Komunikaty PR

Jeden na pięciu milenialsów: kupuję ubranie, zakładam i potem zwracam do sklepu

2021-11-17  |  11:15
Biuro prasowe

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Checkpoint Systems[1], coraz więcej sklepów detalicznych traci potencjalne przychody za sprawą nieuczciwych klientów, którzy zwracają produkty po ich użyciu.

„Wardrobing” to coraz częstsze zjawisko polegające na tym, że klienci kupują odzież, obuwie i inne produkty z zamiarem ich użycia i oddania do sklepu. Firma Checkpoimt Systems, będąca globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań obsługujących cały łańcuch dostaw, od źródła po ostatecznego nabywcę, opublikowała artykuł przeglądowy o wpływie nieuczciwych zwrotów na zyski sklepów oraz dostępnych środkach przeciwdziałających temu procederowi. 

 

Jeden na pięciu milenialsów uprawia wardrobing

Z opublikowanego raportu wynika, że aż 85% handlowców detalicznych stwierdziło, że ma do czynienia z wardrobingiem, a nieuczciwe zwroty wpływają w „dużym” lub „bardzo dużym” stopniu na ich działalność[2] i odbierają co najmniej 13% rocznych zysków z handlu internetowego. To alarmujące dane. Przykładowo, badania wykazały, że 13% konsumentów w Wielkiej Brytanii kupuje odzież z zamiarem jej jednokrotnego użycia[3], a następnie oddania w zamian za zwrot zapłaconej ceny. Wśród milenialsów, tj. osób w wieku 25-34 lat, wskaźnik ten jest jeszcze wyższy ― co piąty przedstawiciel tej grupy otwarcie przyznaje się do nieuczciwego zwrotu towarów.

Jakie są tego przyczyny? Handlowcy podejrzewają, że dużą rolę odgrywają media społecznościowe. Młodzież stosuje wardrobing w celu chwalenia się nowymi zakupami w Internecie. 9% przyznaje, że zrobiło sobie zdjęcie w nowym stroju, aby zamieścić je w mediach społecznościowych lub na vlogu, a następnie zwrócić ubranie[4].

 

Jak walczyć z wardrobingiem?

Rosnąca popularność wardrobingu staje się dla sprzedaży online jednym z największych problemów. Dostępna jest jednak prosta metoda, która może temu zaradzić.

Przykładem rozwiązania nowej generacji jest nowoczesna etykieta R-Turn Tag. Przeciwdziała ono wardrobingowi w sposób, który nie odstrasza uczciwych klientów. Na odzieży umieszczany jest w widocznym miejscu tag, umożliwiający komfortowe przymierzenie odzieży w domu, ale nie nadający się do użytkowania i późniejszego oddania w celu odzyskania pełnej ceny. Każda firma może umieścić na tym znaczniku własną markę, logo, kolory i dowolnie dobrane komunikaty. Tag jest samodzielnie usuwany przez klienta po podjęciu decyzji o zachowaniu zakupu.

-Temat wardrobingu pojawia się coraz częściej w naszych rozmowach z branżą e-commerce, a badanie pokazało, jak duża jest skala tego zjawiska. Istnieją jednak proste środki, za pomocą których sklepy mogą znacznie ograniczyć liczbę nieuczciwych zwrotów i zakomunikować, że nie pozwolą się łatwo oszukać – komentuje Ewa Pytkowska, szefowa Checkpoint Systems w Polsce

Znacznik R-Turn można przymocować do odzieży w dowolnym miejscu, również na szwie. Powinien on wizualnie odstraszać amatorów wardrobingu, a przy tym być łatwy w użyciu zarówno dla klientów, jak i handlowców.. Klienci mogą natomiast bezpiecznie usunąć znacznik w domu ― wystarczy go przekręcić. Innowacyjny mechanizm blokujący chroni bowiem klientów przed kontaktem ze szpilką.

- Handlowcy powinni sobie uświadomić, że wardrobing jest poważnym problemem, co potwierdziło to badanie. Powinni też znaleźć rozwiązania, dzięki którym ich towary będą chronione i dostępne dla uczciwych konsumentów stanowiących większość. Takimi rozwiązaniami są znaczniki, np. R-Turn Tag czy SharkTag firmy Checkpoint. Warto wprowadzić regułę przyjmowania zwrotów tylko wtedy, gdy na odzieży wciąż znajduje się taki znacznik lub inne podobne urządzenie wraz z załączoną instrukcją. Ograniczy to do minimum nieuczciwe zwroty bez niekorzystnego wpływu na doświadczenia uczciwych klientów – dodaje Ewa Pytkowska.

Więcej informacji można znaleźć w dostępnym do pobrania artykule przeglądowym Jak walczyć z wardrobingiem za pomocą systemów Checkpoint, który jest dostępny na stronie: https://checkpointsystems.com/pl/reports/eradicate-wardrobing-with-checkpoint/  

 


[1] <zostanie dodany link do strony Checkpoint Systems z badaniami w pdf>

[2]https://theloadstar.com/retailers-hit-for-added-transport-costs-as-wardrobing-becomes-the-fashion/

[3]https://edelivery.net/2019/01/fashion-retailers-fail-prioritise-returns-strategy-despite-losing-money-wardrobing/

[4]https://internetretailing.net/industry/industry/asos-leads-the-way-in-ending-wardrobing-trend-that-costs-retail-60bn-a-year-19443

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.