Opakowanie 3E: estetyczne, elastyczne i ekologiczne
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Logistyka i transport produktów w wielu branżach wymaga zapakowania towaru tak, aby był bezpieczny, właściwie oznaczony, a zarazem atrakcyjny dla końcowego użytkownika. Warto poznać technologię pakowania, dostarczaną przez firmę Silny&Salamon, która znacznie różni się od powszechnych systemów flowpack, a zyskuje na popularności dzięki dodatkowym funkcjonalnościom. W czym tkwi jej fenomen?
Technologia Autobag odwraca nieco filozofię myślenia o pakowaniu, skupiając się na tym, by produkt zabezpieczyć nie tylko szybko, ale także estetycznie i ekologicznie, oraz by umożliwić elastyczne podejście do tego procesu, adaptując go do bieżących potrzeb. Maszyny APS Autobag, dystrybuowane w Polsce przez firmę Silny&Salamon, wraz z urządzeniami drukującymi, stanowią kompletne rozwiązanie dla firm działających w kanale e-commerce, w których pakuje się towary o różnych kształtach i rozmiarach. To także ciekawa opcja dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dla których ważna jest atrakcyjna prezentacja marki, możliwość nadruku informacji i doświadczenie zakupowe klienta.
Co przemawia za technologią Autobag
Wpadające w oko opakowanie nie tylko zwraca uwagę na półce sklepowej, ale ułatwia korzystanie z zapakowanego produktu, a nawet usprawnia logistykę wewnętrzną. Atutem technologii jest przygotowywanie opakowań u producenta worków według wymagań odbiorcy, gdzie dzięki wyspecjalizowanym maszynom można łatwiej i taniej uzyskać ich wysoką jakość. Do firm, korzystających z maszyn Autobag, należy jedynie zamknięcie produktów w worki i wykonanie ostatniego zgrzewu.
– Zmiana rodzaju opakowania na maszynie Autobag, w przeciwieństwie do technologii flowpack, wymaga wyłącznie włożenia innej rolki z workami bez konieczności przezbrojenia urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Odbywa się to także bez strat materiału opakowaniowego – podkreśla Karol Szostak z firmy Silny&Salamon.
Mocnym punktem technologii Autobag jest możliwość pakowania produktów o różnych kształtach, też bardzo nieregularnych. Popularna na rynku technologia flowpack sprawdza się głównie przy elementach sztywnych i foremnych – w takim przypadku pakowanie, przede wszystkim długich serii, okazuje się najbardziej ekonomicznym wyborem. Jednak obsługa klienta 4.0 stwarza nowe wyzwania. Oczekuje on customizacji i personalizacji produktów, co przy pakowaniu krótkich serii, czy pojedynczych egzemplarzy, przemawia za Autobagiem.
Elastyczne opakowanie w wielu wymiarach
Urządzenia do pakowania w gotowe worki na rolce, których wyłącznym dystrybutorem jest firma Silny&Salamon, zdadzą egzamin m.in. w branży e-commerce, motoryzacyjnej, meblarskiej, przemyśle elektrotechnicznym, farmaceutycznym i wielu innych. Maszyny wyposażone w nową technologię, automatycznie mogą otwierać i zamykać torby wysyłkowe, umożliwiając pracownikom szybsze pakowanie zamówień. Opakowania mogą mieć szerokość do 550 mm, a wbudowana drukarka termotransferowa, pracująca w systemie next-bag-out, umożliwia nanoszenia zmiennego nadruku na każdym worku, bezpośrednio przed jego napełnieniem. Eliminuje to dodatkowy proces drukowania etykiet adresowych, a więc i ryzyko błędów.
Worki Autobag z perforacją, zaprojektowane pod unikalne potrzeby firm, są też konkretnym usprawnieniem dla klienta końcowego np. w branży motoryzacyjnej, gdzie, jak się okazuje, ułatwiają one końcowym odbiorcom sprawne otwarcie opakowania, nawet gdy mają oni zabrudzone i śliskie ręce – dodaje Karol Szostak.
Zrównoważone materiały
Papierowe czy kartonowe opakowania, oklejone taśmą i etykietami w procesie logistycznym, nie są najlepszym wyborem dla firm, które zwracają uwagę na swój wpływ na środowisko. Wbrew powszechnej opinii, worki wykonane z jednorodnego polimeru ułatwiają recykling. Wysoka jakość surowca pozwala na stosowanie folii o mniejszej grubości przy tej samej wytrzymałości opakowania, przez co zmniejsza się ilość zużywanego tworzywa. Worki, dobrze dopasowane do wielkości produktów, umożliwiają też efektywniejszy załadunek i przewiezienie większej ilości towaru w jednym transporcie, zmniejszając ślad węglowy. Takie opakowanie, nie dość, że całkowicie nadające się do przetworzenia, jest wytrzymałe i wodoodporne.
Warto zaznaczyć, że worki, stosowane w technologii Autobag, mogą powstawać nawet w 95% z tworzywa z recyklingu. Dla firm, które chcą pójść jeszcze krok dalej, przygotowywane są opakowania na bazie ostu czy trzciny cukrowej, podlegające kompostowaniu.
Nie kupisz kota w worku
Efektywność i automatyzacja pakowania przekłada się na zwiększenie wydajności procesów logistycznych. Dodatkowo niewielkie gabaryty urządzeń Autobag pozwalają zaoszczędzić miejsce w halach, a także łatwo wkomponować je w linie produkcyjne. Co ważne, przed decyzją o zakupie maszyny, klient może ją nieodpłatnie przetestować w rzeczywistym środowisku pracy.
Ofertę Silny&Salamon dopełniają urządzenia do liczenia i ważenia drobnych elementów z dużą dokładnością. W wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz można zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.
Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.
* * *
O firmie
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: Turck Automation Technology, Fischer Automotive, Zakład Aparatury Elektrycznej - ERGOM czy Neuca.
Spółka znalazła się na liście Diamentów 2021 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.