Polacy ruszyli do sklepów w poszukiwaniu artykułów do nauki zdalnej i stacjonarn
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Polacy ruszyli do sklepów w poszukiwaniu artykułów do nauki zdalnej i stacjonarnej
Wakacje to idealny czas na zaplanowanie wydatków związanych ze zbliżającym się nowym rokiem szkolnym. Rodzice, chcąc rozłożyć i ograniczyć koszty, już latem poszukują atrakcyjnych promocji na wybrane produkty. Z danych Listonic, jednej z najpopularniejszych w Polsce aplikacji do tworzenia list zakupów, wynika, że w sierpniu 2020 r. Polacy przygotowali o 38,23% więcej spisów artykułów szkolnych r/r. W tym roku dużą popularnością cieszą się nie tylko standardowe elementy wyprawki, ale także sprzęt pomocny podczas nauki w trybie zdalnym.
Gotowi do nauki zdalnej
Produkty potrzebne i ułatwiające naukę online cieszą się rosnącą popularnością już od początku pandemii. Nauczyciele chętnie zaopatrywali się wówczas w sprzęt do wideokonferencji, natomiast rodzice kupowali odpowiednie komputery dla swoich dzieci. Obrazuje to m.in. wzrost liczby laptopów dodanych do list zakupowych w aplikacji Listonic. W pierwszym tygodniu sierpnia 2020 r. ich liczba zwiększyła się aż o 67,10% r/r. W analogicznym okresie br. analitycy Listonic odnotowali kolejne wzrosty – o 22,22% r/r dla klawiatur komputerowych, o 9,06% r/r dla laptopów oraz o 6,33% r/r w przypadku monitorów.
– Pomimo decyzji rządu o powrocie dzieci do szkół od 1 września, trudno jest przewidzieć, czy jeszcze w tym roku nie zostaną wprowadzone nowe restrykcje. Wszystko będzie zależało od dalszego rozwoju sytuacji epidemicznej, dlatego wielu rodziców przygotowuje swoje pociechy zarówno do nauki w trybie stacjonarnym, jak i zdalnym – mówi Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic. – Podobny trend obserwowaliśmy w ubiegłym roku. W lipcu 2020 r. Polacy dodali do swoich list zakupowych aż o 55,36% monitorów oraz o 48,78% klawiatur więcej r/r. Natomiast miesiąc później na listach pojawiły się worki na stroje i buty (+66,84% r/r), plecaki i tornistry (+19,85% r/r), trampki oraz tenisówki (+39,17% r/r), a także stroje na zajęcia wychowania fizycznego (+48,82% r/r) – dodaje Małgorzata Olczak.
Nadzieje związane z nauką stacjonarną
Tegoroczne przygotowania do nowego roku szkolnego najlepiej świadczą jednak o tym, że Polacy mają nadzieję na długoterminowy powrót swoich pociech do nauki w trybie stacjonarnym. Dla dzieci zajęcia w szkole wiążą się z potrzebą zakupu nowego plecaka, tenisówek czy stroju do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. Polacy sięgali po te produkty częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wzrosty odpowiednio o 9,70%, 20,83% oraz 43,90% r/r. Konsumenci planują także zakupy tych elementów wyprawki szkolnej, które będą potrzebne zarówno podczas nauki stacjonarnej jak i zdalnej. Z danych Listonic wynika, że w pierwszym tygodniu sierpnia br. bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zeszyty (wzrost o 17,04 % r/r), piórniki (+17,41 % r/r), kredki i mazaki (+20,82 % r/r) oraz farby i bloki (+27,93% r/r).
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Francji oraz we Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jest to również jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów z branży IT, związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Listonic zdobył wiele nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, TNW Polish Startup Awards 2013 dla najlepszej polskiej aplikacji mobilnej, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z najbardziej kreatywnych firm w biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.