Komunikaty PR

Polacy wciąż kochają fajerwerki. Branża pirotechniczna podsumowuje Sylwestra

2021-01-21  |  05:59
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
00-197 Warszawa
kamila.zawadzka|goodonepr.pl| |kamila.zawadzka|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl/

Mimo niepewności oraz dezinformacji jakie zapanowały w związku z rządowymi obostrzeniami dotyczącymi Sylwestra, branża pirotechniczna zanotowała dobre wyniki sprzedaży. Choć punktów handlujących materiałami pirotechnicznymi było w tym roku mniej niż w ubiegłym, to te, które funkcjonowały, wyprzedawały swój towar do zera. W kontekście całego roku 2020 sytuacja jest jednak niekorzystna, a branża donosi o dużych stratach.

Z prognozowanych pod koniec minionego roku scenariuszy dotyczących Sylwestra, najbardziej sprawdził się ten „amerykański”. Chodziło o to, że w związku z odwoływaniem tradycyjnych pokazów sztucznych ogni, gwałtownie wzrośnie sprzedaż detaliczna. Tak właśnie wyglądało to przed amerykańskim świętem niepodległości 4 lipca. Niektórzy handlowcy mówili wtedy nawet o 300-proc. wzroście sprzedaży fajerwerków. W Polsce skala jest oczywiście inna, ale efekt był podobny. Zainteresowanie konsumentów było bardzo duże.

Handel sztucznymi ogniami to z jednej strony niewielkie punkty sprzedaży, z drugiej – ogólnopolskie sieci handlowe. – Te pierwsze mówią o często, całkowicie wyprzedanym towarze, drugie swoje wyniki sprzedaży szacują różnie. W dużej mierze zależały one od tego, jak kierownictwo danego sklepu podchodziło do przygotowania ekspozycji i reklamowania artykułów pirotechnicznych. Niemniej jednak zainteresowanie ze strony klientów dużych sieci handlowych także było widoczne – tłumaczy Marta Smolińska, wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej. – Duży wpływ na sytuację miał również czas rozpoczęcia sprzedaży. Niektóre punkty i sklepy rozpoczynały ją już na początku grudnia, inne pod sam koniec miesiąca – dodaje.

Po części sprawdził się także drugi scenariusz dotyczący świętowania Sylwestra w czasie pandemicznych obostrzeń. Polegał on na organizacji jednego, dużego pokazu sztucznych ogni, który mógłby być oglądany z okien lub balkonów, bez gromadzenia się w jednym miejscu. W ten sposób w roku 2020 świętowano z różnych okazji we Francji i na Malcie. W Polsce pokaz fajerwerków bez udziału publiczności zorganizowały m.in. Zielona Góra oraz Iława.

Nie zabrakło pokazów organizowanych indywidualnie. Zakaz przemieszczania się spowodował, że niektórzy w obawie przed mandatami postanowili odpalić fajerwerki przed godziną 19. Ich użycie w dużej ilości zaobserwowaliśmy jednak również w okolicach północy, co pokazuje, że Polacy nie zrezygnowali z takiej formy świętowania Nowego Roku. W Internecie można znaleźć filmik z granicy polsko-niemieckiej, na którym widać rozświetlone fajerwerkami niebo nad Polską i tylko pojedyncze wystrzały w Niemczech – opowiada wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej.

Mimo dobrych wyników w Sylwestra, branża pirotechniczna ocenia rok 2020 negatywnie. Ze względu na pandemię koronawirusa na całym świecie odwoływano pokazy sztucznych ogni, a także koncerty, festiwale czy eventy, w trakcie których tradycyjnie korzysta się z pirotechniki scenicznej. Spadek popytu na świecie uderzył polską branżę wyjątkowo mocno zważywszy na fakt, że Polska jest jednym z największych eksporterów materiałów pirotechnicznych. Według danych z 2019 r. byliśmy pod tym względem na piątym miejscu, sprzedając fajerwerki za 14,5 mln dolarów, co stanowiło 1,5 proc. wartości światowego eksportu.


Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej powstała w 2019 r. w celu edukowania na temat odpowiedzialnego użytkowania materiałów pirotechnicznych oraz kształtowania dobrego wizerunku branży. Jej założycielami są trzy doświadczone i aktywnie działające na rynku podmioty – Jorge Fireworks, Triplex oraz Super Power. Głównymi celami działania Fundacji są: rozwijanie świadomości społecznej w zakresie bezpiecznego posługiwania się materiałami pirotechnicznymi, upowszechnianie rzetelnej wiedzy na temat wpływu materiałów pirotechnicznych na środowisko, popularyzowanie wiedzy związanej z historią fajerwerków oraz tradycją pokazów sztucznych ogni. Organizacja zajmuje się również doradztwem, szkoleniem kadr, analizą przepisów prawa dotyczących środków pirotechnicznych, reprezentowaniem i ochroną praw podmiotów zainteresowanych działalnością Fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.