Na rynek e-grocery wkracza start-up Foodibazar
Marka Foodibazar wkracza na polski rynek e-grocery warty ok. 3 mld zł. Model biznesowy zakłada dystrybucję świeżych produktów spożywczych prosto z targowisk i bazarów. Zamówienia składane za pośrednictwem dedykowanej platformy zostaną dostarczone bezpośrednio do klienta usługą „door to door”. Foodibazar planuje korzystać z wewnętrznej logistyki, realizując w ten sposób efektywny proces przepływu produktów. Dedykowana platforma zakupowa wystartuje na początku 2022 r. Spółka zakłada kilkanaście tys. transakcji w pierwszym roku działalności.
Start-up Foodibazar zaoferuje produkty wysokiej jakości gdzie gwarancją jakości będą sami sprzedawcy. Dedykowana platforma umożliwi zakupy online produktów, które dostarczane będą bezpośrednio z targowisk. W ten sposób spółka chce zagwarantować wysoką jakość kupowanych produktów.
- Prowadzimy zaawansowane prace nad mechaniką naszej platformy online, która planowo ruszy na początku przyszłego roku. Celem biznesu Foodibazaru będzie zapewnienie konsumentom dostępu do świeżej i jakościowej żywności. Opieramy naszą działalność na wewnętrznej logistyce - od zamówienia, poprzez pakowanie, aż po odbiór towaru przez kierowcę – mówi Michał Kowalczyk, prezes zarządu Foodibazar. – Na rynku działa ponad 60 targowisk. Naszą ambicją jest podpisanie umów z większością z nich. Aktualnie przeprowadzamy wstępne rozmowy z kilkunastoma podmiotami – dodaje.
Gwarancją Foodibazaru będą sprzedawcy, których konsumenci znają od lat. Firma zwraca uwagę na doświadczenie zakupowe odbiorców oraz możliwość bliższego poznania sprzedawców, ich historii i doświadczenia. Platforma będzie narzędziem koordynującym cały proces zakupowy, czyniąc go szybszym i bezpieczniejszym.
Spółka zakłada kilkanaście tys. transakcji w pierwszym roku działalności.
- Widzimy duży potencjał w sprzedaży produktów spożywczych online i chcemy mieć realny wpływ na rozwój rynku e-grocery w Polsce. Wśród trendów, które są coraz częściej zauważalne na rynku żywności, jest wspieranie lokalnych dostawców, oferujących świeży i ekologiczny towar w Foodibazar wdrażamy tę ideę. – komentuje prezes zarządu Foodibazar. – Na naszej platformie chcemy udostępnić funkcję wirtualnego stoiska, które będzie unikalnym doświadczeniem zakupowym, umożliwiającym bezpośredni kontakt ze sprzedawcą – dodaje.
Obecnie rynek e-grocery wyceniany jest na ok. 3 mld zł. Z przeprowadzonych badań i analiz rynkowych wynika, że w najbliższych latach może urosnąć nawet do 15 mld zł. Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój rynku e-grocery w Polsce, oferując proste, szybkie i przede wszystkim bezpieczne zakupy. Jak wynika z raportów rynkowych, prawie 15 mln Polaków choć raz zrobiło zakupy spożywcze w sieci. Największym rynkiem e-grocery w Europie wciąż pozostaje Anglia.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.