Komunikaty PR

Polacy kupują więcej, ale rzadziej

2020-03-19  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania doc ( 0.07 MB )

Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego klientów.

Jak zmieniły się decyzje zakupowe klientów sklepów convenience? Według danych Take&GO najpopularniejszymi produktami w ofercie sieci do tej pory były świeże kanapki i ciepły napój na wynos oraz woda, napoje i przekąski. Konsumenci zazwyczaj korzystali z oferty sklepów w drodze do pracy lub z pracy, zaopatrując się w śniadania i obiady.

W związku z pandemią i związaną z nią ograniczeniami, w sklepach sieci Take&GO średnia ilość produktów w koszyku klienta wzrosła o 30 proc., a średnia wartość pojedynczych zakupów zwiększyła się o 20 proc. Jednocześnie konsumenci zgodnie z zaleceniami rzadziej wybierali się na zakupy – sieć zanotowała spadek ilości transakcji o 11 proc.

Po informacjach o kryzysie spowodowanym pandemią jednym z najczęściej kupowanych produktów są drożdże, których miejscami brakowało w innych sklepach. Wciąż popularne są ciepłe napoje na wynos. Popularniejsze było również kupno wody. Dania śniadaniowe są kupowane mniej chętnie, niż podczas normalnego tygodnia pracy – z pozycji 3 najpopularniejszej kategorii produktów, spadły na  miejsce 4.

Wzrost wyników sieci wynika z jej specyfiki. W czasach gdzie każdy kontakt z człowiekiem może być zagrożeniem, sklep bez obsługi zyskuje dodatkowy walor. Zadbaliśmy również o wzmożone środki ostrożności.  Owoce, warzywa i pieczywo są już zapakowane, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko, że ktoś przenosząc wirusa na dłoniach pozostawi  na innych produktach wybierając np. bułkę. Personel dbający o pakowanie i zatowarowanie od pierwszych doniesień o przypadkach zakażenia w naszej części Europy pracuje w jednorazowych rękawiczkach i maskach, a sklepowe półki są dodatkowo czyszczone płynem do dezynfekcji. mówi Marcin Popiak, dyrektor handlowy w Surge Cloud, do której należy sieć Take&GO.

W Take&GO nie jest przyjmowana również gotówka, klient nie musi sięgać po portfel – płatność jest pobierana z karty klienta podpiętej w aplikacji po potwierdzeniu przez niego listy wybranych produktów, które system zlicza automatycznie. Dzięki temu wirus nie jest przenoszony na banknotach. W ramach profilaktyki przed zarażeniem w sklepie znajduje się również dyspozytor z żelem dezynfekcyjnym do użycia przez klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.