązanie pozwala dostarczać klientom najwyższej jakości doświadczenia zakupowe i oferować odbiór towaru nawet w ciągu kilkunastu minut od złożenia zamówienia. W bardzo konkurencyjnym otoczeniu oraz przy malejącej lojalności klientów, którzy z domowego zacisza mają dostęp do dziesiątek podobnych ofert, zapewnienie maksymalnej satysfakcji klientom staje się coraz bardziej kluczowe. Kilkudniowe poszukiwanie towaru na magazynach czy w różnych placówkach nie jest już akceptowane przez coraz lepiej rozeznanych w cyfrowych zakupach konsumentów. Klienci chcą mieć „tu i teraz”, a liderami sprzedaży stają ci sprzedawcy, którzy są w stanie zagwarantować odbiór lub wysyłkę towaru tego samego dnia.

 

Technologia RFID pozwala rozwinąć sprzedaż wielokanałową w nowy sposób. Przykładowo klient chce kupić spodnie do biegania, jednak okazuje się, że potrzebnego rozmiaru akurat nie ma na stanie danej placówki. Pracownik może od ręki sprawdzić czy potrzebny rozmiar znajduje się w innym sklepie i zaproponować jego odbiór kolejnego dnia, albo wysyłkę bezpośrednio do domu. System zadba o to, żeby „ściągnąć” produkt ze stanu magazynowego innej placówki, powiadomi pracowników drugiego sklepu o konieczności jego zabrania z sali sprzedaży, zmieni dostępność produktu na stronie internetowej, a nawet pomoże przygotować wysyłkę.

 

- Często spotykamy się z pytaniami o koszty i obawami o inwestowanie w nowe rozwiązania w trudnych ekonomicznie czasach pandemii. Doświadczenia sklepów z branży sportowej pokazują czarno na białym, że zwrot z inwestycji następuje średnio po zaledwie 90 dniach[ii]. Wynika to wprost z wiedzy o dostępności towarów, wzrostu sprzedaży, lepszej marży czy obniżeniu kosztów działania. Właściwy asortyment jest dostępny we właściwym czasie – bez zamrażania środków – dodaje Ewa Pytkowska z Checkpoint Systems.

 

Technologia RFID pozwala nie tylko na usprawnienie procesów sprzedaży czy rozwój kanałów omnichannel. Znacząco usprawnia całą gospodarkę magazynową czy logistykę. Dzięki swojej skalowalności pozwala rosnąć i rozwijać się wraz z potrzebami konkretnego biznesu. Mały sklep nie musi kupować elementów, które będą niezbędne przy sieci wielu placówek, dzięki czemu RFID jest łatwo dostępne dla firm na każdym etapie rozwoju. Ważnym aspektem jest także łatwość i szybkość wdrożenia, która w przypadku branży sportowej jest wyjątkowo krótka.

 


[i] https://checkpointsystems.com/pl/reports/measuring-the-impact-of-rfid/

[ii] https://checkpointsystems.com/us/rfid-now/

*http://www.rfidhy.com/decathlons-rfid-project-achieved-remarkable-results/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.