Komunikaty PR

PMR: Dyskonty będą rosły powyżej 7% rocznie

2021-08-16  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W latach 2021-2026 dyskonty będą najszybciej rozwijającym się kanałem na rynku spożywczym w Polsce, wynika z najnowszych prognoz PMR zawartych w raporcie „Handel detaliczny artykułami spożywczym w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. Średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) w tym segmencie wyniesie ponad 7%.

 

Ponad 500 nowych sklepów dyskontowych w 2021 r.

Od 2008 roku liczba nowych placówek w kanale dyskontów systematycznie wzrasta. W latach 2010-2014 był to przyrost o 200-300 placówek rocznie, a w okresie 2015-2019 o ponad 100 placówek. W 2020 r. przyrost ponownie przekroczył 200 sklepów, z czego ponad połowę wygenerowała Biedronka. W 2021 r. prognozujemy duży wzrost liczby sklepów w kanale – o ponad 500 sklepów, co spowodowane jest przejęciem przez Netto sklepów Tesco i ich zmianą na format dyskontowy pod marką sieci.

Chociaż nasycenie kanału stopniowo wzrasta, należy podkreślić, że prognozy PMR cały czas wskazują na wzrost kanału dyskontowego w tempie powyżej wzrostów dla całego rynku. Mocne strony dyskontów to przede wszystkim oferta trafiająca w potrzeby klientów (marki własne tańsze lub w wersji premium, produkty markowe o specjalnej gramaturze dostępne wyłącznie w danej sieci sklepów), wizerunek marketów tanich lub najtańszych (co nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w porównaniach cen koszyków produktów), a także wielkość sklepu i asortyment, które dobrze wpisują się w potrzeby klientów.

W ostatnich latach widać wyraźny trend supermarketyzacji dyskontów. Poszerzają one ofertę produktów świeżych i convenience, rozwijają ofertę produktów delikatesowych i premium marki własne, a także oferują wyselekcjonowane produkty pozaspożywcze. Uruchamiane są placówki w nowoczesnych formatach, takich jak Netto 3.0 czy Biedronka 3.0. Sieci dyskontów testują również zupełnie nowe formaty sklepów – w 2021 r. połowa z otwarć Biedronki ma być w mniejszym formacie. Netto prowadzi testy formatu convenience.

 

Biedronka częstym wyborem na codzienne zakupy

Niewątpliwym atutem dyskontów jest również ich bardzo wysoka rozpoznawalność. Dziewięciu na 10 Polaków zna Biedronkę, a niewiele mniejszy odsetek Lidla. Rozpoznawalność Netto i Aldi jest niższa, na poziomie pomiędzy 60% a 70%.

Aż 87% Polaków kupiło artykuły spożywcze w dyskoncie w ciągu ostatnich trzech miesięcy poprzedzających badanie PMR przeprowadzone w kwietniu 2021 r. Na czele najpopularniejszych sklepów, w których dokonano zakupów, co nie jest zaskoczeniem, uplasowały się Biedronka (86%) i Lidl (61%). Aż 69% Polaków kupuje w Biedronce przynajmniej raz w tygodniu, co jest odsetkiem zdecydowanie najwyższym spośród wszystkich sieci dyskontowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.