Komunikaty PR

Marketing internetowy w branży AGD - jak wykorzystać pozytywne prognozy, aby spr

2020-02-05  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.92 MB )

Do 2023 rynek AGD w Polsce ma wzrosnąć średnio o 14,3% rocznie. Jest to o wiele lepszy wynik niż w skali globalnej - w tym przypadku dynamika wzrostu wyniesie średnio 8,5%. Pozytywne perspektywy dają polskim firmom nie tylko szansę na utrzymanie płynności finansowej, ale także możliwość zdobycia tytułu lidera w swojej dziedzinie. A jak może pomóc w tym marketing internetowy? Sprawdź, czy pamiętasz o dwóch istotnych elementach, które pomogą osiągnąć zadowalające efekty.

Marketing internetowy w branży AGD- poproś klientów o opinie

Według badań 80% z nas szuka w sieci opinii na temat produktów, które zamierzamy kupić. Z kolei aż 72% konsumentów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę ma wpływ na ich decyzje zakupowe. To zdecydowane argumenty przemawiające za pozyskiwaniem pozytywnych rekomendacji od swoich klientów. W praktyce nie jest to jednak takie proste. Wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują bowiem, że jedynie co trzeci zadowolony klient aktywnie poleca daną firmę. Wniosek? Sprzedaż dobrego jakościowo sprzętu AGD, czy perfekcyjna obsługa posprzedażowa nie są kluczem do pozyskania kolejnych klientów. Zadowolenie z zakupu pralki, suszarki, czy lodówki to także zbyt mało, by pozyskać referencje klientów. Trzeba pójść o krok dalej - wdrożyć przemyślaną strategię marketingu referencyjnego. - To relatywnie tania i skuteczna technika wspierająca pozyskanie nowych klientów, a finalnie - pozwalająca zwiększyć sprzedaż - tłumaczy Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający Commplace. A ile kosztuje marketing referencyjny? - Niezbędne nakłady to przede wszystkim czas i energia - twoja oraz twoich odbiorców - dodaje ekspert z Commplace. 

 

Marketing internetowy - daj się zauważyć nie robiąc niepotrzebnego zamieszania

Na początku należy zadać pytanie - w jaki sposób potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o twoich produktach? Odpowiedzi jest wiele - z social mediów, gazetek reklamowych, bannerów na stronach internetowych, czy mailingów reklamowych. Pytanie kolejne - czy na pewno kolejny mailing o promocji na lodówkę, pralkę lub odkurzacz sprawi, że klient zacznie rozważać zakup? Czy reklama, której zamknięcie wymaga znalezienia ukrytego krzyżyka, będzie równie zachęcająca? Odpowiedź jest oczywista. Dobrym pomysłem jest zmiana taktyki. W jakim miejscu potencjalni klienci naprawdę szukają produktów? W wyszukiwarce Google. W ciągu 60 sekund w Google wpisywanych jest ok. 2 mln wyszukiwanych fraz. Dodatkowo - 59% ankietowanych przez Hubspot stwierdziło, że inbound marketing pozytywnie wpływa na generowanie leadów. Należy jednak wziąć pod uwagę, że prawie 82% użytkowników klika w organiczne wyniki wyszukiwania. Ponad 90% ogląda z kolei wyniki na pierwszej stronie, natomiast 63% kliknie w trzy pierwsze linki. W jaki sposób wykorzystać te statystyki? Wykorzystując nowo powstałe narzędzie - marketing conversion. Marketing conversion daje szansę na zwiększenie konwersji nawet o 30%. Co to oznacza dla twojej marki? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, bez konieczności przeznaczania dużych budżetów na content marketing, social media, czy artykuły sponsorowane. Dobrą informacją jest fakt, że nie musisz w ogóle generować nowej treści, a sprytnie wykorzystać dotychczasowe materiały. - Najważniejsze jest, aby już na samym początku odpowiednio ocenić potencjał treści, zdjęć, filmów w korelacji z zachowaniami użytkowników wyszukiwarek. Istotna jest tu także optymalizacja treści, w tym kompleksowe działania SEO, wspierające marketing internetowy- wyjaśnia ekspert z Commplace. 

Niezależnie od tego, z jakiej pozycji startujesz, wystartuj mądrze - planując działanie. Przeprowadź audyt marketingowy, ustal cel i podejmij walkę. Pozytywne prognozy to szansa na rozwój biznesu, a przecież do tego cały czas dążysz, prawda? 





 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku Biuro prasowe
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z
Handel Wygrana czy pułapka? Dane uczestników jako nowa waluta
2024-07-02 | 15:05

Wygrana czy pułapka? Dane uczestników jako nowa waluta

W świecie cyfrowym, gdzie granice pomiędzy realnymi a wirtualnymi doświadczeniami zacierają się na naszych oczach, konkursy online jawią się jako złotodajne żyły dla firm poszukujących
Handel Żabka od roku wspólnie z woshwosh przedłuża życie butów klientów
2024-07-02 | 10:15

Żabka od roku wspólnie z woshwosh przedłuża życie butów klientów

Minął już rok od kiedy Żabka, w ramach rozszerzania portfolio swoich usług, nawiązała współpracę z woshwosh - pierwszą w Europie firmą zajmującą się cyrkularnością obuwia.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.