Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka
Marka Somat we współpracy z fundacją Polki Mogą Wszystko rozpoczyna akcję pomocowo-edukacyjną skierowaną do rodzinnych domów dziecka. Celem programu jest promowanie zasad zdrowego żywienia wśród dzieci mieszkających w placówkach, zachęcenie do wspólnego gotowania i spędzania czasu razem. Dodatkowo, w ramach przedsięwzięcia, marka Somat zapewni placówkom roczny zapas tabletek do zmywarki. W akcję włączyła się również marka Samsung, producent wysokiej jakości zmywarek i partner Somat. Samsung ufundował 20 urządzeń, które trafią do najbardziej potrzebujących rodzinnych domów dziecka.
W Polsce rodzinne domy dziecka funkcjonują do 1999 roku. Są to instytucje pomocy społecznej, które zapewniają dzieciom całodobową opiekę i wychowanie w warunkach zbliżonych do domu rodzinnego do czasu powrotu dziecka do rodziny, umieszczenia go w rodzinie adopcyjnej lub jego usamodzielnienia. Zgodnie z danymi opublikowanymi pod koniec 2020 roku w Polsce istnieją 702 placówki tego typu, przebywa w nich ponad 4500 dzieci. W jednym rodzinnym domu dziecka zwykle mieszka 6-8 dzieci, nie licząc biologicznych pociech rodziców zastępczych. – W placówkach tego typu dzieci mają szansę, by czuć się jak w domu. Mogą budować więzi nie tylko z opiekunami, ale również z rodzeństwem biologicznym, dlatego rodzinne domy dziecka są w szczególny sposób dedykowane licznym rodzeństwom – mów Joanna Luberadzka-Gruca, Prezes Zarządu Fundacji Polki Mogą Wszystko.
Kto pozmywa? Somat
W tak licznych domostwach zmywanie jest nie lada wyzwaniem. Szacuje się, że w rodzinnych domach dziecka zmywa się ok. 200 naczyń dziennie (nie wlicza się w to garnków, zastawy, czy patelni). Rocznie daje to 73 000 sztuk naczyń! Dlatego, aby ulżyć domowemu budżetowi, marka Somat przekaże roczne zapasy produktów do zmywarki wszystkim rodzinnym domom dziecka, które zadeklarują taką potrzebę. Do placówek trafią wysokiej jakości tabletki i kapsułki oraz produkty pomagające utrzymać urządzenia w czystości. Do 20 najbardziej potrzebujących placówek zostaną dostarczone zmywarki wolnostojące, ufundowane przez markę Samsung. Aby podkreślić, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu, rodziny otrzymają również gry „Kto pozmywa?” ze specjalnej, limitowanej edycji, przygotowanej we współpracy z wydawnictwem Granna.
Gdy Somat zmywa, rodziny mają czas na zabawę i edukację
Celem programu jest kształtowanie umiejętności, które dzieci będą mogły wykorzystać w dorosłym życiu, tj. gotowanie, przygotowanie pełnowartościowych posiłków oraz pokazanie dzieciom, że wykonywanie obowiązków domowych może być przyjemnością. Dla rodzin, które zdecydują się uczestniczyć w programie, zorganizowane zostaną warsztaty oraz konkurs. Z uwagi na sytuację epidemiczną, wydarzenia odbędą się online. Podczas warsztatów dotyczących odżywania, rodziny dowiedzą się, jak jeść zdrowo. Wydarzenie poprowadzi ekspert z zakresu żywności i żywienia, który podzieli się swoją wiedzą oraz zachęci dzieci i rodziców do dbania o jakość spożywanych na co dzień pokarmów.
Uczestnicy projektu będą partycypować również w warsztatach – gotowaniu ze znanym szefem kuchni. Wydarzenie to ma na celu zachęcenie rodzin do spędzania czasu razem oraz pokazanie, że przygotowywanie zdrowych posiłków to świetny pomysł na rodzinną aktywność, integrację, a co najważniejsze: dobrą zabawę.
Przewidziano także skorelowany ze świętami Bożego Narodzenia konkurs, w ramach którego uczestnicy będą przygotowywać ozdoby świąteczne. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Projekt jest realizowany w okresie wrzesień-grudzień 2021. Szczegółowe informacje o poszczególnych etapach jego realizacji będą podawane na bieżąco, zarówno w mediach online, jak i offline. Za działania Public Relations odpowiada agencja Quality Public Relations.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.