Komunikaty PR

Język nowej generacji

2020-01-16  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania pvm ( 0.1 MB )

Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią, wreszcie czy rzeczywistość, w której zostali wychowani warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie współczesne marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, pokaźnej grupy potencjalnych klientów. Jakie strategie obiorą?

Z jak zmiany

Młodzi ludzie stanowią obecnie 30% światowej populacji. Najstarsi przedstawiciele tej generacji kończą właśnie 21 lat i stają w pełni świadomymi konsumentami. Ta pokaźna grupa nowych klientów to „łakomy kąsek” dla wszystkich marketingowców. Dlatego firmy, także z branży FMCG opracowują i wdrażają strategie biznesowe, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania przedstawicieli tego pokolenia.  – Według badania OC&C Strategy Consultants osoby urodzone po 1998 roku rozwijają trendy zapoczątkowane przez Millenialsów. Mowa m.in. o poczuciu wspólnoty i odpowiedzialności społecznej czy pragnieniu doświadczania bardziej niż posiadania. Z drugiej strony, kształtują też własne, nowe wzorce i postawy. Jeśli chodzi o kryteria dotyczące decyzji zakupowych, przedstawiciele pokolenia Z wciąż, podobnie jak starsze generacje, kierują się głównie ceną i jakością. Jednocześnie, biorą oni pod uwagę również takie czynniki jak styl czy unikalność. Podczas zakupów, pokolenie Z wybiera marki, które reprezentują zbliżony do ich system wartości  – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

Globalny dostęp

Najmłodsze pokolenie, o które w najbliższym czasie powalczą firmy wyróżnia się globalnym charakterem. To ludzie, którzy dorastali w dobie wszechobecnego internetu. Mają dziś dostęp do tych samych informacji i mediów, a także, co ważne, możliwość zakupu tych samych usług i produktów. Osoby mieszkające na wschodniej czy zachodniej półkuli mogą więc postrzegać świat w zaskakująco podobny sposób i reagować na podobne bodźce. Chcąc dotrzeć z przekazem do jak najszerszej grupy odbiorców globalne marki często wybierają więc znanych na całym świecie celebrytów, dzięki którym komunikują swoje produkty w Ameryce, Europie czy Azji. Podobnie działa to także w skali danego kraju. Przykład? Jedna z ostatnich kampanii realizowana przez Perfetti van Melle dla Chupa Chups, angażująca Stuu i Naruciaka, jednych z najpopularniejszych infuencerów w Polsce. Ich #SourInfernalsChallenge zobaczyło niemal 1,5 widzów!

Niepodważalna indywidualność

Wchodząca na rynek generacja chętnie przyjmuje globalnie dostępnie wzorce i postawy. Lubi mainstreamowe marki i asortyment z rozpoznawalnym logo.  Jednocześnie jednak poszukuje produktów, które wyróżniają się czymś niezwykłym. I niekoniecznie chodzi o nowości. Przedstawiciele pokolenia Z chętnie sięgają także po limitowane edycje dobrze znanych produktów wypuszczane na rynek np. przy okazji wydarzeń na świecie. – W Perfetti Van Melle stale przyglądamy się trendom na rynku i nieustannie staramy się na nie na bieżąco odpowiadać. Rok 2020 będzie dla nas niezwykle intensywny, jako że szykujemy dla naszych klientów, także tych z Pokolenia Z serie produktów, które z pewnością będą dla nich sporym, pozytywnym, zaskoczeniem – komentuje Bonecki.

Wśród Pokolenia Z znajdziemy świadomych konsumentów, którzy mają wysokie wymagania względem marek. Wartości, które cenią powinny być zawarte w DNA brandów. Chcąc dotrzeć i przekonać do siebie przedstawicieli tej generacji firmy muszą pamiętać o zapewnieniu konsumentom odpowiednich wrażeń i stałej obecności w mediach społecznościowych. To one najbardziej wpływają na umysły i decyzje najmłodszych kupujących. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza, że stawka o którą walczą firmy jest wysoka.  Nawiązanie silnej relacji „marka – konsument” z pokoleniem, które dopiero wkracza w dorosłość może zaowocować zdobyciem lojalnego klienta na lata.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.