Komunikaty PR

Płatność za kultowe klapki BLIKIEM w Messengerze – Tpay i KODA dla marki Kubota

2021-10-07  |  16:00
Biuro prasowe

Tpay razem z KODA Bots, dostawcą systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, wprowadzają rozwiązanie do płatności w chatbocie dla kultowej marki klapków Kubota. Dzięki tej innowacyjnej metodzie, klienci mogą zrobić zakupy w Messengerze i zapłacić w nim BLIKIEM.

Nowe rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty jest w całości zintegrowane z platformą Magento 2, na której firma prowadzi swój sklep internetowy. Dzięki temu, proces zakupowy przebiega bardzo szybko i sprawnie, a wszystkie zamówienia – zarówno te spływające za pośrednictwem Messengera, jak i dokonane bezpośrednio poprzez stronę internetową trafiają do jednej bazy danych.

- Kubota jest naszym partnerem biznesowym już od ponad 2,5 roku. Nasza współpraca od początku opierała się na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, dlatego zupełnie naturalnym było dla nas, że rozwiązanie, które wcześniej wspólnie z KODA Bots przygotowaliśmy dla Myszojelenia, z przyjemnością wdrożymy także dla Kuboty. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów i płacenia za nie w tak łatwy, szybki i popularny sposób, to otwarcie nowej ścieżki. Jesteśmy przekonani, że włączenie szybkich płatności online do komunikatorów otwiera kolejny, duży kanał sprzedaży dla całego polskiego e-commerce – mówi Mateusz Wachowski, Key Account Manager Tpay.

Płatność za zamówienie dokonane w komunikatorach społecznościowych to już chleb powszedni na rynku azjatyckim. Tam jednak rozwiązanie opiera się na płatności kartą, czyli metodzie, która przez Polaków nie jest preferowana. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Tpay, zdecydowanie chętniej korzystamy z BLIKA – wskazało go aż 71% badanych. To pokazuje, że właśnie BLIK, wpisujący się w preferencje Polaków, ma szansę doskonale sprawdzić się w modelu płatności w komunikatorach, cechując się zarówno prostą obsługą, jak i bezpieczeństwem.

Rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty to już druga tego typu wspólna realizacja Tpay i KODA Bots. Kilka miesięcy temu zostało ono wdrożone dla marki Myszojeleń. Obecnie obie firmy pracują już nad rozwiązaniem głosowym, które ma zastąpić konieczność wpisywania poleceń i kodu BLIK, tym samym umożliwiając rozmowę z chatbotem, zupełnie tak jak w stacjonarnym sklepie. Wówczas finalizowanie płatności polegać będzie na przedyktowaniu botowi 6-cyfrowego kodu.              

Wdrożenie dla Kubota to kolejny udany projekt KODA Bots i Tpay. Chatbot umożliwia prezentację pełnej oferty klienta i składanie wieloproduktowych zamówień. Daje też przestrzeń do komunikacji aktualnych promocji i ofert specjalnych oraz automatyzuje FAQ. Współpraca z Tpay i udostępnione nam API szybkich płatności BLIK zaimplementowane do systemu operacyjnego KODA pozwoliło przygotować kompletne, a jednocześnie proste, bezpieczne i użyteczne rozwiązanie, zamykające cały proces zakupowy w okienku Messengera. Dzięki rosnącej popularności social commerce i ewolucji nawyków zakupowych widzimy bardzo dużą przestrzeń do rozwoju płatności w chatbotach, a w przyszłości – także w ich głosowych wersjach – dodaje Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.

Ideą rozwiązania jest, aby konsument mógł dokonać zakupu już w trakcie rozmowy z botem. Na początku wybiera jedną z dwóch dostępnych opcji: „Zadaj pytanie” lub „Sprawdź promocje”. Sekcja pytań dotyczy wszystkich najważniejszych kwestii związanych z potencjalnymi zakupami, takich jak dostawa i płatności, reklamacje i zwroty, produkty oraz kody rabatowe.

W przypadku, gdy klient chce od razu przejść do procesu zakupowego, klikając w przycisk „Sprawdź promocje”, dostaje możliwość wybrania produktów z listy – aktualnie wśród nich są różne modele klapków. Po dodaniu produktu do koszyka i wybraniu odpowiedniego rozmiaru, może wybrać kolejny produkt lub sfinalizować zakupy. W tym celu chatbot zapyta o imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz kod pocztowy. Ta ostatnia informacja jest niezbędna do wybrania z listy odpowiedniego paczkomatu. Dzięki integracji chatbota z InPostem, następuje szybka finalizacja zakupu, bez konieczności podawania danych do wysyłki zamówienia. W ostatnim kroku następuje proces płatności za pomocą BLIKA – w wiadomości klient wpisuje kod i akceptuje płatność w aplikacji swojego banku.

- Jakiś czas temu, we współpracy z marką Myszojeleń przygotowaliśmy model klapków „Złote a skromne”, które – dzięki narzędziu opracowanemu przez Tpay wraz z KODA Bots – można kupić z pomocą chatbota w aplikacji Messenger. To rozwiązanie jest według nas tak innowacyjne i wygodne, że zdecydowaliśmy się wprowadzić je także u nas. Biorąc pod uwagę popularność metody płatności, jaką jest BLIK, łatwość dokonywania zakupów, możliwość wyboru paczkomatów, czyli najpopularniejszej metody dostawy oraz średnią dzienną liczbę odwiedzin naszego fanpage’a, uważamy, że potencjał jest bardzo duży – mówi Joanna Kwiatkowska, szefowa zespołu e-commerce i współzałożycielka marki Kubota.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.