Opakowanie 3E: estetyczne, elastyczne i ekologiczne
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Logistyka i transport produktów w wielu branżach wymaga zapakowania towaru tak, aby był bezpieczny, właściwie oznaczony, a zarazem atrakcyjny dla końcowego użytkownika. Warto poznać technologię pakowania, dostarczaną przez firmę Silny&Salamon, która znacznie różni się od powszechnych systemów flowpack, a zyskuje na popularności dzięki dodatkowym funkcjonalnościom. W czym tkwi jej fenomen?
Technologia Autobag odwraca nieco filozofię myślenia o pakowaniu, skupiając się na tym, by produkt zabezpieczyć nie tylko szybko, ale także estetycznie i ekologicznie, oraz by umożliwić elastyczne podejście do tego procesu, adaptując go do bieżących potrzeb. Maszyny APS Autobag, dystrybuowane w Polsce przez firmę Silny&Salamon, wraz z urządzeniami drukującymi, stanowią kompletne rozwiązanie dla firm działających w kanale e-commerce, w których pakuje się towary o różnych kształtach i rozmiarach. To także ciekawa opcja dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dla których ważna jest atrakcyjna prezentacja marki, możliwość nadruku informacji i doświadczenie zakupowe klienta.
Co przemawia za technologią Autobag
Wpadające w oko opakowanie nie tylko zwraca uwagę na półce sklepowej, ale ułatwia korzystanie z zapakowanego produktu, a nawet usprawnia logistykę wewnętrzną. Atutem technologii jest przygotowywanie opakowań u producenta worków według wymagań odbiorcy, gdzie dzięki wyspecjalizowanym maszynom można łatwiej i taniej uzyskać ich wysoką jakość. Do firm, korzystających z maszyn Autobag, należy jedynie zamknięcie produktów w worki i wykonanie ostatniego zgrzewu.
– Zmiana rodzaju opakowania na maszynie Autobag, w przeciwieństwie do technologii flowpack, wymaga wyłącznie włożenia innej rolki z workami bez konieczności przezbrojenia urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Odbywa się to także bez strat materiału opakowaniowego – podkreśla Karol Szostak z firmy Silny&Salamon.
Mocnym punktem technologii Autobag jest możliwość pakowania produktów o różnych kształtach, też bardzo nieregularnych. Popularna na rynku technologia flowpack sprawdza się głównie przy elementach sztywnych i foremnych – w takim przypadku pakowanie, przede wszystkim długich serii, okazuje się najbardziej ekonomicznym wyborem. Jednak obsługa klienta 4.0 stwarza nowe wyzwania. Oczekuje on customizacji i personalizacji produktów, co przy pakowaniu krótkich serii, czy pojedynczych egzemplarzy, przemawia za Autobagiem.
Elastyczne opakowanie w wielu wymiarach
Urządzenia do pakowania w gotowe worki na rolce, których wyłącznym dystrybutorem jest firma Silny&Salamon, zdadzą egzamin m.in. w branży e-commerce, motoryzacyjnej, meblarskiej, przemyśle elektrotechnicznym, farmaceutycznym i wielu innych. Maszyny wyposażone w nową technologię, automatycznie mogą otwierać i zamykać torby wysyłkowe, umożliwiając pracownikom szybsze pakowanie zamówień. Opakowania mogą mieć szerokość do 550 mm, a wbudowana drukarka termotransferowa, pracująca w systemie next-bag-out, umożliwia nanoszenia zmiennego nadruku na każdym worku, bezpośrednio przed jego napełnieniem. Eliminuje to dodatkowy proces drukowania etykiet adresowych, a więc i ryzyko błędów.
Worki Autobag z perforacją, zaprojektowane pod unikalne potrzeby firm, są też konkretnym usprawnieniem dla klienta końcowego np. w branży motoryzacyjnej, gdzie, jak się okazuje, ułatwiają one końcowym odbiorcom sprawne otwarcie opakowania, nawet gdy mają oni zabrudzone i śliskie ręce – dodaje Karol Szostak.
Zrównoważone materiały
Papierowe czy kartonowe opakowania, oklejone taśmą i etykietami w procesie logistycznym, nie są najlepszym wyborem dla firm, które zwracają uwagę na swój wpływ na środowisko. Wbrew powszechnej opinii, worki wykonane z jednorodnego polimeru ułatwiają recykling. Wysoka jakość surowca pozwala na stosowanie folii o mniejszej grubości przy tej samej wytrzymałości opakowania, przez co zmniejsza się ilość zużywanego tworzywa. Worki, dobrze dopasowane do wielkości produktów, umożliwiają też efektywniejszy załadunek i przewiezienie większej ilości towaru w jednym transporcie, zmniejszając ślad węglowy. Takie opakowanie, nie dość, że całkowicie nadające się do przetworzenia, jest wytrzymałe i wodoodporne.
Warto zaznaczyć, że worki, stosowane w technologii Autobag, mogą powstawać nawet w 95% z tworzywa z recyklingu. Dla firm, które chcą pójść jeszcze krok dalej, przygotowywane są opakowania na bazie ostu czy trzciny cukrowej, podlegające kompostowaniu.
Nie kupisz kota w worku
Efektywność i automatyzacja pakowania przekłada się na zwiększenie wydajności procesów logistycznych. Dodatkowo niewielkie gabaryty urządzeń Autobag pozwalają zaoszczędzić miejsce w halach, a także łatwo wkomponować je w linie produkcyjne. Co ważne, przed decyzją o zakupie maszyny, klient może ją nieodpłatnie przetestować w rzeczywistym środowisku pracy.
Ofertę Silny&Salamon dopełniają urządzenia do liczenia i ważenia drobnych elementów z dużą dokładnością. W wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz można zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.
Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.
* * *
O firmie
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: Turck Automation Technology, Fischer Automotive, Zakład Aparatury Elektrycznej - ERGOM czy Neuca.
Spółka znalazła się na liście Diamentów 2021 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.
![Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1821075663,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
![Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1638682860,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
![Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_801770450,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.