Jeden na pięciu milenialsów: kupuję ubranie, zakładam i potem zwracam do sklepu
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Checkpoint Systems[1], coraz więcej sklepów detalicznych traci potencjalne przychody za sprawą nieuczciwych klientów, którzy zwracają produkty po ich użyciu.
„Wardrobing” to coraz częstsze zjawisko polegające na tym, że klienci kupują odzież, obuwie i inne produkty z zamiarem ich użycia i oddania do sklepu. Firma Checkpoimt Systems, będąca globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań obsługujących cały łańcuch dostaw, od źródła po ostatecznego nabywcę, opublikowała artykuł przeglądowy o wpływie nieuczciwych zwrotów na zyski sklepów oraz dostępnych środkach przeciwdziałających temu procederowi.
Jeden na pięciu milenialsów uprawia wardrobing
Z opublikowanego raportu wynika, że aż 85% handlowców detalicznych stwierdziło, że ma do czynienia z wardrobingiem, a nieuczciwe zwroty wpływają w „dużym” lub „bardzo dużym” stopniu na ich działalność[2] i odbierają co najmniej 13% rocznych zysków z handlu internetowego. To alarmujące dane. Przykładowo, badania wykazały, że 13% konsumentów w Wielkiej Brytanii kupuje odzież z zamiarem jej jednokrotnego użycia[3], a następnie oddania w zamian za zwrot zapłaconej ceny. Wśród milenialsów, tj. osób w wieku 25-34 lat, wskaźnik ten jest jeszcze wyższy ― co piąty przedstawiciel tej grupy otwarcie przyznaje się do nieuczciwego zwrotu towarów.
Jakie są tego przyczyny? Handlowcy podejrzewają, że dużą rolę odgrywają media społecznościowe. Młodzież stosuje wardrobing w celu chwalenia się nowymi zakupami w Internecie. 9% przyznaje, że zrobiło sobie zdjęcie w nowym stroju, aby zamieścić je w mediach społecznościowych lub na vlogu, a następnie zwrócić ubranie[4].
Jak walczyć z wardrobingiem?
Rosnąca popularność wardrobingu staje się dla sprzedaży online jednym z największych problemów. Dostępna jest jednak prosta metoda, która może temu zaradzić.
Przykładem rozwiązania nowej generacji jest nowoczesna etykieta R-Turn Tag. Przeciwdziała ono wardrobingowi w sposób, który nie odstrasza uczciwych klientów. Na odzieży umieszczany jest w widocznym miejscu tag, umożliwiający komfortowe przymierzenie odzieży w domu, ale nie nadający się do użytkowania i późniejszego oddania w celu odzyskania pełnej ceny. Każda firma może umieścić na tym znaczniku własną markę, logo, kolory i dowolnie dobrane komunikaty. Tag jest samodzielnie usuwany przez klienta po podjęciu decyzji o zachowaniu zakupu.
-Temat wardrobingu pojawia się coraz częściej w naszych rozmowach z branżą e-commerce, a badanie pokazało, jak duża jest skala tego zjawiska. Istnieją jednak proste środki, za pomocą których sklepy mogą znacznie ograniczyć liczbę nieuczciwych zwrotów i zakomunikować, że nie pozwolą się łatwo oszukać – komentuje Ewa Pytkowska, szefowa Checkpoint Systems w Polsce
Znacznik R-Turn można przymocować do odzieży w dowolnym miejscu, również na szwie. Powinien on wizualnie odstraszać amatorów wardrobingu, a przy tym być łatwy w użyciu zarówno dla klientów, jak i handlowców.. Klienci mogą natomiast bezpiecznie usunąć znacznik w domu ― wystarczy go przekręcić. Innowacyjny mechanizm blokujący chroni bowiem klientów przed kontaktem ze szpilką.
- Handlowcy powinni sobie uświadomić, że wardrobing jest poważnym problemem, co potwierdziło to badanie. Powinni też znaleźć rozwiązania, dzięki którym ich towary będą chronione i dostępne dla uczciwych konsumentów stanowiących większość. Takimi rozwiązaniami są znaczniki, np. R-Turn Tag czy SharkTag firmy Checkpoint. Warto wprowadzić regułę przyjmowania zwrotów tylko wtedy, gdy na odzieży wciąż znajduje się taki znacznik lub inne podobne urządzenie wraz z załączoną instrukcją. Ograniczy to do minimum nieuczciwe zwroty bez niekorzystnego wpływu na doświadczenia uczciwych klientów – dodaje Ewa Pytkowska.
Więcej informacji można znaleźć w dostępnym do pobrania artykule przeglądowym Jak walczyć z wardrobingiem za pomocą systemów Checkpoint, który jest dostępny na stronie: https://checkpointsystems.com/pl/reports/eradicate-wardrobing-with-checkpoint/
[1] <zostanie dodany link do strony Checkpoint Systems z badaniami w pdf>
[2]https://theloadstar.com/retailers-hit-for-added-transport-costs-as-wardrobing-becomes-the-fashion/
[3]https://edelivery.net/2019/01/fashion-retailers-fail-prioritise-returns-strategy-despite-losing-money-wardrobing/
[4]https://internetretailing.net/industry/industry/asos-leads-the-way-in-ending-wardrobing-trend-that-costs-retail-60bn-a-year-19443
Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii
Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.