Komunikaty PR

PMR: Dyskonty będą rosły powyżej 7% rocznie

2021-08-16  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W latach 2021-2026 dyskonty będą najszybciej rozwijającym się kanałem na rynku spożywczym w Polsce, wynika z najnowszych prognoz PMR zawartych w raporcie „Handel detaliczny artykułami spożywczym w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. Średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) w tym segmencie wyniesie ponad 7%.

 

Ponad 500 nowych sklepów dyskontowych w 2021 r.

Od 2008 roku liczba nowych placówek w kanale dyskontów systematycznie wzrasta. W latach 2010-2014 był to przyrost o 200-300 placówek rocznie, a w okresie 2015-2019 o ponad 100 placówek. W 2020 r. przyrost ponownie przekroczył 200 sklepów, z czego ponad połowę wygenerowała Biedronka. W 2021 r. prognozujemy duży wzrost liczby sklepów w kanale – o ponad 500 sklepów, co spowodowane jest przejęciem przez Netto sklepów Tesco i ich zmianą na format dyskontowy pod marką sieci.

Chociaż nasycenie kanału stopniowo wzrasta, należy podkreślić, że prognozy PMR cały czas wskazują na wzrost kanału dyskontowego w tempie powyżej wzrostów dla całego rynku. Mocne strony dyskontów to przede wszystkim oferta trafiająca w potrzeby klientów (marki własne tańsze lub w wersji premium, produkty markowe o specjalnej gramaturze dostępne wyłącznie w danej sieci sklepów), wizerunek marketów tanich lub najtańszych (co nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w porównaniach cen koszyków produktów), a także wielkość sklepu i asortyment, które dobrze wpisują się w potrzeby klientów.

W ostatnich latach widać wyraźny trend supermarketyzacji dyskontów. Poszerzają one ofertę produktów świeżych i convenience, rozwijają ofertę produktów delikatesowych i premium marki własne, a także oferują wyselekcjonowane produkty pozaspożywcze. Uruchamiane są placówki w nowoczesnych formatach, takich jak Netto 3.0 czy Biedronka 3.0. Sieci dyskontów testują również zupełnie nowe formaty sklepów – w 2021 r. połowa z otwarć Biedronki ma być w mniejszym formacie. Netto prowadzi testy formatu convenience.

 

Biedronka częstym wyborem na codzienne zakupy

Niewątpliwym atutem dyskontów jest również ich bardzo wysoka rozpoznawalność. Dziewięciu na 10 Polaków zna Biedronkę, a niewiele mniejszy odsetek Lidla. Rozpoznawalność Netto i Aldi jest niższa, na poziomie pomiędzy 60% a 70%.

Aż 87% Polaków kupiło artykuły spożywcze w dyskoncie w ciągu ostatnich trzech miesięcy poprzedzających badanie PMR przeprowadzone w kwietniu 2021 r. Na czele najpopularniejszych sklepów, w których dokonano zakupów, co nie jest zaskoczeniem, uplasowały się Biedronka (86%) i Lidl (61%). Aż 69% Polaków kupuje w Biedronce przynajmniej raz w tygodniu, co jest odsetkiem zdecydowanie najwyższym spośród wszystkich sieci dyskontowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.