Komunikaty PR

Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka

2021-11-09  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP Somat ( 2.36 MB )

Marka Somat we współpracy z fundacją Polki Mogą Wszystko rozpoczyna akcję pomocowo-edukacyjną skierowaną do rodzinnych domów dziecka. Celem programu jest promowanie zasad zdrowego żywienia wśród dzieci mieszkających w placówkach, zachęcenie do wspólnego gotowania i spędzania czasu razem. Dodatkowo, w ramach przedsięwzięcia, marka Somat zapewni placówkom roczny zapas tabletek do zmywarki. W akcję włączyła się również marka Samsung, producent wysokiej jakości zmywarek i partner Somat. Samsung ufundował 20 urządzeń, które trafią do najbardziej potrzebujących rodzinnych domów dziecka.  

W Polsce rodzinne domy dziecka funkcjonują do 1999 roku. Są to instytucje pomocy społecznej, które zapewniają dzieciom całodobową opiekę i wychowanie w warunkach zbliżonych do domu rodzinnego do czasu powrotu dziecka do rodziny, umieszczenia go w rodzinie adopcyjnej lub jego usamodzielnienia. Zgodnie z danymi opublikowanymi pod koniec 2020 roku w Polsce istnieją 702 placówki tego typu, przebywa w nich ponad 4500 dzieci. W jednym rodzinnym domu dziecka zwykle mieszka 6-8 dzieci, nie licząc biologicznych pociech rodziców zastępczych. – W placówkach tego typu dzieci mają szansę, by czuć się jak w domu. Mogą budować więzi nie tylko z opiekunami, ale również z rodzeństwem biologicznym, dlatego rodzinne domy dziecka są w szczególny sposób dedykowane licznym rodzeństwom – mów Joanna Luberadzka-Gruca, Prezes Zarządu Fundacji Polki Mogą Wszystko.

Kto pozmywa? Somat

W tak licznych domostwach zmywanie jest nie lada wyzwaniem. Szacuje się, że w rodzinnych domach dziecka zmywa się ok. 200 naczyń dziennie (nie wlicza się w to garnków, zastawy, czy patelni). Rocznie daje to 73 000 sztuk naczyń! Dlatego, aby ulżyć domowemu budżetowi, marka Somat przekaże roczne zapasy produktów do zmywarki wszystkim rodzinnym domom dziecka, które zadeklarują taką potrzebę. Do placówek trafią wysokiej jakości tabletki i kapsułki oraz produkty pomagające utrzymać urządzenia w czystości. Do 20 najbardziej potrzebujących placówek zostaną dostarczone zmywarki wolnostojące, ufundowane przez markę Samsung. Aby podkreślić, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu, rodziny otrzymają również gry „Kto pozmywa?” ze specjalnej, limitowanej edycji, przygotowanej we współpracy z wydawnictwem Granna.

Gdy Somat zmywa, rodziny mają czas na zabawę i edukację

Celem programu jest kształtowanie umiejętności, które dzieci będą mogły wykorzystać w dorosłym życiu, tj. gotowanie, przygotowanie pełnowartościowych posiłków oraz pokazanie dzieciom, że wykonywanie obowiązków domowych może być przyjemnością. Dla rodzin, które zdecydują się uczestniczyć w programie, zorganizowane zostaną warsztaty oraz konkurs. Z uwagi na sytuację epidemiczną, wydarzenia odbędą się online. Podczas warsztatów dotyczących odżywania, rodziny dowiedzą się, jak jeść zdrowo. Wydarzenie poprowadzi ekspert z zakresu żywności i żywienia, który podzieli się swoją wiedzą oraz zachęci dzieci i rodziców do dbania o jakość spożywanych na co dzień pokarmów.

Uczestnicy projektu będą partycypować również w warsztatach – gotowaniu ze znanym szefem kuchni. Wydarzenie to ma na celu zachęcenie rodzin do spędzania czasu razem oraz pokazanie, że przygotowywanie zdrowych posiłków to świetny pomysł na rodzinną aktywność, integrację, a co najważniejsze: dobrą zabawę.

Przewidziano także skorelowany ze świętami Bożego Narodzenia konkurs, w ramach którego uczestnicy będą przygotowywać ozdoby świąteczne. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.

Projekt jest realizowany w okresie wrzesień-grudzień 2021. Szczegółowe informacje o  poszczególnych etapach jego realizacji  będą podawane na bieżąco, zarówno w mediach online, jak i offline. Za działania Public Relations odpowiada agencja Quality Public Relations.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki Biuro prasowe
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za
Handel Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii
2024-05-14 | 14:50

Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii

Na początku maja ruszyła wielokanałowa kampania „Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush”. Promuje ona uruchomioną 22 kwietnia platformę, w ramach której klienci
Handel Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”
2024-05-14 | 13:50

Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”

W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc1. Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.