Komunikaty PR

Płatności bezgotówkowe podnoszą zadowolenie klienta z obsługi

2020-03-25  |  19:00
Biuro prasowe
Kontakt

Klienci są skłonni do zmiany sklepu

Utrzymanie lojalnej bazy klientów (lub minimalizowanie ich utraty) jest jednym z najważniejszych wyzwań współczesnego detalisty, nie tylko w Polsce. W nadchodzących latach będziemy świadkiem globalnej zmiany przyzwyczajeń konsumentów, w tym jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu liczby kart kredytowych i płatności cyfrowych oraz spadku udziału gotówki w transakcjach.[1] Ostatnie badanie Ingenico wykazało, że społeczeństwo przyzwyczaiło się do zdigitalizowanych form zakupów i metod płatności, zaś 65 proc. przedstawicieli generacji Z uważa, że ​​płacenie zbliżeniowo to „must have” w sklepie[2].

Światowe badanie wykonane w okresie przedświątecznym pokazało, że aż 60 proc. konsumentów[3] jest skłonna rozważyć zmianę swojego ulubionego sprzedawcy, jeśli ten miałby problemy z zapewnieniem bezgotówkowych płatności. Wprowadzenie technologii AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość) do sklepów istotnie zachęca nowe osoby do zainteresowania się firmą, ale kupującym bardziej zależy na odpowiednim zapewnieniu podstawowego serwisu klienta. Prawie jedna trzecia (30 proc.) osób twierdzi, że wydałaby więcej pieniędzy u sprzedawcy, który wykorzystał technologię w celu zapewnienia bardziej cyfrowego obsługi przy kasie, niż tego, który tak nie robi.

  • Klienci niezmiennie cenią podstawowe usługi, takie jak: sprawdzenie stanu magazynu lub śledzenia dostaw w czasie rzeczywistym. To punkt wyjścia dla wielu detalistów, którzy w dalszej kolejności mogą rozbudowywać innowacyjność swojego sklepu. - komentuje Michał Łaszczyk, Marketing Director Ingenico Group.

Sklep przyszłości może być problematyczny

Pod znakiem zapytania staje futurystyczna wizja sklepów bez bezpośredniej obsługi klienta. Przykładem jest sklep spożywczy Nestle w Hiszpanii, który wdrożył system płatności za pomocą rozpoznawania twarzy, opracowany przez startup Payment Innovation Hub, w skład którego wchodzą CaixaBank, Global Payments, Visa, Samsung i Arval. Przed pierwszymi zakupami użytkownicy dokonują rejestracji w aplikacji dostępnej na telefon. Po podaniu danych osobowych, karty płatniczej i wykonaniu zdjęcia twarzy można dokonywać płatności. Gdy użytkownik chce zapłacić za wybrane produkty podchodzi do stanowiska kasowego wyposażonego w tablet z aparatem. Rozwiązanie zastosowane w sklepie Nestle jest podobne do projektu zapoczątkowanego przez CaixaBank z siecią restauracji Vienna w Barcelonie. Z kolei w Polsce w zeszłym roku w Poznaniu otwarto pierwszy sklep bez kasjerów, w którym zakupu dokonuje się przez aplikację z podpiętą kartą kredytowa lub debetową. Wszystkie te rozwiazanie posiadają jeden wrażliwy element, który może przekreślić ich przyszłość - poleganie na technologiach posiadanych przez klientów. Awarie, choć rzadkie, ale realne, mogą być przyczyną wielu frustracji, które uspokoić może rzeczywista obecność sprzedawcy.

Technologiczna odpowiedź na potrzeby klientów

Kolejnym wyzwaniem technologicznym dla sprzedawców jest sposób, w jaki przechowują, integrują i wykorzystują zbierane dane. Badania pokazują, że 50 proc. konsumentów[4] chętnie udostępni sklepom odpowiednie dane osobowe w celu uzyskania bardziej spersonalizowanej obsługi klienta. W efekcie sprzedawcy detaliczni potrzebują jednolitego system obserwacji każdego kupującego - od historii zakupów, zarówno offline, jak i online, po preferencje przeglądania w wyszukiwarkach lub aktualną lokalizację.

  • Realną odpowiedzią na potrzeby zarówno klientów, jak sprzedawców może być pozornie nieistotny terminal płatniczy. Obecnie w Ingenico testujemy funkcje programów lojalnościowych, które w bliskiej przyszłości będą zdolne do korelacji różnych danych dla efektywnego wsparcia np. restauracji lub sklepu. Wykorzystanie w nowoczesnych systemach POS wielu niezależnych technologii (m.in. połączenia z siecią 3G) minimalizuje ryzyko wystąpienia sytuacji awaryjnej oraz realnie wpływa na szybkość obslugi, co również jest pozytywnie odbierane przez coraz bardziej zabieganych klientów. - dodaje Michał Łaszczyk, Marketing Director Ingenico Group.

Dzięki spójnym rozwiązaniom, zastosowanym w terminalach płatniczych, detaliści mogą zapewnić większą dokładność, kompletność i terminowość w odpowiadaniu na potrzeby klientów. Sklepy mogą oferować spersonalizowane oferty, szlifując „podstawy” obsługi klienta. Dodatkowo będą w stanie sprawniej wdrożyć kolejne, futurystyczne technologie, aby jeszcze bardziej zaangażować  konsumentów, by ci wracali w przyszłości po więcej.

 

 


[1] Raporty NBP za okres I - III kw. 2019

[2] Ingenico & FreedomPay, Emerging Trends at Point of Sale

[3] MuleSoft, 2019 consumer research retail

[4] MuleSoft, 2019 consumer research retail

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.