Komunikaty PR

Polacy wciąż kochają fajerwerki. Branża pirotechniczna podsumowuje Sylwestra

2021-01-21  |  05:59
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
00-197 Warszawa
kamila.zawadzka|goodonepr.pl| |kamila.zawadzka|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl/

Mimo niepewności oraz dezinformacji jakie zapanowały w związku z rządowymi obostrzeniami dotyczącymi Sylwestra, branża pirotechniczna zanotowała dobre wyniki sprzedaży. Choć punktów handlujących materiałami pirotechnicznymi było w tym roku mniej niż w ubiegłym, to te, które funkcjonowały, wyprzedawały swój towar do zera. W kontekście całego roku 2020 sytuacja jest jednak niekorzystna, a branża donosi o dużych stratach.

Z prognozowanych pod koniec minionego roku scenariuszy dotyczących Sylwestra, najbardziej sprawdził się ten „amerykański”. Chodziło o to, że w związku z odwoływaniem tradycyjnych pokazów sztucznych ogni, gwałtownie wzrośnie sprzedaż detaliczna. Tak właśnie wyglądało to przed amerykańskim świętem niepodległości 4 lipca. Niektórzy handlowcy mówili wtedy nawet o 300-proc. wzroście sprzedaży fajerwerków. W Polsce skala jest oczywiście inna, ale efekt był podobny. Zainteresowanie konsumentów było bardzo duże.

Handel sztucznymi ogniami to z jednej strony niewielkie punkty sprzedaży, z drugiej – ogólnopolskie sieci handlowe. – Te pierwsze mówią o często, całkowicie wyprzedanym towarze, drugie swoje wyniki sprzedaży szacują różnie. W dużej mierze zależały one od tego, jak kierownictwo danego sklepu podchodziło do przygotowania ekspozycji i reklamowania artykułów pirotechnicznych. Niemniej jednak zainteresowanie ze strony klientów dużych sieci handlowych także było widoczne – tłumaczy Marta Smolińska, wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej. – Duży wpływ na sytuację miał również czas rozpoczęcia sprzedaży. Niektóre punkty i sklepy rozpoczynały ją już na początku grudnia, inne pod sam koniec miesiąca – dodaje.

Po części sprawdził się także drugi scenariusz dotyczący świętowania Sylwestra w czasie pandemicznych obostrzeń. Polegał on na organizacji jednego, dużego pokazu sztucznych ogni, który mógłby być oglądany z okien lub balkonów, bez gromadzenia się w jednym miejscu. W ten sposób w roku 2020 świętowano z różnych okazji we Francji i na Malcie. W Polsce pokaz fajerwerków bez udziału publiczności zorganizowały m.in. Zielona Góra oraz Iława.

Nie zabrakło pokazów organizowanych indywidualnie. Zakaz przemieszczania się spowodował, że niektórzy w obawie przed mandatami postanowili odpalić fajerwerki przed godziną 19. Ich użycie w dużej ilości zaobserwowaliśmy jednak również w okolicach północy, co pokazuje, że Polacy nie zrezygnowali z takiej formy świętowania Nowego Roku. W Internecie można znaleźć filmik z granicy polsko-niemieckiej, na którym widać rozświetlone fajerwerkami niebo nad Polską i tylko pojedyncze wystrzały w Niemczech – opowiada wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej.

Mimo dobrych wyników w Sylwestra, branża pirotechniczna ocenia rok 2020 negatywnie. Ze względu na pandemię koronawirusa na całym świecie odwoływano pokazy sztucznych ogni, a także koncerty, festiwale czy eventy, w trakcie których tradycyjnie korzysta się z pirotechniki scenicznej. Spadek popytu na świecie uderzył polską branżę wyjątkowo mocno zważywszy na fakt, że Polska jest jednym z największych eksporterów materiałów pirotechnicznych. Według danych z 2019 r. byliśmy pod tym względem na piątym miejscu, sprzedając fajerwerki za 14,5 mln dolarów, co stanowiło 1,5 proc. wartości światowego eksportu.


Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej powstała w 2019 r. w celu edukowania na temat odpowiedzialnego użytkowania materiałów pirotechnicznych oraz kształtowania dobrego wizerunku branży. Jej założycielami są trzy doświadczone i aktywnie działające na rynku podmioty – Jorge Fireworks, Triplex oraz Super Power. Głównymi celami działania Fundacji są: rozwijanie świadomości społecznej w zakresie bezpiecznego posługiwania się materiałami pirotechnicznymi, upowszechnianie rzetelnej wiedzy na temat wpływu materiałów pirotechnicznych na środowisko, popularyzowanie wiedzy związanej z historią fajerwerków oraz tradycją pokazów sztucznych ogni. Organizacja zajmuje się również doradztwem, szkoleniem kadr, analizą przepisów prawa dotyczących środków pirotechnicznych, reprezentowaniem i ochroną praw podmiotów zainteresowanych działalnością Fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.