Komunikaty PR

Ponad połowa klientów napotkała problemy techniczne przy kasie

2020-02-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Badanie „Emerging Trends at Point of Sale”, przeprowadzone przez Hanover Research, na zlecenie Ingenico Group i FreedomPay, pozwala lepiej zrozumieć, co myślą konsumenci, kiedy przychodzi czas płacenia w sklepach oraz jakie technologie wdrażają sprzedawcy, aby umożliwić swoim klientom szybkie płatności za zakupy. Wyniki wskazują detalistom możliwości budowania lojalności dzięki coraz bardziej cyfrowej bazie klientów, oferując im bezpieczeństwo i łatwość użytkowania. Przy wyborze metody płatności, konsumenci preferują te, które umożliwiają im opcje śledzenia zakupów i zdobywania nagród. 

 

Dane wykazały, że chociaż technologia rzeczywiście szybko ewoluuje dzięki większej liczbie opcji płatności, nadal pozostaje wiele frustrujących klientów sytuacji przy kasie. Ponad połowa kupujących doświadczyła w pewnym momencie problemu technicznego podczas płatności, co świadczy o braku powiązań między wysiłkami handlowców a faktycznymi doświadczeniami kupującego. Dobrą wiadomością dla sprzedawców jest możliwość szybkiej likwidacji tej luki dzięki płatnościom zbliżeniowym, ponieważ 75 proc. klientów uważa, że ​​technologia jest łatwa w użyciu w przypadku zakupów.

 

2020 będzie wreszcie rokiem zbliżeniowym

 

Wiek jest istotnym czynnikiem napędzającym adaptację funkcji zbliżeniowej w terminalach: przedstawiciele generacji Z (70 proc.) i millenialsów (75 proc.) lubią płatności dotykowe, a 65 proc. “zetek” uważa, że ​​to „must have” w sklepie. Powszechnie konsumenci są zadowoleni z płatności zbliżeniowych: 72 proc. twierdzi, że są łatwe w opanowaniu, a 74 proc. uważa, że jest to wygodne rozwiązanie. Około jedna trzecia konsumentów w wieku poniżej 35. roku życia przewiduje, że handlowcy staną się w 100 proc. bezgotówkowi w ciągu najbliższych pięciu lat.

 

W marcu 2019 r. NBP pochwaliło się stuprocentowym nasyceniem polskiego rynku w terminale akceptujące płatności zbliżeniowe (podczas, gdy w Stanach Zjednoczonych wskaźnik wynosi obecnie zaledwie 84 proc.), ale tylko 37 proc. konsumentów jest tego świadomych. Łatwość użycia może być dużym czynnikiem wpływającym na adaptację trendu, szczególnie w przypadku transakcji niewymagających podawania PINu (w Polsce to kwota poniżej 50 zł), z których 80 proc. jest obecnie dokonywane gotówką.

 

Buduj lojalność: Daj kupującym nagrody na wszystko

 

Najważniejszym aspektem programów lojalnościowych dla konsumentów jest możliwość zarabiania na wszelkich zakupach. Jednocześnie 70 proc. klientów chce zdobywać lub realizować nagrody bez podawania poufnych informacji. 

  • Badanie pokazało, że około połowa konsumentów zgłosiła trudności przy realizacji nagród. Wśród najczęściej wymienianych zarzutów wobec programów lojalnościowych były zbyt zawiłe lub rozbudowane ograniczenia (22 proc.) oraz obawy przed zbyt dużą liczbą otrzymywanych maili (21 proc.). Problemy technologiczne powszechnie nie są już uznawane za zbyt frustrujące - komentuje Michał Łaszczyk, Marketing Director Ingenico Group.

 

Sprzeczne potrzeby konsumentów

 

W III kwartale 2019 r. kartami płatniczymi w formie zbliżeniowej w Polsce przeprowadzono łącznie ponad miliard transakcji - w porównaniu z poprzednim kwartałem to wzrost o 8 proc. Na rynku obserwowany jest wzrost zaufania do transakcji bezstykowych, również z zastosowaniem urządzeń mobilnych. 87 proc. konsumentów i detalistów uznaje bezpieczeństwo za główny czynnik przy wyborze metody płatności. Od czasu wdrożenia nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), klienci oczekują od sprzedawców ochrony swoich danych osobowych oraz implementacji technologii płatności, która będzie działać dobrze za każdym razem. Jeśli te oczekiwania nie zostaną spełnione, konsumenci są gotowi przestać robić zakupy w sklepie, który ich rozczarowuje. Jednakże badanie wykazało, że młodsi klienci, których określa się mianem cyfrowego pokolenia, używają kart kredytowych lub debetowych, ponieważ podoba im się możliwość śledzenia zakupów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy... Biuro prasowe
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o
Handel Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
2024-11-29 | 13:40

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok
Handel Czy prezenty dotrą na czas? Bożonarodzeniowe wyzwania przed kurierami
2024-11-29 | 09:00

Czy prezenty dotrą na czas? Bożonarodzeniowe wyzwania przed kurierami

• Szacuje się, że w tym roku kurierzy dostarczą ok. 1,2 mld przesyłek, z tego blisko 500 milionów od października do końca grudnia.  • Firmy kurierskie w Polsce są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.