Muszkieterowie umocnili pozycję w Europie w 2020 r. – 46,3 miliarda obrotów
W 2020 roku Grupa Muszkieterów, działająca na czterech europejskich rynkach, wypracowała wzrost obrotów o 2,3 proc. Obroty siedmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto (działające we Francji), Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady oraz Rapid Pare-Brise – a także stacji paliw wyniosły 42,1 miliarda euro. Z kolei przychody pionu rolno-spożywczego AgroMousquetaires, na poziomie 4,2 miliarda euro, zwiększyły całkowity obrót Grupy w 2020 roku do 46,3 miliarda euro. Grupę Muszkieterów w Europie tworzy ponad 3 000 niezależnych przedsiębiorców i 150 000 pracowników, a także blisko 4 000 punktów sprzedaży.
– Wyjątkowy, 2020 rok był dla szyldów Grupy Muszkieterów okresem bezprecedensowego przyspieszenia działań. Ponownie dowiedziono użyteczności społecznej sieci handlowych. W ciągu tego roku wiele prac zostało zintensyfikowanych, osiągając tempo, które jeszcze rok temu było nie do pomyślenia. Mowa tutaj m.in. o imponującym postępie w zakresie e-commerce, silniejszym przywiązaniu do handlu lokalnego oraz do budowania bliskich relacji z klientem, rosnących wymaganiach w zakresie CSR czy nowych oczekiwaniach dotyczących siły nabywczej. We wszystkich tych obszarach przedsiębiorcy Grupy Muszkieterów przyspieszyli prace rozpoczęte kilka lat temu, wykazując się elastycznością i solidarnością. Świadczy o tym wzrost udziałów w rynku naszych szyldów branży spożywczej oraz dom i ogród. W 2021 roku będziemy wzmacniać te działania, odpowiadając w możliwie jak największym stopniu na oczekiwania konsumentów dotkniętych pandemią – komentuje Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.
Wzrosty obrotów Intermarché i Netto w Europie. Obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro
Łączne obroty sieci Intermarché w Belgii, Francji, Polsce oraz Portugalii, a także Netto we Francji, wyniosły w 2020 roku 37,8 miliarda euro.
We Francji, pod koniec grudnia udziały Intermarché i Netto w rynku FMCG oraz świeżych produktów działów samoobsługowych wyniosły łącznie 15,7 proc. w skali roku, notując wzrost o 0,7 pkt. Z kolei ich obroty kształtowały się na poziomie 33,9 miliarda euro, z czego obroty sieci Intermarché wyniosły 32,5 miliarda euro (wzrost o 1,4 proc.), a Netto 1,4 miliarda euro (wzrost o 7,3 proc.).
W 2020 roku kluczowe było przyspieszenie rozwoju usługi e-commerce. Dzięki sieci 1 495 punktów Intermarché Drive, udział w tym rynku wyniósł 10,2 proc., a obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro. Co więcej, rozwój sposobów dostawy umożliwił dotarcie do nowej grupy klientów.
Dobry rok dla Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash
W Europie, trzy szyldy Grupy Muszkieterów z produktami do domu i ogrodu, tj. Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash wypracowały w 2020 roku obroty na poziomie 3,97 miliarda euro.
We Francji obroty tych trzech sieci w 2020 roku wyniosły łącznie 3,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Na wypracowane wyniki szczególny wpływ miała sprzedaż produktów z działów ogród i dekoracje. Udziały w rynku Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash na koniec 2020 roku wyniosły 15,1 proc., co stanowi wzrost o 0,7 pkt. w porównaniu z 2019 rokiem.
Grupa Muszkieterów w liczbach (na dzień 31.12.2020 r.):
• 46,3 mld euro obrotu (łącznie ze stacjami paliw)
• 3 072 niezależnych przedsiębiorców
• 150 000 pracowników
• 3 969 punktów sprzedaży w Europie, w tym 3 193 we Francji oraz 776 za granicą (330 w Portugalii, 78 w Belgii, 368 w Polsce)
• 3 sieci:
- Sieć Spożywcza (2 671 punktów sprzedaży)
- Sieć Dom i Ogród (855 punktów sprzedaży)
- Sieć Usług Motoryzacyjnych (443 punkty sprzedaży)
• 7 szyldów:
- Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, Rapid Pare-Brise
• Agromousquetaires: 59 zakładów produkcyjnych, 4,2 mld euro obrotów
• 6 497 659 m² powierzchni sprzedaży, czyli +0,6 proc. vs 2019 r.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.