Komunikaty PR

Nie daj się okraść, ogranicz koszty i przyciągnij klienta!

2020-02-25  |  10:16
Biuro prasowe

Podczas targów EuroShop 2020 Checkpoint Systems zaprezentował szereg nowych, pionierskich rozwiązań, które pokazują, jak nowoczesna technologia pomaga firmom w poruszaniu się na dynamicznie zmieniającym się rynku handlu detalicznego. Dzięki zrozumieniu złożonych wyzwań, jakie niesie ze sobą cyfrowa transformacja, Checkpoint Systems pokazał jak współpracuje z markami w celu zbudowania dopasowanego do potrzeb, elastycznego środowiska sklepowego, które zwiększa zarówno zdolności operacyjne, jak i przyczynia się do wzrostu zadowolenia klientów.

Prosty sposób na uproszczenie obsługi zamówień w handlu wielokanałowym – technologia  RFID

Dokładność i szybkość inwentaryzacji stanowi problem dla 56%  sprzedawców detalicznych, którzy wdrożyli u siebie modele sprzedaży wielokanałowej[1]. Checkpoint Systems, odpowiadając na potrzeby sieci detalicznych stworzył nowoczesną platformę oprogramowania HALO, która jest wyposażona w funkcję zarządzania wielokanałowego i zarządzania zadaniami. Platforma HALO upraszcza realizację zamówień wielokanałowych, czyli "kupuj online, odbieraj w sklepie" oraz wysyłek z magazynu.

Badania pokazały, że system bazujący na technologii RFID zwiększa dokładność inwentaryzacji z poziomu 65-75% do aż 93-99%, co w znaczącym stopniu ułatwia zarządzanie stanami magazynowymi. Platforma HALO wykorzystując RFID zbiera absolutnie dokładne dane o stanach magazynowych, a tym samym ułatwia dystrybucję zamówień między sklepami w zależności od dostępności towarów. Z kolei aplikacja mobilna HALO pokazuje personelowi sklepu precyzyjne informacje o zamówieniach i pomaga zaplanować ich realizację, zlokalizować towary w magazynie (lub na terenie sklepu) i przygotować się do odbioru zamówienia przez konsumenta lub do jego wysyłki. Nowa funkcjonalność zwiększa produktywność sklepów, zwiększając liczbę zrealizowanych zamówień na godzinę, co zwiększa sprzedaż oraz zadowolenie klientów.

- Nieustannie inwestujemy w logistykę i IT, aby usprawnić zorientowany na klienta model sprzedaży wielokanałowej. Dzięki HALO i nowemu sposobowi realizacji zamówień w sklepach spodziewamy się jeszcze większej optymalizacji działań poprzez dokładną wiedzę na temat stanów magazynowych. Tworzymy w ten sposób nowy poziom zadowolenia klientów -  mówi Daniel Muñoz, Dyrektor Operacyjny Desigual, międzynarodowej marki odzieżowej z siedzibą w Hiszpanii.

Wizualny merchandising przyszłości i wzrost ROI

W całym sektorze handlu detalicznego obserwuje się zarówno wzrost oczekiwań konsumentów, jak również nasilająca się konkurencję. Checkpoint Systems pomaga sprzedawcom detalicznym przyciągnąć klientów do sklepów za pomocą nowego, rewolucyjnego rozwiązania w łączącego w sobie możliwość prezentacji reklamy wideo i jednoczesnego zapobiegania stratom wynikającym z kradzieży - wszystko w jednym urządzeniu. Udowodniono, że systemy digital signage zwiększają możliwości sprzedaży – cyfrowe ekrany w sklepach sprawiają, że klienci spędzają w nich nawet 30% więcej czasu przeglądając towary, a 4 na 5 sieci handlowych odnotowało wzrost sprzedaży sięgający 33%.

Odpowiedzią na ten trendjest nowa, skupiająca uwagę bramka Checkpoint – Digital Display. To hybrydowe rozwiązanie łączące zalety cyfrowej reklamy zewnętrznej z funkcjami ochrony towarów. Urządzenie może emitować materiały wideo o dużym stopniu oddziaływania na klientów, zachęcając ich tym samym do wejścia do sklepu. Z drugiej strony antena pełni klasyczną funkcję ochrony z pełną funkcjonalnością EAS. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawcy mają możliwość łatwego wyświetlania kampanii wideo np. skorelowanych z aktualnymi promocjami, bez konieczności montowania dodatkowych wyświetlaczy w witrynach czy montowanych na ścianach.

