Płatność za kultowe klapki BLIKIEM w Messengerze – Tpay i KODA dla marki Kubota
Tpay razem z KODA Bots, dostawcą systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, wprowadzają rozwiązanie do płatności w chatbocie dla kultowej marki klapków Kubota. Dzięki tej innowacyjnej metodzie, klienci mogą zrobić zakupy w Messengerze i zapłacić w nim BLIKIEM.
Nowe rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty jest w całości zintegrowane z platformą Magento 2, na której firma prowadzi swój sklep internetowy. Dzięki temu, proces zakupowy przebiega bardzo szybko i sprawnie, a wszystkie zamówienia – zarówno te spływające za pośrednictwem Messengera, jak i dokonane bezpośrednio poprzez stronę internetową trafiają do jednej bazy danych.
- Kubota jest naszym partnerem biznesowym już od ponad 2,5 roku. Nasza współpraca od początku opierała się na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, dlatego zupełnie naturalnym było dla nas, że rozwiązanie, które wcześniej wspólnie z KODA Bots przygotowaliśmy dla Myszojelenia, z przyjemnością wdrożymy także dla Kuboty. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów i płacenia za nie w tak łatwy, szybki i popularny sposób, to otwarcie nowej ścieżki. Jesteśmy przekonani, że włączenie szybkich płatności online do komunikatorów otwiera kolejny, duży kanał sprzedaży dla całego polskiego e-commerce – mówi Mateusz Wachowski, Key Account Manager Tpay.
Płatność za zamówienie dokonane w komunikatorach społecznościowych to już chleb powszedni na rynku azjatyckim. Tam jednak rozwiązanie opiera się na płatności kartą, czyli metodzie, która przez Polaków nie jest preferowana. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Tpay, zdecydowanie chętniej korzystamy z BLIKA – wskazało go aż 71% badanych. To pokazuje, że właśnie BLIK, wpisujący się w preferencje Polaków, ma szansę doskonale sprawdzić się w modelu płatności w komunikatorach, cechując się zarówno prostą obsługą, jak i bezpieczeństwem.
Rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty to już druga tego typu wspólna realizacja Tpay i KODA Bots. Kilka miesięcy temu zostało ono wdrożone dla marki Myszojeleń. Obecnie obie firmy pracują już nad rozwiązaniem głosowym, które ma zastąpić konieczność wpisywania poleceń i kodu BLIK, tym samym umożliwiając rozmowę z chatbotem, zupełnie tak jak w stacjonarnym sklepie. Wówczas finalizowanie płatności polegać będzie na przedyktowaniu botowi 6-cyfrowego kodu.
– Wdrożenie dla Kubota to kolejny udany projekt KODA Bots i Tpay. Chatbot umożliwia prezentację pełnej oferty klienta i składanie wieloproduktowych zamówień. Daje też przestrzeń do komunikacji aktualnych promocji i ofert specjalnych oraz automatyzuje FAQ. Współpraca z Tpay i udostępnione nam API szybkich płatności BLIK zaimplementowane do systemu operacyjnego KODA pozwoliło przygotować kompletne, a jednocześnie proste, bezpieczne i użyteczne rozwiązanie, zamykające cały proces zakupowy w okienku Messengera. Dzięki rosnącej popularności social commerce i ewolucji nawyków zakupowych widzimy bardzo dużą przestrzeń do rozwoju płatności w chatbotach, a w przyszłości – także w ich głosowych wersjach – dodaje Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.
Ideą rozwiązania jest, aby konsument mógł dokonać zakupu już w trakcie rozmowy z botem. Na początku wybiera jedną z dwóch dostępnych opcji: „Zadaj pytanie” lub „Sprawdź promocje”. Sekcja pytań dotyczy wszystkich najważniejszych kwestii związanych z potencjalnymi zakupami, takich jak dostawa i płatności, reklamacje i zwroty, produkty oraz kody rabatowe.
W przypadku, gdy klient chce od razu przejść do procesu zakupowego, klikając w przycisk „Sprawdź promocje”, dostaje możliwość wybrania produktów z listy – aktualnie wśród nich są różne modele klapków. Po dodaniu produktu do koszyka i wybraniu odpowiedniego rozmiaru, może wybrać kolejny produkt lub sfinalizować zakupy. W tym celu chatbot zapyta o imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz kod pocztowy. Ta ostatnia informacja jest niezbędna do wybrania z listy odpowiedniego paczkomatu. Dzięki integracji chatbota z InPostem, następuje szybka finalizacja zakupu, bez konieczności podawania danych do wysyłki zamówienia. W ostatnim kroku następuje proces płatności za pomocą BLIKA – w wiadomości klient wpisuje kod i akceptuje płatność w aplikacji swojego banku.
- Jakiś czas temu, we współpracy z marką Myszojeleń przygotowaliśmy model klapków „Złote a skromne”, które – dzięki narzędziu opracowanemu przez Tpay wraz z KODA Bots – można kupić z pomocą chatbota w aplikacji Messenger. To rozwiązanie jest według nas tak innowacyjne i wygodne, że zdecydowaliśmy się wprowadzić je także u nas. Biorąc pod uwagę popularność metody płatności, jaką jest BLIK, łatwość dokonywania zakupów, możliwość wyboru paczkomatów, czyli najpopularniejszej metody dostawy oraz średnią dzienną liczbę odwiedzin naszego fanpage’a, uważamy, że potencjał jest bardzo duży – mówi Joanna Kwiatkowska, szefowa zespołu e-commerce i współzałożycielka marki Kubota.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.