Muszkieterowie umocnili pozycję w Europie w 2020 r. – 46,3 miliarda obrotów
W 2020 roku Grupa Muszkieterów, działająca na czterech europejskich rynkach, wypracowała wzrost obrotów o 2,3 proc. Obroty siedmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto (działające we Francji), Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady oraz Rapid Pare-Brise – a także stacji paliw wyniosły 42,1 miliarda euro. Z kolei przychody pionu rolno-spożywczego AgroMousquetaires, na poziomie 4,2 miliarda euro, zwiększyły całkowity obrót Grupy w 2020 roku do 46,3 miliarda euro. Grupę Muszkieterów w Europie tworzy ponad 3 000 niezależnych przedsiębiorców i 150 000 pracowników, a także blisko 4 000 punktów sprzedaży.
– Wyjątkowy, 2020 rok był dla szyldów Grupy Muszkieterów okresem bezprecedensowego przyspieszenia działań. Ponownie dowiedziono użyteczności społecznej sieci handlowych. W ciągu tego roku wiele prac zostało zintensyfikowanych, osiągając tempo, które jeszcze rok temu było nie do pomyślenia. Mowa tutaj m.in. o imponującym postępie w zakresie e-commerce, silniejszym przywiązaniu do handlu lokalnego oraz do budowania bliskich relacji z klientem, rosnących wymaganiach w zakresie CSR czy nowych oczekiwaniach dotyczących siły nabywczej. We wszystkich tych obszarach przedsiębiorcy Grupy Muszkieterów przyspieszyli prace rozpoczęte kilka lat temu, wykazując się elastycznością i solidarnością. Świadczy o tym wzrost udziałów w rynku naszych szyldów branży spożywczej oraz dom i ogród. W 2021 roku będziemy wzmacniać te działania, odpowiadając w możliwie jak największym stopniu na oczekiwania konsumentów dotkniętych pandemią – komentuje Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.
Wzrosty obrotów Intermarché i Netto w Europie. Obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro
Łączne obroty sieci Intermarché w Belgii, Francji, Polsce oraz Portugalii, a także Netto we Francji, wyniosły w 2020 roku 37,8 miliarda euro.
We Francji, pod koniec grudnia udziały Intermarché i Netto w rynku FMCG oraz świeżych produktów działów samoobsługowych wyniosły łącznie 15,7 proc. w skali roku, notując wzrost o 0,7 pkt. Z kolei ich obroty kształtowały się na poziomie 33,9 miliarda euro, z czego obroty sieci Intermarché wyniosły 32,5 miliarda euro (wzrost o 1,4 proc.), a Netto 1,4 miliarda euro (wzrost o 7,3 proc.).
W 2020 roku kluczowe było przyspieszenie rozwoju usługi e-commerce. Dzięki sieci 1 495 punktów Intermarché Drive, udział w tym rynku wyniósł 10,2 proc., a obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro. Co więcej, rozwój sposobów dostawy umożliwił dotarcie do nowej grupy klientów.
Dobry rok dla Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash
W Europie, trzy szyldy Grupy Muszkieterów z produktami do domu i ogrodu, tj. Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash wypracowały w 2020 roku obroty na poziomie 3,97 miliarda euro.
We Francji obroty tych trzech sieci w 2020 roku wyniosły łącznie 3,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Na wypracowane wyniki szczególny wpływ miała sprzedaż produktów z działów ogród i dekoracje. Udziały w rynku Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash na koniec 2020 roku wyniosły 15,1 proc., co stanowi wzrost o 0,7 pkt. w porównaniu z 2019 rokiem.
Grupa Muszkieterów w liczbach (na dzień 31.12.2020 r.):
• 46,3 mld euro obrotu (łącznie ze stacjami paliw)
• 3 072 niezależnych przedsiębiorców
• 150 000 pracowników
• 3 969 punktów sprzedaży w Europie, w tym 3 193 we Francji oraz 776 za granicą (330 w Portugalii, 78 w Belgii, 368 w Polsce)
• 3 sieci:
- Sieć Spożywcza (2 671 punktów sprzedaży)
- Sieć Dom i Ogród (855 punktów sprzedaży)
- Sieć Usług Motoryzacyjnych (443 punkty sprzedaży)
• 7 szyldów:
- Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, Rapid Pare-Brise
• Agromousquetaires: 59 zakładów produkcyjnych, 4,2 mld euro obrotów
• 6 497 659 m² powierzchni sprzedaży, czyli +0,6 proc. vs 2019 r.
Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu
Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów
Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.