Komunikaty PR

Płatność za kultowe klapki BLIKIEM w Messengerze – Tpay i KODA dla marki Kubota

2021-10-07  |  16:00
Biuro prasowe

Tpay razem z KODA Bots, dostawcą systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, wprowadzają rozwiązanie do płatności w chatbocie dla kultowej marki klapków Kubota. Dzięki tej innowacyjnej metodzie, klienci mogą zrobić zakupy w Messengerze i zapłacić w nim BLIKIEM.

Nowe rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty jest w całości zintegrowane z platformą Magento 2, na której firma prowadzi swój sklep internetowy. Dzięki temu, proces zakupowy przebiega bardzo szybko i sprawnie, a wszystkie zamówienia – zarówno te spływające za pośrednictwem Messengera, jak i dokonane bezpośrednio poprzez stronę internetową trafiają do jednej bazy danych.

- Kubota jest naszym partnerem biznesowym już od ponad 2,5 roku. Nasza współpraca od początku opierała się na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, dlatego zupełnie naturalnym było dla nas, że rozwiązanie, które wcześniej wspólnie z KODA Bots przygotowaliśmy dla Myszojelenia, z przyjemnością wdrożymy także dla Kuboty. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów i płacenia za nie w tak łatwy, szybki i popularny sposób, to otwarcie nowej ścieżki. Jesteśmy przekonani, że włączenie szybkich płatności online do komunikatorów otwiera kolejny, duży kanał sprzedaży dla całego polskiego e-commerce – mówi Mateusz Wachowski, Key Account Manager Tpay.

Płatność za zamówienie dokonane w komunikatorach społecznościowych to już chleb powszedni na rynku azjatyckim. Tam jednak rozwiązanie opiera się na płatności kartą, czyli metodzie, która przez Polaków nie jest preferowana. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Tpay, zdecydowanie chętniej korzystamy z BLIKA – wskazało go aż 71% badanych. To pokazuje, że właśnie BLIK, wpisujący się w preferencje Polaków, ma szansę doskonale sprawdzić się w modelu płatności w komunikatorach, cechując się zarówno prostą obsługą, jak i bezpieczeństwem.

Rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty to już druga tego typu wspólna realizacja Tpay i KODA Bots. Kilka miesięcy temu zostało ono wdrożone dla marki Myszojeleń. Obecnie obie firmy pracują już nad rozwiązaniem głosowym, które ma zastąpić konieczność wpisywania poleceń i kodu BLIK, tym samym umożliwiając rozmowę z chatbotem, zupełnie tak jak w stacjonarnym sklepie. Wówczas finalizowanie płatności polegać będzie na przedyktowaniu botowi 6-cyfrowego kodu.              

Wdrożenie dla Kubota to kolejny udany projekt KODA Bots i Tpay. Chatbot umożliwia prezentację pełnej oferty klienta i składanie wieloproduktowych zamówień. Daje też przestrzeń do komunikacji aktualnych promocji i ofert specjalnych oraz automatyzuje FAQ. Współpraca z Tpay i udostępnione nam API szybkich płatności BLIK zaimplementowane do systemu operacyjnego KODA pozwoliło przygotować kompletne, a jednocześnie proste, bezpieczne i użyteczne rozwiązanie, zamykające cały proces zakupowy w okienku Messengera. Dzięki rosnącej popularności social commerce i ewolucji nawyków zakupowych widzimy bardzo dużą przestrzeń do rozwoju płatności w chatbotach, a w przyszłości – także w ich głosowych wersjach – dodaje Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.

Ideą rozwiązania jest, aby konsument mógł dokonać zakupu już w trakcie rozmowy z botem. Na początku wybiera jedną z dwóch dostępnych opcji: „Zadaj pytanie” lub „Sprawdź promocje”. Sekcja pytań dotyczy wszystkich najważniejszych kwestii związanych z potencjalnymi zakupami, takich jak dostawa i płatności, reklamacje i zwroty, produkty oraz kody rabatowe.

W przypadku, gdy klient chce od razu przejść do procesu zakupowego, klikając w przycisk „Sprawdź promocje”, dostaje możliwość wybrania produktów z listy – aktualnie wśród nich są różne modele klapków. Po dodaniu produktu do koszyka i wybraniu odpowiedniego rozmiaru, może wybrać kolejny produkt lub sfinalizować zakupy. W tym celu chatbot zapyta o imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz kod pocztowy. Ta ostatnia informacja jest niezbędna do wybrania z listy odpowiedniego paczkomatu. Dzięki integracji chatbota z InPostem, następuje szybka finalizacja zakupu, bez konieczności podawania danych do wysyłki zamówienia. W ostatnim kroku następuje proces płatności za pomocą BLIKA – w wiadomości klient wpisuje kod i akceptuje płatność w aplikacji swojego banku.

- Jakiś czas temu, we współpracy z marką Myszojeleń przygotowaliśmy model klapków „Złote a skromne”, które – dzięki narzędziu opracowanemu przez Tpay wraz z KODA Bots – można kupić z pomocą chatbota w aplikacji Messenger. To rozwiązanie jest według nas tak innowacyjne i wygodne, że zdecydowaliśmy się wprowadzić je także u nas. Biorąc pod uwagę popularność metody płatności, jaką jest BLIK, łatwość dokonywania zakupów, możliwość wyboru paczkomatów, czyli najpopularniejszej metody dostawy oraz średnią dzienną liczbę odwiedzin naszego fanpage’a, uważamy, że potencjał jest bardzo duży – mówi Joanna Kwiatkowska, szefowa zespołu e-commerce i współzałożycielka marki Kubota.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.