Komunikaty PR

Na rynek e-grocery wkracza start-up Foodibazar

2021-10-21  |  11:00
Biuro prasowe

Marka Foodibazar wkracza na polski rynek e-grocery warty ok. 3 mld zł. Model biznesowy zakłada dystrybucję świeżych produktów spożywczych prosto z targowisk i bazarów. Zamówienia składane za pośrednictwem dedykowanej platformy zostaną dostarczone bezpośrednio do klienta usługą „door to door”. Foodibazar planuje korzystać z wewnętrznej logistyki, realizując w ten sposób efektywny proces przepływu produktów. Dedykowana platforma zakupowa wystartuje na początku 2022 r. Spółka zakłada kilkanaście tys. transakcji w pierwszym roku działalności.

Start-up Foodibazar zaoferuje produkty wysokiej jakości gdzie gwarancją jakości będą sami sprzedawcy. Dedykowana platforma umożliwi zakupy online produktów, które dostarczane będą bezpośrednio z targowisk. W ten sposób spółka chce zagwarantować wysoką jakość kupowanych produktów. 

 

- Prowadzimy zaawansowane prace nad mechaniką naszej platformy online, która planowo ruszy na początku przyszłego roku. Celem biznesu Foodibazaru będzie zapewnienie konsumentom dostępu do świeżej i jakościowej żywności. Opieramy naszą działalność na wewnętrznej logistyce - od zamówienia, poprzez pakowanie, aż po odbiór towaru przez kierowcę – mówi Michał Kowalczyk, prezes zarządu Foodibazar. – Na rynku działa ponad 60 targowisk. Naszą ambicją jest podpisanie umów z większością z nich. Aktualnie przeprowadzamy wstępne rozmowy z kilkunastoma podmiotami – dodaje.

Gwarancją Foodibazaru będą sprzedawcy, których konsumenci znają od lat. Firma zwraca uwagę na doświadczenie zakupowe odbiorców oraz możliwość bliższego poznania sprzedawców, ich historii i doświadczenia.  Platforma będzie narzędziem koordynującym cały proces zakupowy, czyniąc go szybszym i bezpieczniejszym.

Spółka zakłada kilkanaście tys. transakcji w pierwszym roku działalności.

- Widzimy duży potencjał w sprzedaży produktów spożywczych online i chcemy mieć realny wpływ na rozwój rynku e-grocery w Polsce. Wśród trendów, które są coraz częściej zauważalne na rynku żywności, jest wspieranie lokalnych dostawców, oferujących świeży i ekologiczny towar w Foodibazar wdrażamy tę ideę. – komentuje prezes zarządu Foodibazar. – Na naszej platformie chcemy udostępnić funkcję wirtualnego stoiska, które będzie unikalnym doświadczeniem zakupowym, umożliwiającym bezpośredni kontakt ze sprzedawcą –  dodaje.

Obecnie rynek e-grocery wyceniany jest na ok. 3 mld zł. Z przeprowadzonych badań i analiz rynkowych wynika, że w najbliższych latach może urosnąć nawet do 15 mld zł.  Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój rynku e-grocery w Polsce, oferując proste, szybkie i przede wszystkim bezpieczne zakupy. Jak wynika z raportów rynkowych, prawie 15 mln Polaków choć raz zrobiło zakupy spożywcze w sieci. Największym rynkiem e-grocery w Europie wciąż pozostaje  Anglia.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z
Handel Nowe otwarcia w G City w 1Q 2024 roku
2024-04-26 | 10:15

Nowe otwarcia w G City w 1Q 2024 roku

Wrocławska Galeria Dominikańska wzmocniła swoją ofertę restauracyjno-kawiarnianą otwierając elegancki lokal Wagożercy (243 mkw.) oraz Czas na Herbatę (42 mkw.) – miejsce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.