Komunikaty PR

Płatność za kultowe klapki BLIKIEM w Messengerze – Tpay i KODA dla marki Kubota

2021-10-07  |  16:00
Biuro prasowe

Tpay razem z KODA Bots, dostawcą systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, wprowadzają rozwiązanie do płatności w chatbocie dla kultowej marki klapków Kubota. Dzięki tej innowacyjnej metodzie, klienci mogą zrobić zakupy w Messengerze i zapłacić w nim BLIKIEM.

Nowe rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty jest w całości zintegrowane z platformą Magento 2, na której firma prowadzi swój sklep internetowy. Dzięki temu, proces zakupowy przebiega bardzo szybko i sprawnie, a wszystkie zamówienia – zarówno te spływające za pośrednictwem Messengera, jak i dokonane bezpośrednio poprzez stronę internetową trafiają do jednej bazy danych.

- Kubota jest naszym partnerem biznesowym już od ponad 2,5 roku. Nasza współpraca od początku opierała się na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, dlatego zupełnie naturalnym było dla nas, że rozwiązanie, które wcześniej wspólnie z KODA Bots przygotowaliśmy dla Myszojelenia, z przyjemnością wdrożymy także dla Kuboty. Umożliwienie klientom dokonywania zakupów i płacenia za nie w tak łatwy, szybki i popularny sposób, to otwarcie nowej ścieżki. Jesteśmy przekonani, że włączenie szybkich płatności online do komunikatorów otwiera kolejny, duży kanał sprzedaży dla całego polskiego e-commerce – mówi Mateusz Wachowski, Key Account Manager Tpay.

Płatność za zamówienie dokonane w komunikatorach społecznościowych to już chleb powszedni na rynku azjatyckim. Tam jednak rozwiązanie opiera się na płatności kartą, czyli metodzie, która przez Polaków nie jest preferowana. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Tpay, zdecydowanie chętniej korzystamy z BLIKA – wskazało go aż 71% badanych. To pokazuje, że właśnie BLIK, wpisujący się w preferencje Polaków, ma szansę doskonale sprawdzić się w modelu płatności w komunikatorach, cechując się zarówno prostą obsługą, jak i bezpieczeństwem.

Rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty to już druga tego typu wspólna realizacja Tpay i KODA Bots. Kilka miesięcy temu zostało ono wdrożone dla marki Myszojeleń. Obecnie obie firmy pracują już nad rozwiązaniem głosowym, które ma zastąpić konieczność wpisywania poleceń i kodu BLIK, tym samym umożliwiając rozmowę z chatbotem, zupełnie tak jak w stacjonarnym sklepie. Wówczas finalizowanie płatności polegać będzie na przedyktowaniu botowi 6-cyfrowego kodu.              

Wdrożenie dla Kubota to kolejny udany projekt KODA Bots i Tpay. Chatbot umożliwia prezentację pełnej oferty klienta i składanie wieloproduktowych zamówień. Daje też przestrzeń do komunikacji aktualnych promocji i ofert specjalnych oraz automatyzuje FAQ. Współpraca z Tpay i udostępnione nam API szybkich płatności BLIK zaimplementowane do systemu operacyjnego KODA pozwoliło przygotować kompletne, a jednocześnie proste, bezpieczne i użyteczne rozwiązanie, zamykające cały proces zakupowy w okienku Messengera. Dzięki rosnącej popularności social commerce i ewolucji nawyków zakupowych widzimy bardzo dużą przestrzeń do rozwoju płatności w chatbotach, a w przyszłości – także w ich głosowych wersjach – dodaje Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.

Ideą rozwiązania jest, aby konsument mógł dokonać zakupu już w trakcie rozmowy z botem. Na początku wybiera jedną z dwóch dostępnych opcji: „Zadaj pytanie” lub „Sprawdź promocje”. Sekcja pytań dotyczy wszystkich najważniejszych kwestii związanych z potencjalnymi zakupami, takich jak dostawa i płatności, reklamacje i zwroty, produkty oraz kody rabatowe.

W przypadku, gdy klient chce od razu przejść do procesu zakupowego, klikając w przycisk „Sprawdź promocje”, dostaje możliwość wybrania produktów z listy – aktualnie wśród nich są różne modele klapków. Po dodaniu produktu do koszyka i wybraniu odpowiedniego rozmiaru, może wybrać kolejny produkt lub sfinalizować zakupy. W tym celu chatbot zapyta o imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz kod pocztowy. Ta ostatnia informacja jest niezbędna do wybrania z listy odpowiedniego paczkomatu. Dzięki integracji chatbota z InPostem, następuje szybka finalizacja zakupu, bez konieczności podawania danych do wysyłki zamówienia. W ostatnim kroku następuje proces płatności za pomocą BLIKA – w wiadomości klient wpisuje kod i akceptuje płatność w aplikacji swojego banku.

- Jakiś czas temu, we współpracy z marką Myszojeleń przygotowaliśmy model klapków „Złote a skromne”, które – dzięki narzędziu opracowanemu przez Tpay wraz z KODA Bots – można kupić z pomocą chatbota w aplikacji Messenger. To rozwiązanie jest według nas tak innowacyjne i wygodne, że zdecydowaliśmy się wprowadzić je także u nas. Biorąc pod uwagę popularność metody płatności, jaką jest BLIK, łatwość dokonywania zakupów, możliwość wyboru paczkomatów, czyli najpopularniejszej metody dostawy oraz średnią dzienną liczbę odwiedzin naszego fanpage’a, uważamy, że potencjał jest bardzo duży – mówi Joanna Kwiatkowska, szefowa zespołu e-commerce i współzałożycielka marki Kubota.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.