 

Ochrona produktów metalizowanych lub zamkniętych w metalowych opakowaniach

Umacniając swoją pozycję  jako globalnego lidera w zakresie zabezpieczeń, Checkpoint Systems zaprezentował pierwszą na świecie etykietę RF przeznaczoną dla produktów wykonanych z metalu oraz metalowych opakowań. Do tej pory sprzedawcy korzystający z systemów zabezpieczeń RF EAS mieli bardzo ograniczone możliwości ochrony produktów zamkniętych w metalowych opakowaniach. Z tego powodu często nawet bardzo drogie towary leżały na półkach bez jakiegokolwiek zabezpieczenia. Rewolucyjna etykieta RF Metal Label jest odpowiedzią na zapotrzebowanie sprzedawców detalicznych w zakresie ochrony wartościowych, poszukiwanych produktów, takich jak mleko dla niemowląt, wielopaki z napojami energetycznymi czy drogie alkohole - jedne z najczęściej kradzionych produktów.

Etykiety RF Metal Label zostały już udostępnione w sześciu europejskich krajach, gdzie spotkały się z bardo dobrym przyjęciem i zebrały pozytywne opinie.

 

Lepsza wydajność i trwałość etykiet

Rozszerzając możliwości w zakresie etykietowania, Checkpoint ogłosił także wprowadzenie na rynek pierwszych etykiet typu inlay z rodziną chipów Impinj M700, w tym nowej wersji unikalnej etykiety UNO RF/RFID. Opatentowana i w pełni zintegrowana etykieta dwutechnologiczna RF/RFID UNO zyskała zupełnie nowe opcje, w tym możliwość wykorzystania niedawno wprowadzonego na rynek chipu Impinj M750.

Nowa etykieta oferuje jednocześnie dwie funkcje – po pierwsze daje korzyści płynące z ochrony EAS przy próbie wyniesienia towaru za sklepu. Po drugie, wraz z odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem umożliwia pełne zarządzanie zapasami i stanami magazynowymi wykorzystując do tego technologię RFID. W ten sposób sklepy zyskują technologię, która w jednej etykiecie łączy dwie pożądane funkcje. Pozwala to skrócić czas pracy pracowników i jednocześnie usprawnić procesy sprzedaży.

 

Zwiększenie ochrony produktów dzięki rozwiązaniom Alpha High Theft Solutions

Ponieważ estetyka sklepu i odpowiednie ekspozycje odgrywają kluczową rolę w stymulowaniu sprzedaży, sprzedawcy detaliczni zwracają się ku otwartym rozwiązaniom merchandisingowym, aby zachęcić klientów do oglądania i poznawania towarów na wystawie. Pomagając operatorom sklepów rozszerzyć możliwości wystawiennicze, Checkpoint zaprezentował szereg oczekiwanych rozwiązań Alpha High Theft Solutions.

Wśród produktów wprowadzonych na rynek podczas targów EuroShop 2020 Checkpoint zaprezentował nowy ShoeLok - identyfikator alarmowy, który przyczepia się do obuwia bez uszkodzenia towaru. Podczas imprezy pokazano również, jak sprzedawcy detaliczni mogą chronić estetykę marki, poprawiając jednocześnie widoczność towarów i co za tym idzie sprzedaż.

W celu ochrony przed coraz częstszym wykorzystywaniem przez złodziei sklepowych podrobionych, skradzionych lub nielegalnie pozyskanych urządzeń do łamania zabezpieczeń umieszczonych na produktach Checkpoint zaprezentował swoje rozwiązanie S3VX, oddając w ręce sprzedawców innowacyjny sposób na zwiększenie bezpieczeństwa. Klucze bezpieczeństwa z serii S3VX wykorzystują zaawansowaną technologię szyfrowania kodu weryfikacyjnego wysyłanego w celu rozbrojenia elementów zabezpieczających umieszczonych na towarach, a w tym samym czasie zabezpieczenie może zostać zdjęte za pomocą wyjątkowo mocnego magnesu S3x.

 

Nowa generacja rozwiązań EAS

Wraz ze zmieniającą się rolą tradycyjnych sklepów, sprzedawcy zwracają się w stronę nowych formatów, aby poprawić ogólne odczucia i wrażenia klientów. Innowacyjne projekty bramek Checkpointa pokazują, w jaki sposób marki mogą osiągnąć rekordowo wysokie wykrywanie prób kradzieży dzięki rozwiązaniom dopasowanym dla każdego formatu i branży. Szeroki asortyment anten EAS obejmuje ich wiele odmian - od dyskretnych zabezpieczeń montowanych w przejściach  po wolnostojące czujniki montowane na ścianie lub w drzwiach, wspierane przez elektroniczną platformę Checkpoint NEO.

Jako jedyny dostawca zintegrowanych rozwiązań mamy pełne zrozumienie złożonych wyzwań stojących przed firmami handlu detalicznego. Pokazujemy, w jaki sposób współpracujemy z sieciami handlowymi na całym świecie, aby poprawić ich wyniki finansowe i zapewnić bezproblemową obsługę klienta. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ogromnego zainteresowania naszym stoiskiem podczas targów EuroShop 2020, ponieważ wspieramy i inspirujemy rozwój w handlu detalicznym komentuje Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems.

 


[1] Forrester and the National Retail Federation

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:00

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim
Handel Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Handel Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.