Polacy ruszyli do sklepów w poszukiwaniu artykułów do nauki zdalnej i stacjonarn
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Polacy ruszyli do sklepów w poszukiwaniu artykułów do nauki zdalnej i stacjonarnej
Wakacje to idealny czas na zaplanowanie wydatków związanych ze zbliżającym się nowym rokiem szkolnym. Rodzice, chcąc rozłożyć i ograniczyć koszty, już latem poszukują atrakcyjnych promocji na wybrane produkty. Z danych Listonic, jednej z najpopularniejszych w Polsce aplikacji do tworzenia list zakupów, wynika, że w sierpniu 2020 r. Polacy przygotowali o 38,23% więcej spisów artykułów szkolnych r/r. W tym roku dużą popularnością cieszą się nie tylko standardowe elementy wyprawki, ale także sprzęt pomocny podczas nauki w trybie zdalnym.
Gotowi do nauki zdalnej
Produkty potrzebne i ułatwiające naukę online cieszą się rosnącą popularnością już od początku pandemii. Nauczyciele chętnie zaopatrywali się wówczas w sprzęt do wideokonferencji, natomiast rodzice kupowali odpowiednie komputery dla swoich dzieci. Obrazuje to m.in. wzrost liczby laptopów dodanych do list zakupowych w aplikacji Listonic. W pierwszym tygodniu sierpnia 2020 r. ich liczba zwiększyła się aż o 67,10% r/r. W analogicznym okresie br. analitycy Listonic odnotowali kolejne wzrosty – o 22,22% r/r dla klawiatur komputerowych, o 9,06% r/r dla laptopów oraz o 6,33% r/r w przypadku monitorów.
– Pomimo decyzji rządu o powrocie dzieci do szkół od 1 września, trudno jest przewidzieć, czy jeszcze w tym roku nie zostaną wprowadzone nowe restrykcje. Wszystko będzie zależało od dalszego rozwoju sytuacji epidemicznej, dlatego wielu rodziców przygotowuje swoje pociechy zarówno do nauki w trybie stacjonarnym, jak i zdalnym – mówi Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic. – Podobny trend obserwowaliśmy w ubiegłym roku. W lipcu 2020 r. Polacy dodali do swoich list zakupowych aż o 55,36% monitorów oraz o 48,78% klawiatur więcej r/r. Natomiast miesiąc później na listach pojawiły się worki na stroje i buty (+66,84% r/r), plecaki i tornistry (+19,85% r/r), trampki oraz tenisówki (+39,17% r/r), a także stroje na zajęcia wychowania fizycznego (+48,82% r/r) – dodaje Małgorzata Olczak.
Nadzieje związane z nauką stacjonarną
Tegoroczne przygotowania do nowego roku szkolnego najlepiej świadczą jednak o tym, że Polacy mają nadzieję na długoterminowy powrót swoich pociech do nauki w trybie stacjonarnym. Dla dzieci zajęcia w szkole wiążą się z potrzebą zakupu nowego plecaka, tenisówek czy stroju do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. Polacy sięgali po te produkty częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wzrosty odpowiednio o 9,70%, 20,83% oraz 43,90% r/r. Konsumenci planują także zakupy tych elementów wyprawki szkolnej, które będą potrzebne zarówno podczas nauki stacjonarnej jak i zdalnej. Z danych Listonic wynika, że w pierwszym tygodniu sierpnia br. bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zeszyty (wzrost o 17,04 % r/r), piórniki (+17,41 % r/r), kredki i mazaki (+20,82 % r/r) oraz farby i bloki (+27,93% r/r).
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Francji oraz we Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jest to również jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów z branży IT, związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Listonic zdobył wiele nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, TNW Polish Startup Awards 2013 dla najlepszej polskiej aplikacji mobilnej, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z najbardziej kreatywnych firm w biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.